Fogamzásgátlás

Tisztelt webbeteg/doktor nő/doktor úr! Körülbelül egy éve szedem a Gestomix nevű fogamzásgátló tablettát. Előtte felírták nekem a Nouva Ring-et is, de sajnos irritáció miatt, azt nem tudtam tovább használni. A problémám az a jelenlegi tablettával, hogy jelentős libidócsökkenést okozott. Amikor a 7 napos kihagyás történik ez kb 1-2 után visszaáll, és a beszedés után 1 nappal újra lecsökken (sajnos gyakorlatilag nullára...) . Van arra esély, hogy ezen gyógyszerváltás segít, vagy bele kell törődnöm, hogy a hormonális fogamzásgátlás nem megfelelő a számomra? Hallottam ezekről a spirálokról, amiből mini is van, ha jól tudom. Nyilván nagy esély van rá, hogy az is irritációt okozhat nálam, illetve egyéb negatívumokat is olvastam róla. Az a baj, hogy a tabletta a legkényelmesebb, legbiztonságosabb (párkapcsolatban élek) . Viszont, ha eleve nem kívánom az együttléteket, nem sok értelme van az egésznek. Természetesen ott van az óvszer és nem tartom magam felelőtlennek, de ez nem az a műfaj, ahol mindig észnél akar lenni az ember... Nyilván ha nincs más megoldás, akkor marad a klasszikus, de ismerve magunkat itt nagyobb valószínűséggel csúszhat be "baki". Az sztk-ban nem igazán reagálnak a problémámra sajnos... Ők letudták annyival, hogy ott a tabletta... Azért kérdezek Öntől, hogy megtudjam érdemes e rengeteg pénzért elmenni magánklinikára és ott segítséget kérni? Vagy ha érzékeny vagyok a hormonokra akkor az nem fog változni a gyógyszer összetételének függvényében? Nincs veszélyben a kapcsolatom, de nem hibáztathatom a páromat, ha rosszul esik neki amikor azt érzi, hogy nem kívánom vele az együttlétet. Nagyon megköszönném a kedves segítséget, köszönöm a lehetőséget:) Dóri

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pétervári László válasza fogamzásgátló témában

Nemcsak csökkentheti, de növelheti is a pirula a libidót. - Csökkentheti közvetve vagy közvetlenül. Közvetve például depressziós betegek esetében: felerősítheti a panaszokat és emiatt következik be libidócsökkenés. Közvetlen csökkentő hatás: a fogamzásgátlók két részből állnak, ösztrogén és progesztagénből. Az ösztrogén molekulája állandó, míg a progesztagénnek többféle molekulája van a különböző fogamzásgátlókban. Ezek közül (progesztagének) van, amelyik növeli az SHBG (sex-hormon kötő fehérje) szintjét a vérben, így a tesztoszteronszint csökken és ennek a csökkenő libidó lesz a következménye. (Mind a nőkben, mind a férfiakban a libidóért a tesztoszteron a felelős.) De növelheti is, hiszen a módszer megbízható, gyakran csökkenti a PMS-t és aktus közben nem kell teherbe eséstől tartani, tehát jobban el tudják engedni magukat a párok.

Tabletta váltás javasolt.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. augusztus 07., 10:44; Megválaszolva: 2012. augusztus 08., 23:24
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Fogamzásgátlás használata
Tisztelt Doktor Úr! 3 éve szedem ugyanazon fogamzásgátló gyógyszert (Mirabella 75 mikrogramm/20 mikrogramm) és ez idő alatt semmilyen problémám...
Lehetek terhes?
Márciusban kimaradt a teljes menstruációm ciszta miatt. A nőgyógyászom Jangee nevű fogamzásgátlót írt fel amit a 8.napon szedtem be miután késett...
Gyógyszer mellett előbb jött meg
Szép napot. Gyógyszert szedek fél éve (Zoely) általában a 28-30.nap a cilkus. Előző hónapban 02.28-03.03ig volt vérzésem. De 03.13-03.16ig is...
Fogamzásgátlás mellett...
Üdvözlöm! Az iránt szeretnék érdeklődni Öntől hogy most már lassan 6 éve fogamzásgátló tablettát szedek (Dienille) és szeretnék a...