Fogamzásgátlás...

Tisztelt Doktornő! 5 év után abbahagytam februárban a Harmonet drazsé szedését, mert babát szeretnénk a párommal. Márciusban a megszokott naptól számítva 9 napot késett a menstruációm, 5 napig tartott összesen. Ebben a hónapban viszont már meg sem jött. Kiegészítő védekezést még úgy gondoltuk, hogy használunk, bár a biztonság kedvéért vettem tesztet, de negatív lett. Orvosnál még nem voltam, elképzelhető lenne, hogy egy egész hónapot is kimarad a menstuációm? vagy lehetnek egyéb okai is? meddig várjak egy orvosi ellenőrzéssel? Válaszát előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szalóczy Péter válasza fogamzásgátló témában

Kedves Kérdező! Amíg szedte a gyógyszert, leállt a petefészek működése, mert az irányító agyalapi mirigye érzékelte, hogy van elég hormonszint a tablettábőól és leált a petefészket serkentő hormon termelésével. Minél hosszabb ideig szedte, annál hosszabb időre van szpüksége a szünetben a működétől elszokott petefészeknek a felébredésre és hormontermelésre. Ezért késett az első vérzése. A további késés több okból lehet, ha a kraterhesség kizárható, de mindenképpen a nehezen magára találó petefészek-agyalapi mirigy kapcsolat átmeneti hibája. Ha nem probléma, hogy esetleg koraterhes, akkor akár várhat is még, merrt idővel rendeződik a ciklusa valőszhínűleg magától, ha nem terhes. Ha pedig két hét múlva az ismételet terhes teszt pozitív lenne, örüljön. De ha w3-4 hét múlva sem vérzik és mégsem terhes, hormonvizsgélat a vérből pontosan tisztázza az okot és ha kell, a vérzés gyógyszeresen megindítható.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. április 23., 18:45; Megválaszolva: 2012. április 24., 22:18
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Fogamzásgátló hasmenés esetén
Üdvözlöm! Több éve Mercilont szedek.Hasmenésem volt 5-6 napig szedtem rá Normix antibiotikumot. A párommal közben együtt voltunk 1x a tablettamentes...
Mi a teendő?
Üdvözlöm Doktor Úr! Az a helyzet, hogy 1,5 éve szedem a velgyn nevű fog.gátlót, eleinte a menstruációs görcseimre lett kiirat a, de most először...
Fogamzásgátlás
Tisztelt Doktor Úr! Szakértő segítséget szeretnék kérni, több éve szedek Yadine tablettát. Kényelmi okokból szeretném a menstruációm kezdő...
Hüvelyi folyás
Üdvözlöm! 3 évig szedtem Symicia fogamzásgátlót aztán egy időre abba hagytam és most 2 hónapja újra kezdtem, mert lett egy kapcsolatom és...
Terhesség?
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Párom 18 éves, most kezdtük el nemi életünket közösen, jobban mondva ő most, nekem évekig volt párkapcsolatom, ahol...