Encepur oltás utáni bőrpír

Tisztelt Doktor Úr! Gyermekem jelenleg három és fél éves. 2015.. márciusában kapta első kullancs elleni védőoltását, majd egy hónap múlva a második, ismétlő oltást. Idén április elején-közepén kapta a harmadik, egy éves ismétlő oltását. Mindhárom alkalommal Encepurral oltották. Az oltást követően 1-2 napra bőrpír és duzzanat alakult ki a szúrás helyén, ezt természetes jelenségnek vettük. Ez a bőrpír pár nap alatt eltűnt. Ezt követően kb. két hét elteltével az esti fürdetésnél vettük észre, hogy az oltás helyén kisebb, fájdalom mentes csomó van és kb. 2-3 cm átmérőjű bőrpír keletkezett. Elvittük a János Kórház ügyeletére, ahol szteroidos krémet kaptunk, és azt mondta az ügyeletes orvos, hogy steril gyulladás keletkezett az oltás helyén, semmi esetre sem az oltóanyag okozta a problémát. Kb.1-2 nap utána pirosság eltűnt, majd kb. egy hét alatt a duzzanat is- legalábbis úgy érzékeltem. Ezután újabb két hét elteltével-2016. pünkösd- ismét megjelent a bőr alatti-fájdalmatlan csomó- és fél kör -kifli - alakban a bőrpír.Ekkor újra elvittük az orvosi ügyeletre, ahol azt javasolta az ügyeletes orvos, hogy semmiképp ne használjuk a szteroidos krémet, mert nem indokolt. Ő azt mondta, lehet egy hevesebb immunreakcióra az oltásra. Azt is javasolta, hogy szükséges lehet ez esetben egy vérvétel is ennek megállapítására. Ezután-mivel köhögött és náthás volt- elvittük a gyermekorvosunkhoz, akinek megmutattuk a második duzzanat alkalmával készített fotókat -sajnos első alkalommal ezt elmulasztottuk megtenni-. Azt javasolta, hogy elvihetjük a Szent László Kórházba, de szerinte elég erre 3 év múlva sort keríteni, amikor majd a 3 éves ismétlő oltást fogja kapni. Azt mondta lehet, hogy akkor már az FSME vakcinát fogja kapni. Ezen kívül kérte tőlünk, hogy a 6 éves korban járó kötelező védőoltást a jobb karjába adja be. (Az oltásai 98%-át a bal karjába kapta.) Csatolom a pünkösdkor készített fotókat. Szeretnénk tudni, mit javasolt, járjunk utána most ennek a dolognak, valóban elég lesz, majd három év múlva infektológiára mennünk? Okozhatta a védőoltás a duzzanatot és bőrpírt? Van-e okunk emiatt aggódni? Későbbiek során lehet-e a fentieknek káros következménye? Javasolja-e a harmadik oltás beadását ugyanezzel, vagy más oltóanyaggal? Köszönöm a válaszát! Üdvözlettel Pécsi-Fodor Zsuzsanna (három és fél éves Máté anyukája)

Dr. Lakos András válasza védőoltás témában

Az oltás helyén kialakulhat bőrpír, duzzanat, ez általában hevesebb immunválasszal jár, szóval a vakcina védőhatása is kifejezettebb. Nincs más jelentősége. A 3 év múlva esedékes oltást megkaphatja ugyanezzel az oltássalé

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. június 07., 09:15 ;Megválaszolva: 2016. június 07., 17:58
Kérdések és válaszok: Fertőző betegségek
Szteroid injekció után covid oltás...
Üdvözlöm! Március 11.-én fájdalmas porckorong sérvre kaptam szteroid injekciót. Már várom a napokban a covid oltást. Remélem nem kizáró ok. Ha...
Mi lehetett ez a tünet?
Tisztelt Doktor úr! A covid oltás kapcsán jutott eszembe egy probléma. Annak idején megkaptam az H1N1 oltást is, majd kb. fél, háromnegyed órával az...
Hepatitis védőoltás szövődményei
Tisztelt Doktor úr! Márciusban hepatitis A és B elleni oltásban, áprilisban hepatitis B oltásban részesültem. Az utolsó sorozat (hepatitis A és B)...
Re: Bexsero
Tisztelt Doktor Úr! Korábban írtam Önnek a Bexsero oltással és mellékhatásaival kapcsolatban. Azt válaszolta, hogy csecsemő korban kifejezettebb...
Szennyvíztisztító munkák
Kedves Doktor Úr! Villamosmérnök vagyok és munkámmal együtt jár, hogy szennyvíztelepeken automatizálási problémákat oldjak meg. Be vagyok oltva...