Kihez forduljak?

Tisztelt Doktornő/Úr! Nőgyógyászati problémával fordulok Önhöz. Kb. 1-1, 5 éve kezdődött erős hajhullásom, mára ez már olyan mértékben súlyosbodott, hogy fejtetőn kopaszodom. Erős szőrzetem van testszerte, arcon is, ami nagyon zavar. A menstruációm rendszertelen. Nőgyógyászhoz fordultam, történt vérvétel (glükóz, hemoglobin A1 és A1c, TSH, LH, FSH, prolaktin, E2, progeszteron, tesztoszteron, SHBG, DHEAS, kortizol, 17OH-progeszteron) . A laborértékek negatívak lettek, csupán a tesztoszteron volt kissé magasabb, de normál tartományon belüli (2, 7nmol/L) . Történt MRI vizsgálat is, ott is minden rendben volt. Az orvosom azt mondta, hogy kezdődő PCOS-em van. Cypromix nevű gyógyszert írta fel és azt mondta keressem fel a háziorvosomat és kérjek beutalót az endokrinológiára, kivizsgálásra. A kérdésem az lenne, hogy ez a gyógyszer hatásos lesz a tünetek enyhítésére? Még afelöl érdeklődnék, hogy ez a gyógyszer mennyire fokozza a thrombózis veszélyét? Kb. 2 hónapja jelentek meg visszerek a jobb vádlimon. Különösebb panaszt nem jelentenek, néha érzem hogy "ott vannak", meleg tapintatúak olykor, de nem fájdalmasak, Venoruton ill. Lioton géllel kezelem minden este. Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza endokrinológia témában

Kedves Visszeres!

A nagyobb hormontartalmú fogamzásgátló, mint a Cipromix szerintem semmiképpen nem javasolt. Inkább alacsony hormontartalmú és persze korszerű készítmény, mint a Yasminelle javasolt. A másik, hogy a szőrökre is szerintem ez jobb hatással lesz, ami minden bizonnyal nem hormonális ok miatt hanem egyéni hajlam miatt van így. Mondjuk ha túlsúlyos akkor az bizony oka lehet. A másik, hogy a visszereket a fogamzásgátló nem igazán szokta bántani, csak akkor, ha a szedés alatt súlyosbodnak.Üdvözlettel: Dr. Zsirai László nőgyógyász

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Zsirai László
A kérdésre a Fókuszban a Nő! orvos szakértője válaszolt. Tovább a Fókuszban a Nő! oldalára
Kérdés: 2009. július 10., 22:35; Megválaszolva: 2009. július 10., 22:35
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Fogamzásgátló hasmenés esetén
Üdvözlöm! Több éve Mercilont szedek.Hasmenésem volt 5-6 napig szedtem rá Normix antibiotikumot. A párommal közben együtt voltunk 1x a tablettamentes...
Mi a teendő?
Üdvözlöm Doktor Úr! Az a helyzet, hogy 1,5 éve szedem a velgyn nevű fog.gátlót, eleinte a menstruációs görcseimre lett kiirat a, de most először...
Fogamzásgátlás
Tisztelt Doktor Úr! Szakértő segítséget szeretnék kérni, több éve szedek Yadine tablettát. Kényelmi okokból szeretném a menstruációm kezdő...
Hüvelyi folyás
Üdvözlöm! 3 évig szedtem Symicia fogamzásgátlót aztán egy időre abba hagytam és most 2 hónapja újra kezdtem, mert lett egy kapcsolatom és...
Terhesség?
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Párom 18 éves, most kezdtük el nemi életünket közösen, jobban mondva ő most, nekem évekig volt párkapcsolatom, ahol...