Clostridium difficile, segíthet-e a diéta

kb 2 hónapja kimutattaák a székletemből a clostridium difficile A-B toxint.Erős hasmenésem volt, és nagy mennyiségű nyák ürült a székletemmel. Szedtem tinidazol tablettát és most supplint. 2 hónapos gyógyszerszedés után még mindig pozitív a székletem. Hasmenésem nincs, csak nyákos időnként. Egyéb panaszom nincs. Valamilyen speciális diéta segítené a gyógyulásomat? Esetleg próbáljak ki másfajta gyógyszert? Az orvosom ajánlott egyféle gyógyszert (vankomycint) , de azt mondta csak kórházban adható, járóbeteg ellátáson nem. 2 kicsi gyermekem van nem tudom őket kire hagyni, de szeretnék már kilábalni ebből a betegségből. Ami igazából most már nem okoz panaszt, csak a székletemben van. Lehet esetleg súlyos szövődménye a betegségnek?

Dr. Szanyi Andrea válasza Clostridium difficile témában

Kedves Kérdező!

A Clostridium difficile fertőzöttség mindenképpen kezelendő, mert potenciálisan igen veszélyes lehet. A Vancomycin nem kapható patikai forgalomban, csak kórházban elérhető és ez a megfelelő gyógyszer a fertőzés kezelésére. Próbálja a területileg illetékes kórház belgyógyászatán illetve fertőző osztályán megbeszélni, hogy milyen módon kaphatná meg a kezelést. Ezen kívül probiotikum szedése is szóba jön.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. május 30., 13:24 ;Megválaszolva: 2012. május 31., 21:28
Kérdések és válaszok: Fertőző betegségek
Clostridium difficile
Tisztelt Doktor Úr! Kislányom 21 hónapos. Miután betöltötte az 1 évet, Verotixin termelő E. Coli fertőzést mutatták ki nála széklettenyésztés...
Clostridium
Tisztelt Doktor Úr! Édesanyám kórházi műtét utáni zinnat (2doboz) kezelést követően nagy mértékű hasmenést kapott. Székletvizsgálat...
chlostridium
Tisztelt Doktornő! /Doktor Úr! 75 éves édesapám tavaly több hónapot töltött kórházban/szanatóriumban infarktus, tüdőgyulladás miatt, végül...
Clostridium
Tisztelt Doktor Úr! Kérdésem az lenne, hogy kisfiam 4 évesen AB szedését követően clostridium fertőzést kapott, de mivel ez rögtön nem derült...
Clostridium
Tisztelt Doktor Úr! Kislányunknak, 3éves, márciusban Ab szedést követően volt Clostridium difficile fertőzése, kezelést nem kapott, gyógyult. Azt...