Terhesség?

Üdvözlöm! Olyan problémám van, hogy múlt hónapban a háziorvosom tanácsára szüneteltettem a fogamzásgátló gyógyszert (Lindynette 20) . Tehát az utolsó beszedett gyógyszerem április 30-án volt. Ezután május 5-én rendre megjött a menstruációm. A gyógyszermentes napokon éltem nemi életet, de nem védekeztünk (úgy gondoltam, akkor még védeni fog a gyógyszer, mint eddig mindig) . Most már egy hete késik a menstruációm, de az utolsó vérzésem után minden alkalommal óvszerrel védekeztünk, (ugye a gyógyszert már nem szedtem) . Lehetséges, hogy az utolsó beszedett gyógyszer és az utolsó menstruációm közötti pár napban terhes lettem? Van rá esély? A másik kérdésem pedig, hogy a háziorvosom azért mondta, hogy 2-3 hónap szünetet tartsak a fogamzásgátlóval, mert a laboreredményem a következő értékeket mutatta: Prothrombin: 66% (Referencia érték: 70-120) , INR: 1, 33 (Referencia érték: 0, 90-1, 20) . Azt mondta, ez biztos, hogy a fogamzásgátló szedése miatt van. (Előtte beteg voltam, és antibiotikumot kellett szedjek, arra gondoltam, hogy emiatt is lehetett eltérés) . Ön szerint is indokolt volt a gyógyszer szünet? (kb. 3 éve szedem ugyanezt a gyógyszert és sose volt ilyen probléma előtte) . Köszönettel: Nyussz90

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pétervári László válasza fogamzásgátló témában

Tartós szedés után akár hónapokig nem jön meg a vérzése. De ez önmagában nem baj.

Meddig szedhetők:

Tévhit, hogy a fogamzásgátlót csak egy-két évig lehet szedni. Természetesen rendszeres orvosi ellenőrzés mellett, amibe beletartozik az évenkénti rákszűrés és a laborvizsgálatok a gyógyszerek addig szedhetők, ameddig gyermeket nem akarnak. A fogamzásgátló abbahagyása után a gyógyszer önmaga hamar kiürül a szervezetből, ezért is kell naponta szedni, mert egy nap alatt megszűnik a hatás, ha nem pótoljuk a gyógyszert. Tehát közvetlenül a gyermekvállalás előtt abba lehet hagyni a gyógyszer szedését, és természetesen nem kell türelmi időt várni, hanem rögtön lehet próbálkozni. Egyrészt nem biztos, hogy a hölgy partner rögtön az első hónapban teherbe esik, de amennyiben a terhesség létre is jön, biztosan semmilyen hatással nem lesz a születendő gyermekre a fogamzásgátló.

A fogamzásgátló gyógyszer abbahagyása után, főleg, ha valaki több évig szedi, előfordulhat vérzészavar. Ez általában úgy szokott történni, hogy a gyógyszer abbahagyása után akár több hónapig nem jelentkezik vérzés. Vagy egy normális vérzés után ritkább menzeszek jelentkeznek és sokkal enyhébb vérzések. Ez azért van, mert a fogamzásgátló szedése alatt gátlódnak az agyban a nemi hormonok szabályozásáért felelős hormonok, és amikor az ember abbahagyja a szedést, akkor bizonyos egyéneknél ez a gátlás nehezebben oldódik, és így a vérzés vagy nem következik be, vagy pedig ritkábbá válik. Ez a jelenség nem baj, hiszen nem szükséges miatta orvosi kezelés, és természetesen orvoshoz sem szükséges fordulni, csak ha fél év után sem jön meg a vérzés. Amennyiben a partner gyermeket szeretne, akkor a belső hormon gátlás miatt a terhesség sem jön létre, tehát akkor viszont ennek elősegítésére orvosi kezelés szükséges.

Terhességi teszt végzése javasolt, ha több hónapig nem jön meg forduljon nőgyógyász szakorvoshoz.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. június 09., 15:52; Megválaszolva: 2012. június 11., 22:59
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Fogamzásgátló hasmenés esetén
Üdvözlöm! Több éve Mercilont szedek.Hasmenésem volt 5-6 napig szedtem rá Normix antibiotikumot. A párommal közben együtt voltunk 1x a tablettamentes...
Mi a teendő?
Üdvözlöm Doktor Úr! Az a helyzet, hogy 1,5 éve szedem a velgyn nevű fog.gátlót, eleinte a menstruációs görcseimre lett kiirat a, de most először...
Fogamzásgátlás
Tisztelt Doktor Úr! Szakértő segítséget szeretnék kérni, több éve szedek Yadine tablettát. Kényelmi okokból szeretném a menstruációm kezdő...
Hüvelyi folyás
Üdvözlöm! 3 évig szedtem Symicia fogamzásgátlót aztán egy időre abba hagytam és most 2 hónapja újra kezdtem, mert lett egy kapcsolatom és...
Terhesség?
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Párom 18 éves, most kezdtük el nemi életünket közösen, jobban mondva ő most, nekem évekig volt párkapcsolatom, ahol...