• Fogamzásgátlás melett rendellenes vérzés?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdvözlöm.

        Nemrégen kezdtem el fogamzásgátló tablettát szedni, 18 éves  tanuló vagyok, és az orvosom a Belara nevű tablettát írta fel. Lejárt már a 3 hónapos hozzászokási időtartam, az előírások szerint szedtem, és legelőször semmi problémám nemvolt, de utána a tablettaszedés utolsó hetén erős közti vérzésem volt, 8 nappal a 7 napos szünet elött. Elmentem az orvosomhoz, és aztmondta hogy egy alkalom miatt nemír fel új tablettát, de ha megint gondvan menjek el megint, de semmiképpen ne hagyjam abba, szedjem tovább a tablettát. Hozzáteszem igencsak kellemetlen volt 8 napig rendes vérzéssel elenni, és utána amikor kelett rednesen megjött a menstruációm is, szóval igencsak sokáig tartott ez a dolog. Most szintén a ciklus utolsó hetén újra elkezdett jelentkezni ez a probléma, és olyan tanácsot kaptam hogy szedjek be esetleg két tablettát, utána pedig menjek orvoshoz és irassak többfázisú tablettát. A probléma egyértelmű miszerint kevés a tabletta hormontartalma a szervezetemnek, de kételyekkel állok azelött hogy szedjek be egyik nap kettő tablettát és elmúlik a rendellenes vérzés. Mert ezzel ugye nemlesz meg a 21 db tabletta, akkor olyat is kellene felírni, nomeg mivan hogy ha több napon át kell ismételni ezt a többszörös szedést hogy elmúljon.

        (Orvoshoz csak jópár nap múlva kaptam időpontot, de minél elöbb szeretném elmulasztani a problémámat, az előző hónapban ez a gond igencsak idegörlő volt számomra)

        Ráadásul a többfázisú tablettával szemben is vannak kételyeim, mert nemhalottam olyat hogy lenne bármeliykben is olyan jótékony   hatású összetevő mint például a Belarában ami szépíti a bőrt és nemvezet súlygyarapodáshoz. Nemszeretnék ilyen problémákkal szembesülni a gyógyszerváltás után.

        Mit tegyek, és milyenek a többfázisú tabletták mellékhatásai?

        Nagyon köszönöm előre is a segítséget.

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Hölgyem!

        Nagyon sokféle gyógyszer van, és minden nőnek meg kell találnia a számára megfelelőt. Önnek másik gyógyszert kell választani. Nem feltétlenül többfázisút, de azok is nagyon jó gyógyszerek. Ha fontos a bőrre gyakorolt hatása, akkor a Yadine-t lehetne megpróbálni, hátha az beválik.

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos Itt kérdezhet

        Dr. Deli Tamás
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-02-23 22:45:41; Megválaszolva: 2010. február 23., 22:45

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Dr Nö/Úr! Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy 7 hete szültem , és sajnos mivel 100% tápszeres a babám így a Tri regol tabletta szedését folytatom. Mivel még nem volt meg az első mensesem, problemat jelent e ha mar elkezdtem...
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy szeretném újra elkezdeni a Cerazette fogamzásgátlót azonban ez egy kicsit komplikált helyzet úgy érzem. 4 évig szedtem a Rezia nevű készítményt de kiderült, hogy nem...
        Jo napot! Az lenne a problemam,hogy 4 honapja szedem a Roxanelle nevu fogamzasgatlot. Tegnap a szokasos idoben beakartam venni viszont nem vettem eszre, hogy a penteki helyett a szombatit vettem be azaz amit ma kellenne, ma pedig beveszem a pentekit. Lehet...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! Fogamzásgátlót szedek körülbelül egy éve. Súlyos ételallergiáim vannak, laktóz intoleranciám is van. A tablettát laktáz enzimmel szedem, mert különben ugyanúgy előjönnek a tünetek. Pár napja elkezdtem...
        Mistral fogamzásgátlóm 2.szemét 13 órával később vettem be a kelleténél. Az első és a később bevett gyógyszer közti időben nemiegyüttlétünk volt a párommal. Mi a teendő ilyenkor? Lehetek terhes?
        Tisztelt Doktor úr! 19 éves vagyok és a barátommal nem rég kezdtünk szexuális életet élni. Egyelőre óvszerrel védekezünk, de nagyon félek, hogy terhes leszek. Az előjáték után /ilyenkor a péniszét a nemiszervemhez dörzsöli/, óvszerrel...
        Üdvözlöm! Egy olyan kérdéssel fordulnék Önhöz hogy már 5 éve szedek fogamzásgátló tablettát (Dienille) és mellette szeretnék elkezdeni szedni egy étrendkiegészítő anyagcsere serkentő tablettát (InDiat). Azt szeretném megtudni Öntől...
        Tisztelt Doktor Úr! Doktor Nő! A 3. fogamzásgátló tablettát szedem.( először Mistral,  utána Novynette) ezektől minden tabletta szedés második hetében barnás közti vérzésem volt. Orvos tanácsára kaptam egy magasabb hormontartalmú...
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! 2019.06.01.-jén éjszaka hajnali 4 körül történt a baleset. Kiszakadt az óvszer és nem vettük észre. A barátom bennem ment el. Reggel vettük meg a tablettát, a baleset után 8-9 órával sikerült...
        Tisztelt Doktornő/ Doktor Úr! Több, mint 2 hete egy “baleset” miatt sajnos úgy alakult, hogy esemény utáni tablettát kellett bevennem, ami miatt a menstruációm kb. 1 héttel korábban jelentkezett. Ekkor kezdtem el a Lindynette fogamzásgátló...