Nőgyógyászati probléma

Tisztelt Doktor Úr! 43 éves vagyok, 2 hete intenzív vérzésem van. Decemberben rakattam fel a spirált. Eddig nem tapasztaltam hasonló problémát. Normális e ebben az életkorban, hogy ilyen sokáig tart? Vajon a változó kor előtt állok? Mikor forduljak vele orvoshoz? Köszönöm előre is válaszát! Gabi

Dr. Szalóczy Péter válasza elhúzódó vérzés témában

Kedves Gabi! negyven felett egyre gyakoibb, hogy a ciklusok rövidülnek és a vérzések erősebbek. A kisebb-nagyobb hormonális háttérhibák felelősek azért, hogy nem szabályos szerkezetű intabilabb méhnyálkahártya épül fel, mely rendetlen vérzés jelenthet. Ezt a nyálkahártyát és méhfalat bizonyos értelemben irritáló spirál jelenléte tovább rontja. Az erős vérzés fokozott vas vesztést is jelent, ami értékes, nehezen visszaszerezhető molekula.Idővel vérszegénnyé válhat. érdemes tartós vas szedést bevezetni. Ha vérzése nem szűnik, vagy ismételten rendetlen és erős, vagy elhúzódóan maszatol, hüvelyi ultrahangos vizsgálat tisztázza a nyálkahártya vastagságát, szerkezetét. Esetleg a spirál eltávolítása javasolt. Ma már korának megfelelő hormonális fogamzásgátlókat nyugodtan szedhet, ha nem dohányzik. Ezekkel pontos és gyenge vérzései lennének.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. október 10., 20:27; Megválaszolva: 2012. október 13., 10:53
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
A minipillek esetében valóban...
Tisztelt Doktor úr! Az első fogamzásgátló tablettámat 19 évesen kaptam, melyet 4 napnál tovább képtelen voltam szedni annyira rosszul voltam tőle...
Evra tapasz
Tisztelt Doktor Úr! Ladeeringről váltottam Evra tapaszra. Holnap kell levennem a 3.tapaszt, a 2. és 3. Tapasz felhelyezése után 4 napig pecsételő...
Fogamzásgátló
Tisztelt Doktor Nő/Úr! Yasminelle fogamzásgátlót szedek kérdésem az lenne hogy az Aloe vera gél vörösáfonyával gél és a sárgabarack mag olaj...
Étrend kiegészítők és...
Üdvözlöm! Több éve Milligest fogamzásgátlót szedek, és egészségmegőrzés céljából L-glutamin aminosavat (napi 5g, puffadással küzdök...
Csökkenhetett e a tabletta hatása?
Tisztelt Doktor Úr! Lassan 2 éve szedem probléma mentesen az Estelle nevű fogamzásgátló tablettát. Gyógyszerszünet után az új levelet április 9...