Fogamzásgátlás

Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Már 2, 5 éve szedek fogamzásgátló tablettát, régebben mercilont, most már belarát. (a váltás nem teljesen önszántamból volt, csak a mercilon nagyon drága lett, de ezt a gyógyszert nem szeretem annyira) Mai napon este 19-kor bevettem a tablettámat (14. szem ebben a ciklusban) majd 22-kor hánytam. A betegtájékoztatón ezt olvastam: "Ha hányinger, hányás jelentkezik a Belara szedése alatt: A gyógyszer bevételét követő 2 - 4 órás időszakban jelentkező hányás esetén ugyan úgy folytassa a Belara szedését mint egyébként. Mivel azonban lehetséges, hogy az aktív hatóanyagok nem teljesen szívódnak fel a szervezetben ezért a megbízható fogamzásgátlás nem garantált. Ebben az esetben a menstruációs ciklus napjaiban kiegészítő védekezést kell alkalmaznia." De valahogy nem bízom meg benne, mert épphogy a 2 óra eltelt. Mit javasol? Illetve még az a kérdésem lenne, mint említettem váltanom kellett gyógyszert, úgy érzem, hogy ez a gyógyszer nem olyan jó nekem, mint a mercilon volt (ettől híztam, volt pecsétlő vérzésem 2 hónapja, meg általánosan a közérzetem se olyan, mióta ezt szedem) . Augusztusban váltottam. Hallottam, hogy sokkal olcsóbb lenne az injekciós fogamzásgátlás (3 havonta kb 2000 ft-ot mondott egy ismerősöm) . Mit gondol erről? 20 éves vagyok. Ezt a fajta módszert szokták javasolni, vagy engedni a koromban? Vagy milyen más lehetőségeim vannak? A tabletta szedését azon kívül, hogy nem érzem jónak, azért is szeretném abbahagyni, mert szoktam dohányozni. Válaszát előre is köszönöm! Vígh Viktória

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg Szakértő válasza fogamzásgátló témában

Kedves Viktória!

Miután bevett egy tablettát, hányás jelentkezett, még mielőtt a tabletta biztosan továbbjutott a tápcsatornában, így nem biztosított a védelem, mindenképpen javasolt kiegészítő védekezés.

A másik probléma a gyógyszerváltás kérdése. Az injekciós módszer egy nagyobb dózisú hormont tartalmaz, ami fokozatosan szívódik fel, így biztosított a védelem. Nem sok nőnek válik be ez a típusú fogamzásgátlás, én inkább azt javasolnám, hogy nézzen szét a kombinált tabletták körében, hiszen a hormontartalom kiegyensúlyozottabb, és biztosan talál másik olyan készítményt, aminek megfelelő az ára, és az összetétele hasonló, mint az Ön által korábban már használt tablettáé. Talán inkább érdemes lenne ismét váltani.

A dohányzás valóban nem javasolt, és ha eddig nem történt meg, érdemes elvégezni a fokozott trombózisra való hajlam szűrését is.

Talán el lehetne gondolkozni a méhen belüli eszköz használatán is. Létezik már mini változat is, amit nem szült nőknek is fel lehet helyezni kedvező esetben. Kérje ki orvosa véleményét, és beszéljék meg együtt, mely módszer lenne ideális az Ön számára.

Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. január 07., 21:42; Megválaszolva: 2009. január 07., 21:42
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Fogamzásgátló hasmenés esetén
Üdvözlöm! Több éve Mercilont szedek.Hasmenésem volt 5-6 napig szedtem rá Normix antibiotikumot. A párommal közben együtt voltunk 1x a tablettamentes...
Fogamzásgátlás
Tisztelt Doktor Úr! Szakértő segítséget szeretnék kérni, több éve szedek Yadine tablettát. Kényelmi okokból szeretném a menstruációm kezdő...
Hüvelyi folyás
Üdvözlöm! 3 évig szedtem Symicia fogamzásgátlót aztán egy időre abba hagytam és most 2 hónapja újra kezdtem, mert lett egy kapcsolatom és...
Terhesség?
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Párom 18 éves, most kezdtük el nemi életünket közösen, jobban mondva ő most, nekem évekig volt párkapcsolatom, ahol...
Fogamzásgátló és vitaminok
Tisztelt Doktor Úr! Én Lyndinette fogamzásgátlót szedek és emellett szeretnék még D3+K2 , magnézium, B-komplex illetve cink és réz vitamint...