Ciszta, HPV

Tisztel Doktor/Doktornő! Nem olyan régen jártam először nőgyógyásznál, menstruációs zavarok, hasfájás panaszával. Kiderült hogy PCOS-em van, amire kaptam egy Belara nevű fogamzásgátló gyógyszert de a tájékoztatót elolvastam és ott mellékhatásként szerepelt a petefészek ciszta kialakulása (a gyógyszer miatt) . Tulajdonképpen akkor most használ nekem ez a gyógyszer vagy inkább árt? És olyan kérdésem lenne még hogy megállapították nálam a HPV-t, amire azt mondták hogy nem veszélyes és tüneteim sincsenek, hál istennek. Viszont a tájékoztatón az is szerepel hogy ezeket a nemi fertőzéseket "súlyosbítja", és ezt nem tudom eldönteni hogy milyen mértékben, vagy hogy igaz-e egyeltalán. A partnerem viszont (akitől elkaptam) továbbra sem szeretne gumit használni. Romolhat-e attól is ez a fertőzés ha gumi használata nélkül vagyok vele, vagy ez már nem befolyásolja ha egyszer már elkaptam? Válaszát előre is köszönöm!

Dr. Pétervári László válasza fogamzásgátló témában

A PCOS kezelésére számos lehetőség adott, egyike lehet a kapott készítmény is. A hormon túlsúlyt rendezi a készítmény alkalmazása.

A HPV fertőzésnél a kérdés az, hogy melyik törzset észlelték Önnél, mert vannak alacsony és magas kockázatú törzsek.Ennek tisztázása fontos.Feltehetőleg az alacsony kockázatút találták, ezért mondták nincs teendő.

A fertőzés nem romlik, hanem a partnerek egymást fertőzhetik meg.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. november 20., 19:15; Megválaszolva: 2012. november 21., 23:32
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Étrend kiegészítők és...
Üdvözlöm! Több éve Milligest fogamzásgátlót szedek, és egészségmegőrzés céljából L-glutamin aminosavat (napi 5g, puffadással küzdök...
Fogamzásgátlás használata
Tisztelt Doktor Úr! 3 éve szedem ugyanazon fogamzásgátló gyógyszert (Mirabella 75 mikrogramm/20 mikrogramm) és ez idő alatt semmilyen problémám...
Lehetek terhes?
Márciusban kimaradt a teljes menstruációm ciszta miatt. A nőgyógyászom Jangee nevű fogamzásgátlót írt fel amit a 8.napon szedtem be miután késett...
Gyógyszer mellett előbb jött meg
Szép napot. Gyógyszert szedek fél éve (Zoely) általában a 28-30.nap a cilkus. Előző hónapban 02.28-03.03ig volt vérzésem. De 03.13-03.16ig is...
Fogamzásgátlás mellett...
Üdvözlöm! Az iránt szeretnék érdeklődni Öntől hogy most már lassan 6 éve fogamzásgátló tablettát szedek (Dienille) és szeretnék a...