• Mell-és derékfájdalom két menzesz között

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktorúr!

        Közel 8 éve szedek fogamzásgátló tablettát. Többet is kipróbáltam már, de mindegyiknél tapasztaltam valamilyen mellékhatást. Jelenleg Yadine-t szedek. Az elmúlt kb. fél évben menzesz előtti 2-3. hét között nagyon fáj a mellem és a derekam. Nőgyógyászom azt tanácsolta, hogy ne váltsak gyógyszert, hanem a "nagymamám vízhajtói közül vegyek el, pl.: Furosemid-et és azt szedjem ebben az időszakban", mert a mellfájdalom a testben felgyülemlett  vízből fakad.

        Ön mit javasolna a mell-és derékfájdalom megelőzésére? Fogamzásgátló váltása megoldást jelenthet? Tényleg hatásos lehet vízhajtó szedése? Én inkább valamilyen gyógyteára, pl.: csalánra gondoltam. A derékfájásom miatt urulógus vagy esetleg reumatológus felkeresését javasolná?

        Válaszát előre is nagyon köszönöm!

         

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló mellékhatásai témában

        Kedves Hölgyem!


        Nem tudom, vajon a váltás segítene-e a panaszok csökkentésében. A mellfájdalmat okozhatja mastopathia is, ami az emlő mirigyes állományának változását jelenti, és fájdalommal járhat, erre a fogamzásgátló hajlamosíthat. A derékfájdalomnak is rengeteg oka lehet, ebben is igaza van. Amit én semmiképpen sem javasolnék, hogy vízhajtót szedjen! Nemhiába receptre kapható gyógyszerekről van szó, Ön jól érzi, hogy ez nem megfelelő kezelés. A csalán viszont nagyon jó megoldás lehet, ha valóban a vízvisszatartás okozza a panaszokat. Kúraszerűen lehet inni naponta kb. másfél litert, de egy hónap után tartson szünetet egy hónapig.
        Ha ez sem segít, akkor felmerül, hogy a tabletta nem az Önnek kitalált fogamzásgátlási módszer, ezen is gondolkozzon majd el.

        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

         

        Kedves Kérdező!

        Semmiképpen ne vegyen be vízhajtót. (főleg Furosemidet ne!) A Yadine egyébként is rendelkezik vízhajtó hatással (bár ez meglehetősen kis mértékű) Abban az esetben ha a panasza hátterében kizárható reumatológiai vagy urológiai eltérés fogamzásgátló váltás indokolt.

        Üdvözlettel: Dr. Csóka Miklós
        A kérdésre a Fókuszban a Nő! orvos szakértője válaszolt. Tovább a Fókuszban a Nő! oldalára

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2009-03-25 14:58:27; Megválaszolva: 2011. szeptember 19., 10:53

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! 3 éve szedem a Jangee fogamzasgátlót, és figyelmetlenségből az elmúlt hetekben egy napon két fogamzásgátló tablettát vettem be egy helyett. Ezt csak akkor vettem észre mikor az utolsó tablettát kellett volna bevenni, és...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! 2 és fél héttel ezelőtt terhességmegszakításon estem át. Azóta minden rendben van, megfelelően gyógyulok. Múlt este párommal az előzetes tilalom ellenére szexuális kapcsolatom volt. Pár másodperc aktus után...
        Tiszteletem! Egy olyan egyszeru kerdesem lenne, hogy a “teljes” vedelem erdekeben fokoznam az ovszer (Masculan Pur feherszinu) hatekonysagat azzal, hogy sikositonak a contragelt es/vagy caya gelt hasznalnek. Ez a ket keszitmeny nem tesz kart az ovszer...
        Tisztelt Doktor úr! Zinnat 500-at kellett volna szednem 5 napig napi kettőt ( 10 szem) 6 szem után kiderült hogy allergiés vagyok rá, semmi komoly nem történt kicsit kiütéses lett az arcom de calciumtol és claritintől 2-3 nap alatt helyre jött....
        Ha elvileg a 7 tabletta mentes napon is ugyan úgy tart a gyógyszer hatása akkor az miert más vagy kockázatosabb ha elfelejt bevenni valaki 1-2 tablettát?
        Három hónapja szedem a Symicia fogamzásgátlót. Tegnap (2018.10.16, kedd) este nyolckor bevettem az utolsó szemet a levélből, viszont este 11-kor hánytam, így a tájékoztató szerint a gyógyszernek nem volt ideje felszívódni. A tablettát nem...
        Tisztelt Doktornő! 29 éves vagyok. Nemrég kezdtem el fogamzás gátló tablettát szedni. Jelenleg mondhatni túlsúlyos vagyok (158 cm és 91 kg) Már így túlsúllyal kezdtem el viszont szeretnék mindenféle képpen leadni a súlyomból amit...
        Tisztelt Asszonyom/Uram! Barátnőm Mistral fogamzásgátlót szed rendszeresen. Ma kell elkezdenie a következő levél gyógyszert, viszont tegnap este az együttlétünk során a vaginájába élveztem el, mert úgy emlékeztem, hogy már el kezdte szedni...
        Tisztelt doktorúr/doktornő! Olyan kérdésem lenne hogy szinte mindig óramű pontossággal jön meg a menstruációm vagyis a megvonásos vérzés, de most péntek helyett hétfőn jött meg úgy hogy még volt két szem gyógyszerből. A Jangee...
        Jó estét kívánok. Lenne kérdésem, amivel Önhöz fordulnék bizalommal. Március óta Cipralex 10mg gyógyszert szedek 1szemet és mellé Frontin 0.5mg gyógyszerből 3szemet. Ezeket szednem kell minimum jövő márciusig, és csak utána ha úgy...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Infografika és videó
      • Hirdetés