• Mitől lehet az eltérés?,

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Dr.Nő/Úr!

        30 éves vagyok és 23 éve cukor beteg. Az elmúlt 2 évben elkezdtem szőrősödni ennek kapcsán nézték meg a hormonjaimat. Amik a következők:

        TSHA(CLMA):1, 474       (0.400-4.000)
        Prolac.CLMA:492             (109-557)
        FSH(CLMA):3.0              (3.4--21.6)
        LH(CLMA):5.1                 (2.4-6.6)

        Testoseron-CLMA:9.5        (0.5-3.8)

        Kortizol A:496.8                 (79-536

        A parathormonom az 20-as tehát kizárták a pajzsmirigyet.Emellett van PCOS-m de a nőgyógyász szerint az ne okozna ekkora eltérést valamint a női hormonoknál is elváltozást mutatna.Szóba jött még h nem e kapok sok inzulint de inkább kevésnek mondható a napi adagom(Levemír:reggel és este 12E a Novorapidból pedig 3x 4E)Nem tom h okozhat e ilyen elváltozást h az elmúlt 2 évben rengeteg antibiotikumot kaptam csonthártyagyulladás miatt. Most legutoljára Dalacin 300-ast szedtem napi 4et 10 héten át.Ez csak egy feltételezés a részemről mert nem értek hozzá.Igazából járok ezzel a problémával orvoshoz de érdekelne másnak a véleménye is.Válaszát előre is köszönöm.

        WEBBeteg szakértő válasza a endokrinológia témában

        Tisztelt kérdező!

        A PCOS okozhat magas tesztoszteron szintet. (Magas tesztoszteron szintet nőkben a PCOS-án kívül a mellékvese betegségei okozhatnak még. ) Az LH, FSH szintek értékelése csak a ciklus napjának ismeretében lehetséges, a pajzsmirigy működését mutató TSH rendben van. Az antibiotikum szedésnek a magas tesztoszteronhoz nincs köze.  Nőgyógyász endokrinológussal kellene beszélnie, jelentkezzen be szakrendelésre.  

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        általános sebész Itt kérdezhet

        Dr. Boros Miklós

        Kérdés: 2010-03-17 19:10:58; Megválaszolva: 2010. március 17., 19:10

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt DoktorNő. Kicsit hosszú lesz az én esetem. Idén le kellett állítani a Cymbalta antidepresszáns kezelést (pánik/szorongásos betegség miatt) mert állandó kifulladás érzésem volt,fokozottan izzadtam, kb. 1.5 óránként át kellett...
        Tisztelt Doktor úr! Pajzsmirigygöböt diagnoztizáltak nálam 3at is.A szövettani eredmény szerint strúma.Az egyik göb közel 3cm-es,és a kezelőorvos szerint ha tovább nől műteni kell.Aztszeretném kérdezni,hogy lehet e a göböket...
        Tisztelt Cím! Segítségét szeretném kérni abban, hogy magas TSH (5,6) és magas antiTPO (>1300) esetén szedhető-e az astragalus kínai csűdfű? Milyen hatásai lehetnek? Fitoterapeuta ajánlotta a gyulladás...
        szeretném megkérdezni hogy pajzs vérvételeim közül/tsh,t3,t4,anti tpo/közül a t4 emelkedett kicsit.10.Évek ota.nem változott egyik sem.Göbök vannak ami nöl.Most 3év alatt 4mm nöt.Hizásom van,de nagyon lassu folyamatban.11kb 2-3 év...
        Kedves Doktornő! Szept 20 volt egy vérvételem. Abban emelkedett (6,5)tsh lett de a T4 13.6 volt.(határon belül) Utánna kiderült h terhes vagyok. Most vagyok 6 hetes terhes. Csináltattam pajzsmirigy labort, melynek eredménye tsh 6.79 (0.3-5.3 ig,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő!Basedow-s betegként milyen c-vitamint tudna ajánlani jószívvel? Pld a Jutavit retard kész rémálom volt,7-8 alkalommal is pisiltem éjjel.A Szent-Györgyi gyomorégést okozott.A Novo c liposzómás semmi negatívumot nem...
        Tisztelt dr úr /dr nő! 2002 -ben teljes pajzsmirigy eltávolításom volt. Azóta L-thyroxin gyógyszert szedek, rendszeres kontroll mellett. 2019.07.30 labor érték, gyógyszer125 µg TSH 6,162* szabad T4 16,27* szabad T3 4,4 A TSH és T4 magas a labor...
        Tisztelt Doktornő! Kérdéssel, tanácsért fordulok önhöz.2002 óta pajzsmirigy alul működésem van. Letrox 50 mg-ot szedtem rá,terhességeim idején nagyobb dózist, aztán volt egy nagyobb mértékű fogyásom (sikeres diétának köszönhetően)...
        Tisztelt doktornő! Korábban Basedow-t igazoltak nalam .akkor is túlsúlyom volt..eg grammot sem fogytam csak más jellemző tünettekkel mentem orvoshoz.őleg a szapora pulzus és a tremot miatt.kaptam Metothyrint...igaz nem diétaztam de híztam .....az...
        Jó napot Doktor Úr/Nő! 23 éves vagyok, 72kg és ez a pajzsmirígy laborvizsgálat a délutáni órákban lett elvégezve tudna nekem segíteni, hogy ez mit jelent? Mert akárhány oldalt néztem meg, mindenhol más volt a normál érték. Válaszát...