• Endokrinológia

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt web-orvos!

        A következő problémával fordulok Önökhöz. 29 éves nő vagyok. 12 évig szedtem Mercilon fogamzásgátlót majd nőgyógyászom javaslaslatára tavaly váltottam egy új gyógyszerre. A mercilonnal nem volt semmi gond, csak egy korszerűbb gyógyszerre akartuk leváltani. Sajnos rosszul voltam az új gyógyszertől (Lyndenett), migrénes fejfájások, hízás (6kg) émelygés stb. 5 hónapig szedtem majd visszatértem a Mercilonhoz, a rosszullétek elmúltak. Fél évig minden rendben volt majd kimaradt egy menszeszem. Terhességi tesztek negatívak voltak. Vártunk mégegy hónapot akkor is elmaradt a menszesz, majd leálltam a fogamzásgátlóval, pontosan egy hónappal ezelőtt. A napokban kellett volna megjönnie, de nem jött meg a menstruációm. Ráadásul kb egy hete elég rosszul érzem magam. Migrénes fejfájások kínoznak, naponta beszedek 2-3panadolt, begyulladt az ínyem és afta van a szájüregemben, ami nem akar elmúlni pedig naponta 3x öblögetem speciális szájfertőtlenítővel. Émelygek is és a mellbimbóim olyan érzékenyek hogy egy póló felvétele is fájdalmakat okoz. Arra gyanakszom hogy a tüneteim összefügghetnek a menstruációm kimaradásával, a hormonháztartásom felborulásával. Önnek mi a véleménye? Mindenképpen fel fogok keresni egy szakembert, de ha addig lenne tanácsa hogy pld mivel enyhíthetem a mellbimbó érzékenységét azért is hálás lennék. Az ínygyulladással kapcsolatban már voltam szájsebésznél, 2 féle antibiotikum szedését javasolta, napi közel 3000mg! -ot amitől kicsit tartok ezért még nem kezdtem el a kúrát.

        Válaszát előre is köszönöm.

        Lili

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Lili!

        A szájüregi problémához sajnos nem tudok hozzászólni, de a többi problémával kapcsolatban annyit tudok mondani, hogy mindenképpen szükséges lenne a hormonszintek ellenőrzése, különös tekintettel a prolaktin szintre is, lehetséges, hogy ez okozza a problémát.

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Plósz János
        belgyógyász, gasztroenterológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Plósz János

        Kérdés: 2010-02-18 20:53:57; Megválaszolva: 2010. február 18., 20:53

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr /nő! Kérdésem a következő lenne. Az előző levél jangee fogamzásgátló utolsó napjaiban doxicyclin antibiotikumot kellett szednem. Pár szem lett volna hátra a levélből abbahagytam azt a levelet megtartottam a 7 napos...
        Tisztelt doktor úr! A párommal megszakításos együttlétet folytattunk, amely nagyon rövid volt és időben megszakította a közösülést. Viszont előtte 2-3 órával, petting során elélvezett, megtörölte magát, de nem mosakodott meg. A ciklusom...
        Kedves Dr. Úr/ Dr. Nő, Roxanelle fogamzasgatlot szedek mar 8honapja es az lenne a kérdésem hogy ma veszem be a 2.placebo tablettat viszont elegge hanyingerem van es hasmenesem is volt. Ha kihanynam esetleg meg lenne hasmenesem akkor szukseges kiegeszito...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Szeptember 7.-én kezdődőtt az előző menszeszem bár pecsételéssel általában erős vérzéssel kezdődik. 2 nap elkezdtem szedni (életembenelőször) a Lindynette fogamzásgátló tablettámat. 15:01-re ütemeztem a...
        Tisztelt Doktor Úr! Szeptember 25-én jött meg az eredmény, hogy heterogén Leiden mutációban érintett vagyok. Miután kiderült, konzultáltam nőgyógyásszal és azt mondta, hogy bármikor abbahagyhatom a tabletta szedését, rendszertelen cikluson...
        Jó napot. Anita vagyok. 3 napja léguti fertőzésemre antibiotikumot írtak fel nekem. A házi orvos mondta hogy amíg szedem az antibiotikumot ne szedjem a lindinettet mert felesleges. Kiüti a hatását. Így tettem. A 3-dik nap megjelent menzesz szerű...
        Kedves doktor úr! Az lenne a kérdésem, hogy 6 év kihagyás után újra mercilon fogamzásgátlót szedek. Ugyan a betegtájékoztatóban az van, higy azonnali a hatás de a párommal mi azóta is még szakítva védekezünk plusz. Tényleg hát azonnal a...
        Tiszteletem!22éve szedek fogamzásgátló tablettát.Kb 4éve Azalia-t.99%-os pontossággal be szoktam venni, most a második heti adagból a szerdai kimaradt, amit csütörtök reggel pótoltam. Ekkor 2 szemet vettem be.(szerdait, csütörtökit)Szerda este...
        Tisztelt Doktor Úr!/ Doktornő! Közel 5 éve Cerazette tablettát szedek, kezdetben a szoptatás okán, aztán nem váltottam, nagyon tetszett a "nincs havivérzés" állapot.. Tanácstalan vagyok a megbízhatósága terén, tekintettel arra hogy az utóbbi...
        Tisztelt Dr Nö/Úr! Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy 7 hete szültem , és sajnos mivel 100% tápszeres a babám így a Tri regol tabletta szedését folytatom. Mivel még nem volt meg az első mensesem, problemat jelent e ha mar elkezdtem...