• Köztivérzés

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Nő/Úr!

        Gracial fogamzásgátló szedése mellett kb. egy éve olykor-olykor  köztivérzést tapasztaltam, általában a ciklusom közepe táján. (Kevés vér, általában csak vizeletürítéskor tapaszttaltam.) Nyár óta gyakrabban tapasztaltam, hogy egy-egy ciklusnál előjön a probléma. Felkerestem nőgyógyászomat, aki a negatív méhnyakrákszűrés után 3 hónapnyi fogamzásgátló mentességet javasolt. Ez alatt a három hónap alatt is volt egyszer egy kevés vérzésem, illetve kialakult egy cisztám is. (Ráadásul pattanásos lett a bőröm, eddig nem volt! Ez is nagyon kellemetlen.) A kihagyásos időszakot követően orvosom a Qlaira fogamzásgátlót írta fel. A cisztáról  - hüvelyi ultrahang nélkül - annyit mondott, hogy ne aggódjak, megszűnt. 

        A problémám viszont nem. A Qlaira 2. havi adagjának kb. közepénél megint vérzésem van, igaz most is csak kevés. 

        A kérdésem, hogy mit tegyek? Forduljak újra orvoshoz, mert más lehet a probléma, vagy várjak türelemmel, mert még nem rendeződött a hormonháztartásom? Ha nem rendezősött, akkor a védettség se biztosított? Párommal - szintén orvosi javallatra - csak az első két hétbén használtam kiegészítő fogamzásgátlásnak óvszert, azóta nem. Kellene?

        Válaszát nagyon köszönöm!

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Hölgyem!

        Attól, hogy a gyógyszer a ciklust nem rendezte tökéletesen, még nem kell a gyógyszer hatása miatt aggódnia, nem csökken. Szerintem még nyugodtan várjon 1-2 ciklust, és mindenképpen ellenőrizni kellene, hogy nincs-e fertőzése, mert pecsételő vérzést gyakran okoz a méhnyak fertőzése, ami viszont nem mindig jelenik meg a rákszűrésen.

        Ha mégse marad el a pecsételés, akkor ismételt gyógyszerváltásra lehet szükség, és a cisztát Uh-al lehetne ellenőrizni a biztonság kedvéért, bár fogamzásgátló mellett ritkábban alakulnak ki. Mindenesetre aggodalomra nincs oka, nincs semmi nagy baj, csak türelemre lesz szükség.

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Farkas Ágnes
        Itt kérdezhet

        Kérdés: 2010-02-22 19:45:09; Megválaszolva: 2010. február 22., 19:45

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr /nő! Kérdésem a következő lenne. Az előző levél jangee fogamzásgátló utolsó napjaiban doxicyclin antibiotikumot kellett szednem. Pár szem lett volna hátra a levélből abbahagytam azt a levelet megtartottam a 7 napos...
        Tisztelt doktor úr! A párommal megszakításos együttlétet folytattunk, amely nagyon rövid volt és időben megszakította a közösülést. Viszont előtte 2-3 órával, petting során elélvezett, megtörölte magát, de nem mosakodott meg. A ciklusom...
        Kedves Dr. Úr/ Dr. Nő, Roxanelle fogamzasgatlot szedek mar 8honapja es az lenne a kérdésem hogy ma veszem be a 2.placebo tablettat viszont elegge hanyingerem van es hasmenesem is volt. Ha kihanynam esetleg meg lenne hasmenesem akkor szukseges kiegeszito...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Szeptember 7.-én kezdődőtt az előző menszeszem bár pecsételéssel általában erős vérzéssel kezdődik. 2 nap elkezdtem szedni (életembenelőször) a Lindynette fogamzásgátló tablettámat. 15:01-re ütemeztem a...
        Tisztelt Doktor Úr! Szeptember 25-én jött meg az eredmény, hogy heterogén Leiden mutációban érintett vagyok. Miután kiderült, konzultáltam nőgyógyásszal és azt mondta, hogy bármikor abbahagyhatom a tabletta szedését, rendszertelen cikluson...
        Jó napot. Anita vagyok. 3 napja léguti fertőzésemre antibiotikumot írtak fel nekem. A házi orvos mondta hogy amíg szedem az antibiotikumot ne szedjem a lindinettet mert felesleges. Kiüti a hatását. Így tettem. A 3-dik nap megjelent menzesz szerű...
        Kedves doktor úr! Az lenne a kérdésem, hogy 6 év kihagyás után újra mercilon fogamzásgátlót szedek. Ugyan a betegtájékoztatóban az van, higy azonnali a hatás de a párommal mi azóta is még szakítva védekezünk plusz. Tényleg hát azonnal a...
        Tiszteletem!22éve szedek fogamzásgátló tablettát.Kb 4éve Azalia-t.99%-os pontossággal be szoktam venni, most a második heti adagból a szerdai kimaradt, amit csütörtök reggel pótoltam. Ekkor 2 szemet vettem be.(szerdait, csütörtökit)Szerda este...
        Tisztelt Doktor Úr!/ Doktornő! Közel 5 éve Cerazette tablettát szedek, kezdetben a szoptatás okán, aztán nem váltottam, nagyon tetszett a "nincs havivérzés" állapot.. Tanácstalan vagyok a megbízhatósága terén, tekintettel arra hogy az utóbbi...
        Tisztelt Dr Nö/Úr! Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy 7 hete szültem , és sajnos mivel 100% tápszeres a babám így a Tri regol tabletta szedését folytatom. Mivel még nem volt meg az első mensesem, problemat jelent e ha mar elkezdtem...