• Fogamzásgátlás-trombózis

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor!

        A problémám a következő:

        Mivel  családunkban már előfordult trombózis, mégpedig a nagymamámnál, a nőgyógyászom azt mondta, hogy semmi esetre sem szedhetek fogamzásgátló tablettát, valamint az erre hajlamosságot adó vizsgálatot már nem csinálják meg. Egy magánnőgyógyász pedig azt javasolta, hogy mivel a nagyszülőnél fordult elő ez a probléma, kb. 1% esélyem van a trombózisra és nyugodtan szedhetem! Emellett én nem dohányzom, szóval ez is csökkenti a veszélyt!

        Nem tudom kinek hihetek ill. mit tegyek. Szeretném ha Ön is elmondaná a véleményét. Köszönöm!

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Hölgyem!

        Egyik véleménnyel sem értek egyet. Mivel volt a családban trombózis, mindenképpen kivizsgálást igényel. Egy vérvétellel lehet ellenőrizni, hogy van-e fokozott trombózisra való hajlama, (persze nem lehet 100 %-ra minden ellenőrizni, ilyenkor a leggyakoribb dolgokról van szó), és ha az eredmények jók, akkor szedhet gyógyszert. Ha eltérés van, akkor hematológushoz kell elmennie, aki ellenőrzi az adott eltérést, és megmondja, hogy szedhet-e fogamzásgátlót, vagy sem. Kérjen a háziorvostól beutalót hematológiára, vagy belgyógyászatra, ott biztosan van lehetőség a szükséges vizsgálatra.

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Farkas Ágnes
        Itt kérdezhet

        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-03-05 21:09:10; Megválaszolva: 2010. március 05., 21:09

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Dr Nö/Úr! Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy 7 hete szültem , és sajnos mivel 100% tápszeres a babám így a Tri regol tabletta szedését folytatom. Mivel még nem volt meg az első mensesem, problemat jelent e ha mar elkezdtem...
        Kedves WEBBETEG! A héten van a harmadik hete ,hogy az ESTELLE nevű fogamzásgátlót szedem. A második héten kb.3napig hányingerem volt és szédülés majd amikor ez befejeződött akkor elkezdődött egy fájás ami néha enyhébb de sűrűn érzem a...
        Üdvözlöm Lenne egy olyan kérdésem hogy június 21en megjött a menstruációm 24en voltam együtt közben a férjemmel 26an vettem be egy esemény utáni tablettát mert sajnos az óvszer kiszakadt és biztosnak találtam ha beveszem majd 28an elmúlt....
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy szeretném újra elkezdeni a Cerazette fogamzásgátlót azonban ez egy kicsit komplikált helyzet úgy érzem. 4 évig szedtem a Rezia nevű készítményt de kiderült, hogy nem...
        Jo napot! Az lenne a problemam,hogy 4 honapja szedem a Roxanelle nevu fogamzasgatlot. Tegnap a szokasos idoben beakartam venni viszont nem vettem eszre, hogy a penteki helyett a szombatit vettem be azaz amit ma kellenne, ma pedig beveszem a pentekit. Lehet...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! Fogamzásgátlót szedek körülbelül egy éve. Súlyos ételallergiáim vannak, laktóz intoleranciám is van. A tablettát laktáz enzimmel szedem, mert különben ugyanúgy előjönnek a tünetek. Pár napja elkezdtem...
        Mistral fogamzásgátlóm 2.szemét 13 órával később vettem be a kelleténél. Az első és a később bevett gyógyszer közti időben nemiegyüttlétünk volt a párommal. Mi a teendő ilyenkor? Lehetek terhes?
        Tisztelt Doktor úr! 19 éves vagyok és a barátommal nem rég kezdtünk szexuális életet élni. Egyelőre óvszerrel védekezünk, de nagyon félek, hogy terhes leszek. Az előjáték után /ilyenkor a péniszét a nemiszervemhez dörzsöli/, óvszerrel...
        Üdvözlöm! Egy olyan kérdéssel fordulnék Önhöz hogy már 5 éve szedek fogamzásgátló tablettát (Dienille) és mellette szeretnék elkezdeni szedni egy étrendkiegészítő anyagcsere serkentő tablettát (InDiat). Azt szeretném megtudni Öntől...
        Tisztelt Doktor Úr! Doktor Nő! A 3. fogamzásgátló tablettát szedem.( először Mistral,  utána Novynette) ezektől minden tabletta szedés második hetében barnás közti vérzésem volt. Orvos tanácsára kaptam egy magasabb hormontartalmú...