Milyen mellékhatásokkal és gyors kitisztulással lehet számolni közel 10 évi fogamzásgátló szedése esetén?

Jó napot kívánok! 18 évesen kezdtem el szedni a Tri-regol (21+3) fogamzásgátlót, mert komoly menstruációs problémáim (rendszertelen és nagyon erős vérzés)  és jelentős vashiányom is volt. Már több mint 10 éve szedem! A nőgyógyászomat az utóbbi években mindig megkérdezem, hogy nem kellene-e szünetet tartani, váltani, mert félek a mellékhatásaitól és gyereket is szeretnék nemsokára (1-2 éven belül) .

Kérdésem, hogy milyen mellékhatásokkal lehet számolni ennyi év után és mennyi idő alatt tud kitisztulni a szervezetem ahhoz hogy teherbe tudjak esni?

A Tri-regolról való váltást azért sem javasolta eddig az orvosom, mert az akkori problémámat gyorsan megszüntette és a szedésével soha semmilyen problémám nem volt, semmiyen mellékhatást nem éreztem. Aggódom, hogy a viszonylag magas hormontartalma ennyi év után mit eredményezhet, mire számíthatok.

Nagyon várom válaszát és tanácsait! Köszönöm előre is!

Gabriella

Dr. Farkas Ágnes válasza fogamzásgátló témában

Kedves Gabi!

Ha már nem baj ha terhes lesz akkor nyugodtan nem kell szednie a gyógyszert. Hogy mik lehetnek a bajok? Hosszú távú fogamzásgátló következménye, hogy abbahagyja és esetleg nem jön meg a vérzése sokáig, akár hónapokig. De ez nem baj. Írok erről.

Meddig szedhetők:

Tévhit, hogy a fogamzásgátlót csak egy-két évig lehet szedni. Természetesen rendszeres orvosi ellenőrzés mellett, amibe beletartozik az évenkénti rákszűrés és a laborvizsgálatok a gyógyszerek addig szedhetők, ameddig gyermeket nem akarnak. A fogamzásgátló abbahagyása után a gyógyszer önmaga hamar kiürül a szervezetből, ezért is kell naponta szedni, mert egy nap alatt megszűnik a hatás, ha nem pótoljuk a gyógyszert. Tehát közvetlenül a gyermekvállalás előtt abba lehet hagyni a gyógyszer szedését, és természetesen nem kell türelmi időt várni, hanem rögtön lehet próbálkozni. Egyrészt nem biztos, hogy a hölgy partner rögtön az első hónapban teherbe esik, de amennyiben a terhesség létre is jön, biztosan semmilyen hatással nem lesz a születendő gyermekre a fogamzásgátló.

A fogamzásgátló gyógyszer abbahagyása után, főleg, ha valaki több évig szedi, előfordulhat vérzészavar. Ez általában úgy szokott történni, hogy a gyógyszer abbahagyása után akár több hónapig nem jelentkezik vérzés. Vagy egy normális vérzés után ritkább menzeszek jelentkeznek és sokkal enyhébb vérzések. Ez azért van, mert a fogamzásgátló szedése alatt gátlódnak az agyban a nemi hormonok szabályozásáért felelős hormonok, és amikor az ember abbahagyja a szedést, akkor bizonyos egyéneknél ez a gátlás nehezebben oldódik, és így a vérzés vagy nem következik be, vagy pedig ritkábbá válik. Ez a jelenség nem baj, hiszen nem szükséges miatta orvosi kezelés, és természetesen orvoshoz sem szükséges fordulni, csak ha fél év után sem jön meg a vérzés. Amennyiben a partner gyermeket szeretne, akkor a belső hormon gátlás miatt a terhesség sem jön létre, tehát akkor viszont ennek elősegítésére orvosi kezelés szükséges.Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. augusztus 07., 22:16 ;Megválaszolva: 2009. augusztus 07., 22:16
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Fogamzásgátló-szedés
Tisztelt Dr. Úr! Roxanelle fogamzásgátlót szedek. Anno szerdai napon kezdtem el szedni a tablettákat és azóta a menstruáció mindig pontosan szombati...
Étrend kiegészítők és...
Üdvözlöm! Több éve Milligest fogamzásgátlót szedek, és egészségmegőrzés céljából L-glutamin aminosavat (napi 5g, puffadással küzdök...
Fogamzásgátlás használata
Tisztelt Doktor Úr! 3 éve szedem ugyanazon fogamzásgátló gyógyszert (Mirabella 75 mikrogramm/20 mikrogramm) és ez idő alatt semmilyen problémám...
Lehetek terhes?
Márciusban kimaradt a teljes menstruációm ciszta miatt. A nőgyógyászom Jangee nevű fogamzásgátlót írt fel amit a 8.napon szedtem be miután késett...
Gyógyszer mellett előbb jött meg
Szép napot. Gyógyszert szedek fél éve (Zoely) általában a 28-30.nap a cilkus. Előző hónapban 02.28-03.03ig volt vérzésem. De 03.13-03.16ig is...