El kell fogadjam?

Tisztelt Szakértő! 2 éves korom óta, kimutatott betegségem: Cah Nem sóvesztő formája. 10 éves korom óta cortef 10mg-os gyógyszert szedek. 3-szor, naponta. Voltak olyan időszakok, amikor nem szedtem rendesen, abbahagytam, mert nem fogadtam el, hogy nekem gyógyszert kell szedni. Ennek következtében, fokozott szőrnövekedés van az állon is, a menszeszem egy évben kb 3-4-szer van. A felelőtlenségem miatt a tesztoszteron és progeszteron szintem, sokszor sokszorosa volt az átlag értéktől. Kb egy éve elhatározam, hogy szedem a gyógyszert. A progeszteton, totáltesztoszteron szintem, sokat javult, majdnem jó. De az acth szintem, ami eddig mindig jó volt, az most magas. 171.5 pg/ml. A normális pedig 63-ig megfelelő. Ez mitől van? És ha szedem a gyógyszert a menszeszem helyreállhat még, sok idő kell míg helyre áll egy hormonrendszer? Menszeszem már nyolc hónapja nincs, az ultrahang, nőgyógyász mindent rendben talált, csak egy kis gyulladásom volt. Pestre évente járok kontrollra, az orvosomnak elmondtam panaszom, de azt mondta, hogy tökéletes nem lesz a menszeszem. De már nyolc hónap! Mondtam neki. A nőgyógyász meg nem adhat gyógyszert ami meghozná, mert hormont, hormonnal nem lehet kavarni. Ez tényleg így van? Szóval nem igazán voltam megelégedve orvosom válaszától, kérem segítsen. Gyermeket szeretnék, de így nagyon nehéz lesz. Tudom hogy felelőtlen voltam, hibáztam, de kérem helyre lehet hozni a hibámat? Vagy már késő?

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Fáklya Mónika válasza endokrinológia témában

Tisztelt kérdező!

A pontos gyógyszerszedés ebben a betegségben nagyon fontos. Az ACTH szintje azért lehet magas, mert valami gond van a gyógyszerszedéssel. Pl. Nem megfelelő a bevétel időpontja, vagy az adagot kell módosítani. Javaslom, hogy menjen vissza hamarabb az endokrinológusához, hogy megbeszéljék, mi legyen a teendő. Megfelelő gyógyszerelés mellett lehet gyermeke, de a terhesség alatt speciális teendők is lehetnek, ezt is az endokrinológusa fogja elmondani önnek.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Fáklya Mónika
Dr. Fáklya Mónika endokrinológus, gyermekgyógyász
Kérdés: 2011. március 03., 18:54; Megválaszolva: 2011. március 07., 22:25
Kérdések és válaszok: Endokrin betegségek
Endokrin betegség?
Tisztelt Doktornő, 7 éve, szünet nélkül fennállnak a következők: - A memóriám eltűnt, szavakat nem találok, olvasni alig tudok...
Magas Prolactin és TSH
Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Egy éve hagytam abba (10 év után) a fogamzásgátló szedését, mert kisbabát szeretnénk. Ezt követően elmaradt a...
MEN syndróma vagy nem?
Tisztelt Dr. NŐ/ Úr! Az alábbi kérdéssel fordulok Önhöz: Jelenleg pajzsmirigy kivizsgálás alatt állok.Felmerül a MEN syndróma lehetősége. A...
Endokrin betegség?
Tisztelt Doktor/Doktornő! Múlt év őszén nagyon gyorsan, 2-3 hónap leforgása alatt 15 kg-ot híztam, annak ellenére hogy az életmódom (mozgás és...
Hyperprolactinaemia
Tisztelt Doktornő! 4 hónappal ezelőtt jutottam el problémáimmal (nagyon erős, fájdalomcsillapítókra sem reagáló szüntelen fejfájás, ekcéma...