Fogamzásgátló - libidócsökkenés

Tisztelt Doktor Úr / Doktornő! 2008. márciusában elkezdtem szedni a Mercilon nevű tablettát. Nagyon sokáig semmi mellékhatása nem jelentkezett. 2008. augusztusa óta komoly párkapcsolatban élek. Sajnos ez év januárjában jelentkezett a libidócsökkenés hüvelyszárazsággal együtt, ráadásul így fájt is az együttlét, a hüvelybemenetnél kisebesedtem. Az orvosom azt ajánlotta próbáljam ki a síkosítót, ami esetemben nem vált be, hanem hogy úgy mondjam rosszabb lett. Úgy döntöttem feliratok másik tablettát. A Belara-t írták nekem fel (megjegyzem, nem kért vérvételt az orvos) . A belara-ból csak azt a 3 levél tablettát szedtem be, amit felírt az orvos, mert ennél szintén jelentkezett a libidócsökkenés. Azért tulajdonítom ezt a problémát a tablettának, mert régebben, amikor nem szedtem, hanem óvszert használtam, akkor sosem éreztem fájdalmat, sosem sebesedtem ki, és mindig volt kedvem az együttléthez. A jelenlegi kapcsolatomban minden rendben van, megvan az összhang. Ezt a teblettás dolgot nem szeretném tovább csinálni. Így a következő kérdésem az lenne, hogy kipróbáljam-e a hüvelygyűrűt. Sok jót olvasok róla, de az is tartalmaz hormonokat és emiatt ódzkodom tőle. Tanácstalan vagyok. Előre is köszönöm a választ. egy tanácstalan lány

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza fogamzásgátló témában

Kedves Tanácstalan Lány!

A hüvelygyűrű ugyanolyan fogamzásgátló, mint a tabletta, csak máshol szívódik fel. Szerintem azonban érdemes lenne megpróbálnia, mert ennek a sárgatest-hormonja más összetételű, és libidóproblémák esetén ezt kell megpróbálni változtatni. Nincs vesztenivalója.

A panaszokat egyébként ki kell vizsgálni, hogy nincs-e egy krónikus gyulladás, fertőzés a hüvelyben, mert ez is járhat ilyen panaszokkal. Javaslom egyszerű gyógyszertári lemosó használatát, és Gynoflor kúp heti 2x-i alkalmazását, hogy a normál flóra helyreálljon.

A libidócsökkenés miatt pedig még egy vátlást megpróbálhat, ha nem válik be, akkor próbálja meg a hormonális fogamzásgátlást szüneteltetni, hogy visszatér-e ez idő alatt.

 Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. július 19., 11:52; Megválaszolva: 2009. július 19., 11:52
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Fogamzásgátló hasmenés esetén
Üdvözlöm! Több éve Mercilont szedek.Hasmenésem volt 5-6 napig szedtem rá Normix antibiotikumot. A párommal közben együtt voltunk 1x a tablettamentes...
Fogamzásgátlás
Tisztelt Doktor Úr! Szakértő segítséget szeretnék kérni, több éve szedek Yadine tablettát. Kényelmi okokból szeretném a menstruációm kezdő...
Hüvelyi folyás
Üdvözlöm! 3 évig szedtem Symicia fogamzásgátlót aztán egy időre abba hagytam és most 2 hónapja újra kezdtem, mert lett egy kapcsolatom és...
Terhesség?
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Párom 18 éves, most kezdtük el nemi életünket közösen, jobban mondva ő most, nekem évekig volt párkapcsolatom, ahol...
Fogamzásgátló és vitaminok
Tisztelt Doktor Úr! Én Lyndinette fogamzásgátlót szedek és emellett szeretnék még D3+K2 , magnézium, B-komplex illetve cink és réz vitamint...