• Mi lehet a baj? Nem jelentkezik a mentruációm

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        24 éves vagyok, és tavaly szeptemberben abbahagytam a fogamzásgátló (Mercilon) szedését. (Amit egyébként azért kezdtem el szedni, mert rendszertelen volt a menstruációm, volt hogy 1-2-3 hónap is kimaradt, a legtöbb egy fél év volt.) Jelenleg nincs párkapcsolatom, így a terhesség kizárt. Azóta nem jött meg a menstruációm. Nőgyógyászom felírta a PROVERA nevű gyógyszert, be is szedtem, 5 napon keresztül 2 szemet. A menstruációm ezután sem jelentkezett(ma van a 7. nap). A kérdésem az lenne, hogy mi okozhatja ezt, kell-e aggódnom, és mit csináljak? A nőgyógyászomhoz természetesen visszamegyek, de érdekelne egy kicsit részletesebb vélemény, mivel az én orvosom elég szűkszavúan nyilatkozik! Köszönettel: TÉ

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgáltó abbahagyása témában

        Kedves Hölgyem!

        Fogamzásgáltó szedését követően előfordulhat az, hogy nem jön meg magától a vérzés. Ettől nem kell megijedni, de ha gyógyszeres segítséggel nem jn meg egyszerre, akkor érdemes lenne csinálni egy hormonvizsgálatot, mert időnként a prokatin szintje is egemelkedhet, ami miatt szintén nem jön meg a vérzés, azt viszont másféle gyógyszerrel kell kezelni. Egyébként ismételni is lehet a gyógyszert, illetve másféle hatóanyagúval is lehet próbálkozni. Csak türelem kell, ne izguljon.

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Fáklya Mónika
        endokrinológus, gyermekgyógyász Itt kérdezhet

        Dr. Fáklya Mónika

        Kérdés: 2010-02-10 17:06:48; Megválaszolva: 2010. február 10., 17:06

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr /nő! Kérdésem a következő lenne. Az előző levél jangee fogamzásgátló utolsó napjaiban doxicyclin antibiotikumot kellett szednem. Pár szem lett volna hátra a levélből abbahagytam azt a levelet megtartottam a 7 napos...
        Tisztelt doktor úr! A párommal megszakításos együttlétet folytattunk, amely nagyon rövid volt és időben megszakította a közösülést. Viszont előtte 2-3 órával, petting során elélvezett, megtörölte magát, de nem mosakodott meg. A ciklusom...
        Kedves Dr. Úr/ Dr. Nő, Roxanelle fogamzasgatlot szedek mar 8honapja es az lenne a kérdésem hogy ma veszem be a 2.placebo tablettat viszont elegge hanyingerem van es hasmenesem is volt. Ha kihanynam esetleg meg lenne hasmenesem akkor szukseges kiegeszito...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Szeptember 7.-én kezdődőtt az előző menszeszem bár pecsételéssel általában erős vérzéssel kezdődik. 2 nap elkezdtem szedni (életembenelőször) a Lindynette fogamzásgátló tablettámat. 15:01-re ütemeztem a...
        Tisztelt Doktor Úr! Szeptember 25-én jött meg az eredmény, hogy heterogén Leiden mutációban érintett vagyok. Miután kiderült, konzultáltam nőgyógyásszal és azt mondta, hogy bármikor abbahagyhatom a tabletta szedését, rendszertelen cikluson...
        Jó napot. Anita vagyok. 3 napja léguti fertőzésemre antibiotikumot írtak fel nekem. A házi orvos mondta hogy amíg szedem az antibiotikumot ne szedjem a lindinettet mert felesleges. Kiüti a hatását. Így tettem. A 3-dik nap megjelent menzesz szerű...
        Kedves doktor úr! Az lenne a kérdésem, hogy 6 év kihagyás után újra mercilon fogamzásgátlót szedek. Ugyan a betegtájékoztatóban az van, higy azonnali a hatás de a párommal mi azóta is még szakítva védekezünk plusz. Tényleg hát azonnal a...
        Tiszteletem!22éve szedek fogamzásgátló tablettát.Kb 4éve Azalia-t.99%-os pontossággal be szoktam venni, most a második heti adagból a szerdai kimaradt, amit csütörtök reggel pótoltam. Ekkor 2 szemet vettem be.(szerdait, csütörtökit)Szerda este...
        Tisztelt Doktor Úr!/ Doktornő! Közel 5 éve Cerazette tablettát szedek, kezdetben a szoptatás okán, aztán nem váltottam, nagyon tetszett a "nincs havivérzés" állapot.. Tanácstalan vagyok a megbízhatósága terén, tekintettel arra hogy az utóbbi...
        Tisztelt Dr Nö/Úr! Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy 7 hete szültem , és sajnos mivel 100% tápszeres a babám így a Tri regol tabletta szedését folytatom. Mivel még nem volt meg az első mensesem, problemat jelent e ha mar elkezdtem...