Clostridium

Tisztelt Doktor Úr! Kisfiunk 3éves Ab szedését követően hasmenése lett, hasi görcsökkel, kórházba kerültünk, széklettenyésztés eredménye Clostridium difficiale AB toxin pozitivitást igazolt.Nagy laboreltérések nem voltak, az AB elhagyásával nem voltek tünetek. Most eszik úgyérezzük rendben van, széklete picit keményebb a szokásosnál.Tegyünk vmit. ez ellen? Várható esetleg visszaesés? Mire ügyeljünk?

Dr. Pék Tamás válasza Clostridium difficile témában

Tisztelt Kérdező!

Jelenleg semmilyen teendő nincs, a gyermek gyógyultnak tekintendő, ellenőrző széklet vizsgálat sem javasolt.

A C. difficile nevű kórokozó akár a gyermekek 50%-ának bélrendszerében előfordulhat, de betegséget általában csak valamilyen hajlamosító tényező együttes fennállása esetén (pl. antibiotikum szedés) okoz. A betegség kiújulása sajnos nem elképzelhetetlen, de ez is inkább az idősebb emberekre jellemző nem a gyermekekre. Mindenesetre a felesleges antibiotikus kezeléstől óvakodni kellene amennyire lehet.

Tisztelettel:

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2017. április 20., 15:28; Megválaszolva: 2017. április 23., 16:36
Kérdések és válaszok: Fertőző betegségek
Clostridium difficile
Tisztelt Doktor Úr! Kislányom 21 hónapos. Miután betöltötte az 1 évet, Verotixin termelő E. Coli fertőzést mutatták ki nála széklettenyésztés...
Clostridium
Tisztelt Doktor Úr! Édesanyám kórházi műtét utáni zinnat (2doboz) kezelést követően nagy mértékű hasmenést kapott. Székletvizsgálat...
chlostridium
Tisztelt Doktornő! /Doktor Úr! 75 éves édesapám tavaly több hónapot töltött kórházban/szanatóriumban infarktus, tüdőgyulladás miatt, végül...
Clostridium
Tisztelt Doktor Úr! Kérdésem az lenne, hogy kisfiam 4 évesen AB szedését követően clostridium fertőzést kapott, de mivel ez rögtön nem derült...
Clostridium
Tisztelt Doktor Úr! Kislányunknak, 3éves, márciusban Ab szedést követően volt Clostridium difficile fertőzése, kezelést nem kapott, gyógyult. Azt...