• Fogamzásgátló

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő!

        Diane 35 típusú tablettát szedek, több, mint 3 éve folyamatosan. Ciklusaim rendezettek, mindig pontosak, 28 naposak. 20 éves vagyok. A legutóbbi 7 napos gyógyszerszünetben úgy érzetem kezdek felfázni megint (a tél alatt már másodszor), s bevettem a gyógyszerszünetem 6. napján (vasárnap) reggel és este egy egy Sumetrolimet, illetve másnap este (hétfőn) is egyet.(Tehát összesen 3 szemet vettem be) Szerencsére a gyógyszer enyhítette panaszaimat, s megyógyultam. Kedden este vettem be a levél első szemét(Diane 35). Péntekről szombatra együtt voltam a barátommal többször, védekezés nélkül. 

         

        Ön szerint van okom aggodalomra?

         

        Köszönettel

        Veronika

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Veronika!

        A terhesség miatt nem kell aggódnia, viszont nem tudom, miért így szedte az antibiotikumot. Nem ilyen egyszerű a dolog, a gyógyszerek szedése, adagolása alapvetően fontos, és megfelelő ideig kell szedni, hogy ne alakuljanak ki a gyógyszernek ellenálló kórokozók. Lehet, hogy nem véletlen, hogy már másodszorra alakul ki hólyaghurutus panasz. Erre jobban kell figyelnie. Legközelebb, ha panaszok vannak, akkor érdemes elmennie orvoshoz, és a felírt gyógyszert az előírt adagban, és ideig szedje, ne csak a panaszok megszűnéséig, hogy biztosan elpusztuljon minden kórokozó.

        A másik, hogy ideje lenne másik gyógyszert választania a Diane helyett, mert elsősorban nem fogamzásgátlóként alkalmazható, hanem a pattanásos, androgén-túlsúlyos hormonzavarok kezelésére megfelelő a gyógyszer magasabb hormontartalma miatt. Ha tartósan szeretne gyógyszert szedni, akkor keressenek másik készítményt orvosával.

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        általános sebész Itt kérdezhet

        Dr. Boros Miklós
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-02-14 14:06:02; Megválaszolva: 2010. február 14., 14:06

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Dr Nö/Úr! Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy 7 hete szültem , és sajnos mivel 100% tápszeres a babám így a Tri regol tabletta szedését folytatom. Mivel még nem volt meg az első mensesem, problemat jelent e ha mar elkezdtem...
        Kedves WEBBETEG! A héten van a harmadik hete ,hogy az ESTELLE nevű fogamzásgátlót szedem. A második héten kb.3napig hányingerem volt és szédülés majd amikor ez befejeződött akkor elkezdődött egy fájás ami néha enyhébb de sűrűn érzem a...
        Üdvözlöm Lenne egy olyan kérdésem hogy június 21en megjött a menstruációm 24en voltam együtt közben a férjemmel 26an vettem be egy esemény utáni tablettát mert sajnos az óvszer kiszakadt és biztosnak találtam ha beveszem majd 28an elmúlt....
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy szeretném újra elkezdeni a Cerazette fogamzásgátlót azonban ez egy kicsit komplikált helyzet úgy érzem. 4 évig szedtem a Rezia nevű készítményt de kiderült, hogy nem...
        Jo napot! Az lenne a problemam,hogy 4 honapja szedem a Roxanelle nevu fogamzasgatlot. Tegnap a szokasos idoben beakartam venni viszont nem vettem eszre, hogy a penteki helyett a szombatit vettem be azaz amit ma kellenne, ma pedig beveszem a pentekit. Lehet...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! Fogamzásgátlót szedek körülbelül egy éve. Súlyos ételallergiáim vannak, laktóz intoleranciám is van. A tablettát laktáz enzimmel szedem, mert különben ugyanúgy előjönnek a tünetek. Pár napja elkezdtem...
        Mistral fogamzásgátlóm 2.szemét 13 órával később vettem be a kelleténél. Az első és a később bevett gyógyszer közti időben nemiegyüttlétünk volt a párommal. Mi a teendő ilyenkor? Lehetek terhes?
        Tisztelt Doktor úr! 19 éves vagyok és a barátommal nem rég kezdtünk szexuális életet élni. Egyelőre óvszerrel védekezünk, de nagyon félek, hogy terhes leszek. Az előjáték után /ilyenkor a péniszét a nemiszervemhez dörzsöli/, óvszerrel...
        Üdvözlöm! Egy olyan kérdéssel fordulnék Önhöz hogy már 5 éve szedek fogamzásgátló tablettát (Dienille) és mellette szeretnék elkezdeni szedni egy étrendkiegészítő anyagcsere serkentő tablettát (InDiat). Azt szeretném megtudni Öntől...
        Tisztelt Doktor Úr! Doktor Nő! A 3. fogamzásgátló tablettát szedem.( először Mistral,  utána Novynette) ezektől minden tabletta szedés második hetében barnás közti vérzésem volt. Orvos tanácsára kaptam egy magasabb hormontartalmú...