Furcsa menstruáció

Tisztelt Doktornő / Doktor Úr! 28 évas vagyok. A menstruációm mennyisége a 3. és a negyedik napon kevesebb volt, mint szokott lenni, az első két napon teljesen normális vérzést tapasztaltam. A menstruációm normál esetben sem túl erős, de ennél azért több szokott lenni. Minek köszönhető ez? Az elmúlt jó fél évben hüvelygyűrűt használtam, de azóta már menstruáltam egyszer (ezen kívül) , és az a szokásosnál még kicsit hosszabb és intenzívebb is volt. Lehetséges, hogy ezzel áll összefüggésben a probléma? Hormonális eredetű lehet, vagy okozhat ilyet a stressz (az elmúlt hónapban sokszor nagy nyomás alatt álltam, és nem is ettem sokszor rendesen)? A terhességre is gondoltam, de annak elég kicsi a valószínűsége... Válaszát előre is köszönöm.

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza fogamzásgátló témában

Kedves Hölgyem!

Hormonális fogamzásgátló alkalmazása során a menses mennyisége csökkenhet, ez természetes jelenség, hiszen ez nem normál menses, csak megvonásos vérzés. Tehát minden hónapban, amikor 7 napra leveszi a hüvelygyűrűt, megvonásos vérzés jelentkezik (így nem értem a mindössze 2 vérzést, hiszen az elmúlt fél év során már 6x kellett volna, hogy legyen) . Stressz, betegség, feszültség hatására a vérzés csökkenhet, ettől nem kell megijedni. Ha bármilyen ok miatt felmerül, hogy nem volt tökéletes a védelem, akkor egy tesztet csináljon, más teendő nincs.

 Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. július 17., 22:25; Megválaszolva: 2009. július 17., 22:25
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Fogamzásgátló hasmenés esetén
Üdvözlöm! Több éve Mercilont szedek.Hasmenésem volt 5-6 napig szedtem rá Normix antibiotikumot. A párommal közben együtt voltunk 1x a tablettamentes...
Fogamzásgátlás
Tisztelt Doktor Úr! Szakértő segítséget szeretnék kérni, több éve szedek Yadine tablettát. Kényelmi okokból szeretném a menstruációm kezdő...
Hüvelyi folyás
Üdvözlöm! 3 évig szedtem Symicia fogamzásgátlót aztán egy időre abba hagytam és most 2 hónapja újra kezdtem, mert lett egy kapcsolatom és...
Terhesség?
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Párom 18 éves, most kezdtük el nemi életünket közösen, jobban mondva ő most, nekem évekig volt párkapcsolatom, ahol...
Fogamzásgátló és vitaminok
Tisztelt Doktor Úr! Én Lyndinette fogamzásgátlót szedek és emellett szeretnék még D3+K2 , magnézium, B-komplex illetve cink és réz vitamint...