• Fogamzásgátló

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Üdvözlöm! Pár évvel ezelőtt kezdtem el fogamzásgátlót szedni. A Lindynette 20 volt az első, majd jött a Miligest, most pedig Belara-t szedek. Kezdetben beválltak ezek a tabletták, semmi panaszom nem volt mellettük, de egy idő után mindegyik mellett pecsételő vérzésem volt, így váltanom kellett. Most a Belara-nál is ez van, sőt szerintem a bogyótól vagyok néha hisztis.Régebben egy nőgyógyász azt mondta, hogy ösztrogén-alultápláltságom van. Melyik gyógyszerre kéne váltanom? Egyáltalán miért reagál így a szervezetem, hogy kb 1 évig megfelelő a tabletta, majd pecsételő vérzés jelentkezik? Válaszát köszönöm!

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Hölgyem!

        Sajnos előre nem lehet tudni, hogy kinek éppen melyik gyógyszer válik be, és bizony nemcsak egy év, hanem több év után előfordulhat, hogy gyógyszert kell váltani. Ami fontos, hogy egy-egy hónap pecsételés miatt nem kell egyből gyógyszert váltani. Ha többször egymás után fordul elő, kb. 3 cikluson át, akkor viszont valóban másik gyógyszert kellene találni. Talán következőnek érdemes lenne a Qlaira nevű új gyógyszert kipróbálni, picit hosszabb benne a hormonadagolás, többfázisú gyógyszer, a 28 napos ciklusok során csak 2 inaktív tabletta van, emiatt talán kevésbé lesz pecsételés mellette.

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bodnár Edina
        bőrgyógyász, onkológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Bodnár Edina
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-02-28 20:07:11; Megválaszolva: 2010. február 28., 20:07

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Dr Nö/Úr! Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy 7 hete szültem , és sajnos mivel 100% tápszeres a babám így a Tri regol tabletta szedését folytatom. Mivel még nem volt meg az első mensesem, problemat jelent e ha mar elkezdtem...
        Kedves WEBBETEG! A héten van a harmadik hete ,hogy az ESTELLE nevű fogamzásgátlót szedem. A második héten kb.3napig hányingerem volt és szédülés majd amikor ez befejeződött akkor elkezdődött egy fájás ami néha enyhébb de sűrűn érzem a...
        Üdvözlöm Lenne egy olyan kérdésem hogy június 21en megjött a menstruációm 24en voltam együtt közben a férjemmel 26an vettem be egy esemény utáni tablettát mert sajnos az óvszer kiszakadt és biztosnak találtam ha beveszem majd 28an elmúlt....
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy szeretném újra elkezdeni a Cerazette fogamzásgátlót azonban ez egy kicsit komplikált helyzet úgy érzem. 4 évig szedtem a Rezia nevű készítményt de kiderült, hogy nem...
        Jo napot! Az lenne a problemam,hogy 4 honapja szedem a Roxanelle nevu fogamzasgatlot. Tegnap a szokasos idoben beakartam venni viszont nem vettem eszre, hogy a penteki helyett a szombatit vettem be azaz amit ma kellenne, ma pedig beveszem a pentekit. Lehet...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! Fogamzásgátlót szedek körülbelül egy éve. Súlyos ételallergiáim vannak, laktóz intoleranciám is van. A tablettát laktáz enzimmel szedem, mert különben ugyanúgy előjönnek a tünetek. Pár napja elkezdtem...
        Mistral fogamzásgátlóm 2.szemét 13 órával később vettem be a kelleténél. Az első és a később bevett gyógyszer közti időben nemiegyüttlétünk volt a párommal. Mi a teendő ilyenkor? Lehetek terhes?
        Tisztelt Doktor úr! 19 éves vagyok és a barátommal nem rég kezdtünk szexuális életet élni. Egyelőre óvszerrel védekezünk, de nagyon félek, hogy terhes leszek. Az előjáték után /ilyenkor a péniszét a nemiszervemhez dörzsöli/, óvszerrel...
        Üdvözlöm! Egy olyan kérdéssel fordulnék Önhöz hogy már 5 éve szedek fogamzásgátló tablettát (Dienille) és mellette szeretnék elkezdeni szedni egy étrendkiegészítő anyagcsere serkentő tablettát (InDiat). Azt szeretném megtudni Öntől...
        Tisztelt Doktor Úr! Doktor Nő! A 3. fogamzásgátló tablettát szedem.( először Mistral,  utána Novynette) ezektől minden tabletta szedés második hetében barnás közti vérzésem volt. Orvos tanácsára kaptam egy magasabb hormontartalmú...