72 órás tabletta után a rendes menstruáciom késik.. Meddig várjak?

Tisztelt Doktor Úr / Nő! Október végén volt egy kis balesetünk a barátommal. Kiszakadt az óvszer ezért elmentem már rá másnapra nőgyógyászhoz felíratni 72 órás tablettát. Rá 5 napra meg is jött a menstruációm, de most félek. November elején volt ez a menstruációm a tabletta miatt és a rendes vérzésemnek november 19-én kellett volna megjönnie. Már több, mint 1 hete késik. A tabletta után is volt egy kis balesetünk, de egyből észrevettük és inkább abba is hagytuk! Nem kockáztattunk!, De most nagyon félek.. A melleim fájnak néha görcsöl a hasam is. Tudom, hogy a 72 órás tabletta nagyon sok hormont tartalmaz és felborítja az egészet. Ön szerint mi történik most velem? Mindig is vigyáztam erre a dologra, hogy ne történjen ilyen baleset. És most meg itt aggódok. Kérem segítsen! Köszönöm

WEBBeteg szakértő válasza fogamzásgátlás témában

Kedves 72 órás! A gyógyszer mivel hormonlöket a szervezetnek, ezért bizony előfordulhat, hogy a bevétele után vérzése lesz, majd pedig nem lesz vérzése. Sajnos ilyen van. Ez a gyógyszer azért sem javasolt többször használatra. Mindenképpen azt javaslom, mivel ráadásul nem is biztonságos a gyógyszer, hogy a vélt esemény után 14 nappal csináljon egy terhességi tesztet, mert az fogja megmondani, hogy most eredményes volt-e a gyógyszer vagy sem. Ha nem lett terhes, akkor viszont el kell mennie egy nőgyógyázhoz és felíratnia a fogamzásgátló tablettát. Én nem javaslom a további hazardírozást! Üdvözlettel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2008. november 29.

Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás

Vérzés menstruáció után és két ciklus...
Tisztelt Doktor Úr / Doktornő! Egy olyan problémával fordulnék magukhoz, hogy a páromnak körülbelül fél éve júniusban felraktak egy IUB rézgyöngyöt...
Fogamzásgátló tabletta mellékhatásai
Tisztelt Doktor Úr! 12 napja szedem a Mistral fogamzásgátló tablettát, tegnap délután óta nagyon erőteljes szédülést, fejfájást, hányingert érzek és homályos a...
Nem hat a gyógyszer?
Tisztelt Doktornő! Az éves nőgyógyászati vizsgálaton kapott leletemen az áll, hogy endomrtrium 6.5 cm. Dienille fogamzásgátlót szedek. Ez azt jelenti, hogy...
Belaráról Dienillere
Tisztelt Doktror Úr! Fél éve, nőgyógyászommal való konzultáció után ő azt javasolta, hogy 6 hónapig szedjem a Belara, majd utána gyermekvállalásig a...
Fogamzásgátló és étrendkiegészítők...
Tisztelt Doktor Nő/Úr! Yasminelle fogamzásgátlót szedek kérdésem az lenne, hogy az Aloe vera gél vörösáfonyával gél és a sárgabarack mag olaj fogyasztása...
Gyógyszer mellékhatás? Baba?
Jó napot kívánok! Olyan kérdéssel fordulok önhöz, hogy a férjemmel voltunk együtt április 19 én és 21 én. Ez egy csütörtöki nap volt. Következő hétfőn rendesen...