Pajzsmirigy rendellenesség

Tisztelt Doktor Úr / Nő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz hogy novemberben pajzsmirigy alulmüködést állapítottak meg TSH (0, 270-4, 700) 7, 828mIU/l, FT4 (12, 000-22, 000) 10, 460pmol/l letrox gyógyszert kaptam fél, egy másfél majd 2 szem 2 hetes váltásokkal. Januárban A TSH (0, 270-4, 700) 2, 560mIU/l volt. Most márciusban ismét kontrol vizsgálat során a TSH (0, 270-4, 700) 0, 078mIU/l lett. A t3 s t4 a határértékeken belül van. A kérdésem az lenne hogy most hagyjam abba a gyógyszert? mostmár túlmüködik? Illetve milyen más oka lehet hogy az elmult 4 hónap alatt sajnos nem sikerült a kg októl megszabadulni, sajnos későn derült ki hogy ez is az elhízásom oka (15kg plussz után) s most hiába a diéta a napi mozgás mégsem csökken a súlyom. Milyen vizsgálatokat lenne érdemes még elvégezni. Válaszát köszönöm.

Dr. Fáklya Mónika válasza hipotireózis témában

Tisztelt kérdező!

Az alacsony TSH értéke nem indoklja a gyógyszer abbahagyását, viszont az adag csökkentése indokolt lenne. Ennek mértékét endokrinológusával egyeztesse, az fT3 és fT4 szint ismeretében.

A súlycsökkentéshez a testmozgás és a betartott csökkentett kalóriatartalmú étrendet javaslom, ugyanis ezek a hormonértékek nem indokolják a túlsúlyát.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Fáklya Mónika
Dr. Fáklya Mónika endokrinológus, gyermekgyógyász
Kérdés: 2011. március 24., 11:40; Megválaszolva: 2011. március 30., 15:02

Kérdések és válaszok: Endokrin betegségek

Endokrin szakrendelésen pajzsmirigy...
Jelenleg 94 kg vagyok és 168 cm magas. Tavaly szeptember-októberben 72-75 kg között mozgott a súlyom. A háziorvosom február végén a hirtelen hízás...
Hypothyreosis=meddőség?
Kedves Fáklya Doktornő! Szeretném tudni, hogy a címben nevezett pajzsmirigy betegséggel, amit egyelőre háromnegyed letrox50 tabletta szedésével...
Pajzsmirigy
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Diagnózisom Hypothyreosis, k.m.n. Leletem: TSH 8, 89, ft4: 0, 65 Ultrahang vizsgálat: A pjzsmirigy lbenyek minimálisan...
Gyógyszer abbahagyásának...
Jó napot! Érdeklődni szeretnék, hogy amennyiben valaki sokáig nagy dózisú szteroidot szed, majd azt hirtelen abbahagyja, milyen tünetei, illetve...
Szédülés, gyomorpanaszok
Tisztelt Doktor Nő! A problémám eléggé összetett. Több hónapja szédülés, nyaki fájdalom étvágytalanság, időnként éjszakai izzadás...