Milyen fogamzásgátló tablettát szedhetek, ha ezalatt néha aurás migrén jelentkezik!?

Tisztelt Szakorvos! 23 éves lány vagyok, és szeretném megkérdezni, hogy milyen tablettát szedhetek, ha az általam eddig szedett Belara nevű fogamzásgátló alatt, aurás migrén jelentkezik? Kb 17-18 éves koromtól kezdve szedtem ezt a tablettát, eleinte nem volt vészes, kisebb fejfájások, néha hányinger, de elviselhető volt, és ez egy pár hónap után csökkent! ..majd el is múlt.aztán volt olyan hogy 1-2hónap szünetet tartottam, és ezután azt tapasztaltam, hogy havi 1x 2x mindig jelentkezik nálam egy ezelőtt nem ismert migrén (mármint számomra) , amint kiderítettem, az aurás migrén. A tabletta mentes időszakban jelentkezett általában...miután abbahagytam, és majd amikor újra szedni kellett, aztán abbamaradt.Nemrégiben 1-2hónapja ismételten próbálkoztam a szedésével, de kb a 4.5. nap fele azt mondtam, hogy ezt nem bírom....bevettem jött a szokásos látászavar, féloldali fejfájás, szemfájás, majd miután kb 20-30 perc után visszajön a látásom, egy mindennél erősebb fejfájás jön elő, ami egy napon át akár elkísér, hányingerrel....Egyébként régen fejfájós voltam, de már csak havi 1x 2x ha kicsit érzékenyebb a fejem...esetleg ha nagyon fáradt vagyok, vagy időjárás változás jön...tehát alapból soha nincsen aurás migrénem.ha volt az évente talán 1x...ha előfordult. Azt szeretném kérdezni, hogy melyek azok a tabletták, amelyeket név szerint ajánlani tudnának!? alacsony ösztrogén tartalmút szedhetek? ...nem tudom a belara mennyire erős gyógyszer...és hogy az a tabletta volt-e a ludas...mert volt hogy szedtem yasminellet is, pár hónapig, azalatt nem voltak ilyen tüneteim úgy emlékszem, de lehet csak azért mert hozzászokott a szervezetem az ösztrogénhez? ...Kérem adjanak tanácsot, és pár gyógyszer nevet, hogy esetleg melyik lenne megfelelő a számomra? Előre is köszönöm! Üdvözlettel.: Fatime

Dr. Pétervári László válasza fogamzásgátló témában

A kutatás szerint a migrén 40 százalékkal, a közönséges fejfájás pedig 20 százalékkal gyakrabban fordul elő azoknak a nőknek esetében, akik rendszeresen fogamzásgátló pirulákat szednek, mint azoknál, akik más módszerekhez folyamodnak a gyermekáldás elkerülésére. A szakértők szerint a tabletták ösztrogén-tartalma okozza a mellékhatást, amely igen gyakori: a női migrén világszerte a legtöbbször előforduló olyan 20 betegség közé tartozik, amelyek tönkreteszik az ember legaktívabb éveit.

Alacsony ösztrogén tartalmú készítménnyel javulás érhető el.

Keressen fel szakorvost.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. december 24., 11:36 ;Megválaszolva: 2012. december 24., 16:29
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Étrend kiegészítők és...
Üdvözlöm! Több éve Milligest fogamzásgátlót szedek, és egészségmegőrzés céljából L-glutamin aminosavat (napi 5g, puffadással küzdök...
Fogamzásgátlás használata
Tisztelt Doktor Úr! 3 éve szedem ugyanazon fogamzásgátló gyógyszert (Mirabella 75 mikrogramm/20 mikrogramm) és ez idő alatt semmilyen problémám...
Lehetek terhes?
Márciusban kimaradt a teljes menstruációm ciszta miatt. A nőgyógyászom Jangee nevű fogamzásgátlót írt fel amit a 8.napon szedtem be miután késett...
Gyógyszer mellett előbb jött meg
Szép napot. Gyógyszert szedek fél éve (Zoely) általában a 28-30.nap a cilkus. Előző hónapban 02.28-03.03ig volt vérzésem. De 03.13-03.16ig is...
Fogamzásgátlás mellett...
Üdvözlöm! Az iránt szeretnék érdeklődni Öntől hogy most már lassan 6 éve fogamzásgátló tablettát szedek (Dienille) és szeretnék a...