• Lehet-e a problémámon segíteni?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt doktornő/úr 2001-ben menstruációs panaszokkal, hajhullással fordultam a nőgyőgyászomhoz, aki hormonvizsgálat alapján hyperprolaktinaemiát állapított meg majd bromokriptinnel kezelt. Majd 2év után a problémám pontos felderítése céljából endokrinológushoz fordultam, II.Belgy. klinika endokrinológiájára, ahová jelenleg is kontrollra járok. A kezelőorvosom MR vizsg alapján hypophyzis adenomát állapított meg, és Norprolac tbl. szedését kezdeményezte, időszakos laborkontroll mellett. A hosszú időn át tartó kezelés során a hormonszintem fokozatosan csökkent. Majd tavaly februárjában a leleteim megfelelőnek bizonyultak, (és mivel az adenomám sem növekedett)az orvosom a gyógyszer fokozatos elhagyását javasolta. A tbl-t jelenleg sem szedem, az orvos szerint eredményeim rendben vannak. Menstruációs panaszaim rendeződtek, viszont mindkét mellemből nyomás hatására tejcsorgás észlelhető, melleim duzzadtak, érzékenyek ( ez a panasz csak a bromokriptin szedése után jelentkezett, előtte nem tapasztaltam) erről az edokrinológusom is tud.További panaszom azonban a hajhullás, de ami a legjobban aggaszt azok a szexuális problémák. Szexuális vágyam teljesem megszünt, nem kívánom a szexet, nem is érdekel. Előjáték során a mellem érzéketlenné vált, hüvelyszárazságot, közösülés során fájdalmat érzek.Ezekről az orvosom még nem tud, hozzá vagy esetleg nő győgyászhoz forduljak segítségért? Ön szerint csökkenthetőek, vagy megszüntethetőek ezek a panaszok gyógyszeresen, vagy akár más módon? Összefüggésben állnak e a betegségemmel, vagy más dolog van a hátterükben? Normális hormonszint mellett is lehet ilyen jellegű panaszom, vagy mivel régóta fennáll a betegségem, esetleg a szövődményei ezek? Kérem segítsen megoldást találnom, hová forduljak, mit csináljak egy 32 éves nő

        WEBBeteg szakértő válasza a prolaktin témában

        Tisztelt kérdező!

        Véleményem szerint beszélje meg ezeket a gondokat az endokrinológussal és ha ő nem talál ennek hátterében hormonális okot, érdemes nőgyógyászhoz fordulnia. A panszai orvoslásához diagnózis kell.  Ilyen életkorban ennek a hátterében mindenképpen meg kell találni az okot.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Fáklya Mónika, endokrinológus, gyermekgyógyász
        Itt kérdezhet

        Kérdés: 2010-02-14 18:44:12; Megválaszolva: 2010. február 14., 18:44

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt DoktorNő. Kicsit hosszú lesz az én esetem. Idén le kellett állítani a Cymbalta antidepresszáns kezelést (pánik/szorongásos betegség miatt) mert állandó kifulladás érzésem volt,fokozottan izzadtam, kb. 1.5 óránként át kellett...
        Tisztelt Doktor úr! Pajzsmirigygöböt diagnoztizáltak nálam 3at is.A szövettani eredmény szerint strúma.Az egyik göb közel 3cm-es,és a kezelőorvos szerint ha tovább nől műteni kell.Aztszeretném kérdezni,hogy lehet e a göböket...
        Tisztelt Cím! Segítségét szeretném kérni abban, hogy magas TSH (5,6) és magas antiTPO (>1300) esetén szedhető-e az astragalus kínai csűdfű? Milyen hatásai lehetnek? Fitoterapeuta ajánlotta a gyulladás...
        szeretném megkérdezni hogy pajzs vérvételeim közül/tsh,t3,t4,anti tpo/közül a t4 emelkedett kicsit.10.Évek ota.nem változott egyik sem.Göbök vannak ami nöl.Most 3év alatt 4mm nöt.Hizásom van,de nagyon lassu folyamatban.11kb 2-3 év...
        Kedves Doktornő! Szept 20 volt egy vérvételem. Abban emelkedett (6,5)tsh lett de a T4 13.6 volt.(határon belül) Utánna kiderült h terhes vagyok. Most vagyok 6 hetes terhes. Csináltattam pajzsmirigy labort, melynek eredménye tsh 6.79 (0.3-5.3 ig,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő!Basedow-s betegként milyen c-vitamint tudna ajánlani jószívvel? Pld a Jutavit retard kész rémálom volt,7-8 alkalommal is pisiltem éjjel.A Szent-Györgyi gyomorégést okozott.A Novo c liposzómás semmi negatívumot nem...
        Tisztelt dr úr /dr nő! 2002 -ben teljes pajzsmirigy eltávolításom volt. Azóta L-thyroxin gyógyszert szedek, rendszeres kontroll mellett. 2019.07.30 labor érték, gyógyszer125 µg TSH 6,162* szabad T4 16,27* szabad T3 4,4 A TSH és T4 magas a labor...
        Tisztelt Doktornő! Kérdéssel, tanácsért fordulok önhöz.2002 óta pajzsmirigy alul működésem van. Letrox 50 mg-ot szedtem rá,terhességeim idején nagyobb dózist, aztán volt egy nagyobb mértékű fogyásom (sikeres diétának köszönhetően)...
        Tisztelt doktornő! Korábban Basedow-t igazoltak nalam .akkor is túlsúlyom volt..eg grammot sem fogytam csak más jellemző tünettekkel mentem orvoshoz.őleg a szapora pulzus és a tremot miatt.kaptam Metothyrint...igaz nem diétaztam de híztam .....az...
        Jó napot Doktor Úr/Nő! 23 éves vagyok, 72kg és ez a pajzsmirígy laborvizsgálat a délutáni órákban lett elvégezve tudna nekem segíteni, hogy ez mit jelent? Mert akárhány oldalt néztem meg, mindenhol más volt a normál érték. Válaszát...