• Túlzott hormonbevitel?I

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Balogh Főorvos Úr! Nagyon köszönöm válaszát,mely részben nyugtatott meg csak.Hogy a kihullott hajam már nem nő vissza,az elkeserítő,sajnos eléggé intenzíven hullik most is.Az Eutirox-ot szedem,és reménykedem,hogy valamelyest javulaz állapotom.Még egy kérdést viszont feltennék,éspedig a Norculotot szedhetem tovább?Szükségesnek látja?Nem okozok még több problémát,hogy a két hormongyógyszert együtt szedem?Mivel mint írtam a nőgyógyászati hormonvizsgálati véreredményem jó volt,csak a kéthavonta jelentkező menses miatt javasolta és írta föl a Nőgyógyász.Említettem Neki,hogy esetleg pajzsmirigy érték eltérésem is lehet,ami be is bizonyosodott,és el is kezdtem most a gyógyszert.Viszont nőgyógyászhoz azóta nem mentem-most szedem a második dobozzal-Mit tegyek szedjem tovább,vagy az Eutirox hatása hormonrendszeremre elegendő,és akár az is helyreállíthatja a ciklusomat?Vidéki vagyok,csak időpontra lehet Pesten bejutnom a nőgyógyászhoz,ami elég hosszú időt vesz igénybe.Kérem a segítségét,amit nagy tisztelettel előre megköszönök!Nagyon kedves,hogy áldoz rám néhány percet drága idejéből!Még egy kérdésem lenne,éspedig legkisebb lányom a l4.-ik éves normál testalkatú fejlett gyermekem keze lába intenzív izzadásával kapcsolatban lenne.Mindig is izzadt,testszerte is előfordul ,de a végtagjai mindig.Most hallottam a napokban,hogy ez lehet pajzsmirigyprobléma is.Én csupán gyerekorvosunktól kértem tanácsot,Ő felírt egy hintőport és ennyi.Nem foglalkoztam vele,mert a férjem huga szintén gyerekkora óta ugyanezzel a kellemetlen problémával él,gondoltam örökletes dolog.Kérem véleményét esetleg javaslatát hová forduljuk,ha egyáltalán szükséges.Igen kicsit szorongó a gyermekem,de nem kóros.Várom véleményét,melyet hálás szívvel előre köszönök!Jó egészséget,szép nyarat,és minden jót kívánok! Tisztelettel:Éva

        WEBBeteg szakértő válasza a hajhullás témában

        Kedves Éva!

        Az Euthyroxot és Norculutot nyugodtan szedheti együtt - nem okoz semmiféle zavart az együtt szedése és a két gyógyszer nem is helyettesítheti egymást semmiféle értelemben.
        A lányával kapcsolatban a következőt tudom válaszolni. A fokozott izzadás valóban pajzsmirigy túlműködés tünete lehet (ilyen esetben általában jó étvágy mellett jelentkezik; testsúly csökkenéssel, indokolatlan feszültséggel, esetleg végtagremegéssel is társul), azonban legtöbb esetben (90%-ban) ártalmatlan és betegséggel nem társul. Érdemes lenne egy labort nézni, amiben TSH, FT3, FT4 és aTPO is van. Ha ez negatív, akkor a második eset áll fenn.

        Üdvözlettel: Dr. Balogh Imre belgyógyász  endokrinológus

        Pajzsmirigy magánrendelés Debrecenben (Dentofit KFT)

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2008-07-03 22:31:09; Megválaszolva: 2011. augusztus 01., 11:17

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        1986 óta szedem az L-Thyroxint. 1 éve )föleg éjszakánként görcsöl a lábam, néha szinte elvisrlhetetlenül. Ön szerint ezt az L-Th. Okozza, s ha igen, helyettesithetö-e másik gyogyszerrel? Válaszát elöre is köszönöm! Edit
        Kedves Doktorur/Doktornő! 31 éves nő vagyok, a jobb petefészkemet eltavolitottak 2 éve cysta miatt. Voltam inzulin rezisztencia vizsgálaton, aminek eredménye feltételezhetően pozitiv, foglaltam endokrinológushoz időpontot, most várok. A...
        Laboreredmenyem tsh: 0,39 T4 0,91 ng/dL T3 2,96 pg/mL Ezen ertekek utalhatnak pajzsmirigy problemara? Kell velemfoglalkozni? Koszonettel
        Születés: 1990. 1991-ben egyes tipusú diabétesz, pumpával kezelt. 2016. április 17. – első gyermek születése (1 eves koráig szoptattam) 2018. április 29. – második gyermek születése (jelenleg is szopik) 2016. 09. 27.-én laborban: - TSH...
        T. Doktor Nő/ Úr! Szeretném megkérdezni, hogy feleségem vérképében a következő csillagos eltérést tapasztaltuk. Basophil 1.2% 600 TSH 6,670mIU/L Azt a tájékoztatást kaptuk, hogy pajzsmirigy működési gond van s Szelén szedését...
        Tisztelt Doktornő /úr, A véleményét szeretném kikérni az alábbi cukor / inzulin terheléses vizsgálatom eredményével kapcsolatban. A vizsgálat okai a következők voltak: - policiszta - két éve nem esek teherbe - pattanások az arcon -...
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....
        Tisztelt Dr Tänczer Tímea, Metformin szedését javasolta orvosom menstruációs kimaradásaim és IR közeli vércukorszint eredményem miatt. Nehezen állt be, mikor tudom bevenni a Metformint úgy, hogy ne legyek rosszul a nap hátralévő részében....
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Ma voltam pajzsmirigy ultrahang vizsgálaton, szeretném, ha segítene az UH pajzsmirigy eredmény értelmezésében: " A pajzsmirigy jobb lebenye 30×14×10 mm. A bal lebeny 23×14×10 mm. Az isthmus 2 mm. A pajzsmirigy...
        Kedves Doktornő! 2016 decemberében teljes pajzsmirigy eltávolításom volt, papilláris carcinoma diagnózissal. 2017 júniusában radiójód terápiám volt. Azóta szinte folyamatosan 175 mg L-thyroxint szedek.Félévente járok kontrollra.De az...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Infografika és videó
      • Hirdetés