• Tri-regol

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor úr/Doktornő!

        43 éves vagyok, több éve szedem a Tri-regol fogamzásgátlót. Az utóbbi egy évben, többször volt közti vérzésem, nőgyógyászom szerint az életkorom miatt. Más fogamzásgátlót azonban nem javasol, mert fokozott trombózisveszéllyel járna a magasabb hormonkészítményű szerek használata, alacsonyabb pedig nem jöhet szóba. Véleménye szerint ezt a készítményt 45 éves korig, vagy akár a változókor kezdetéig lehet alkalmazni.

        Véleményét szeretném kérni a következőkben:

        - használhatom -e biztonságosan még egy ideig ezt a készítményt (a közti vérzések miatt tartok a teherbeeséstől),

        - jelent -e egészségügyi kockázatot a további szedés,

        - a spirál használata ebben az életkorban javasolt -e.

        Köszönöm a segítséget!

        Zsuzsa

         

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Zsuzsa!

        Nem tudom, hogy UH vizsgálat volt-e, mert érdemes lenne ellenőrizni, hogy nincs-e más oka a pecsételésnek. Azt nem tudom, alacsonyabb hormontartalmú gyógyszer miért nem jön szóba, hiszen másféle hatóanyagú tabletta mellett lehet, hogy nem lenne pecsételés.

        A méhen belüli eszközt is nyugodtan megpróbálhatná, amit a leginkább tudok javasolni, az a hormontartalmú Mirena, mert megelőzné a változókori vérzészavarokat is, bár átmenetileg néhány hónapig pecsételés lehet mellette.

        Méhen belüli hormontartalmú eszköz

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bodnár Edina
        bőrgyógyász, onkológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Bodnár Edina

        Kérdés: 2010-02-27 13:40:04; Megválaszolva: 2010. február 27., 13:40

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr /nő! Kérdésem a következő lenne. Az előző levél jangee fogamzásgátló utolsó napjaiban doxicyclin antibiotikumot kellett szednem. Pár szem lett volna hátra a levélből abbahagytam azt a levelet megtartottam a 7 napos...
        Tisztelt doktor úr! A párommal megszakításos együttlétet folytattunk, amely nagyon rövid volt és időben megszakította a közösülést. Viszont előtte 2-3 órával, petting során elélvezett, megtörölte magát, de nem mosakodott meg. A ciklusom...
        Kedves Dr. Úr/ Dr. Nő, Roxanelle fogamzasgatlot szedek mar 8honapja es az lenne a kérdésem hogy ma veszem be a 2.placebo tablettat viszont elegge hanyingerem van es hasmenesem is volt. Ha kihanynam esetleg meg lenne hasmenesem akkor szukseges kiegeszito...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Szeptember 7.-én kezdődőtt az előző menszeszem bár pecsételéssel általában erős vérzéssel kezdődik. 2 nap elkezdtem szedni (életembenelőször) a Lindynette fogamzásgátló tablettámat. 15:01-re ütemeztem a...
        Tisztelt Doktor Úr! Szeptember 25-én jött meg az eredmény, hogy heterogén Leiden mutációban érintett vagyok. Miután kiderült, konzultáltam nőgyógyásszal és azt mondta, hogy bármikor abbahagyhatom a tabletta szedését, rendszertelen cikluson...
        Jó napot. Anita vagyok. 3 napja léguti fertőzésemre antibiotikumot írtak fel nekem. A házi orvos mondta hogy amíg szedem az antibiotikumot ne szedjem a lindinettet mert felesleges. Kiüti a hatását. Így tettem. A 3-dik nap megjelent menzesz szerű...
        Kedves doktor úr! Az lenne a kérdésem, hogy 6 év kihagyás után újra mercilon fogamzásgátlót szedek. Ugyan a betegtájékoztatóban az van, higy azonnali a hatás de a párommal mi azóta is még szakítva védekezünk plusz. Tényleg hát azonnal a...
        Tiszteletem!22éve szedek fogamzásgátló tablettát.Kb 4éve Azalia-t.99%-os pontossággal be szoktam venni, most a második heti adagból a szerdai kimaradt, amit csütörtök reggel pótoltam. Ekkor 2 szemet vettem be.(szerdait, csütörtökit)Szerda este...
        Tisztelt Doktor Úr!/ Doktornő! Közel 5 éve Cerazette tablettát szedek, kezdetben a szoptatás okán, aztán nem váltottam, nagyon tetszett a "nincs havivérzés" állapot.. Tanácstalan vagyok a megbízhatósága terén, tekintettel arra hogy az utóbbi...
        Tisztelt Dr Nö/Úr! Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy 7 hete szültem , és sajnos mivel 100% tápszeres a babám így a Tri regol tabletta szedését folytatom. Mivel még nem volt meg az első mensesem, problemat jelent e ha mar elkezdtem...