Letrox

Tisztelt Doktor Úr/Doktornő!

Folyamatosan keresem a választ a "Válaszok"-ban a 06/18-án feltett kérdésemre, de sajnos eddig nem találtam rá, ezért újra próbálkozom.

A problémám az, hogy kb. 6 éve tudok magas prolactin-szintemről, ezért már több endokrinológus javaslatára kisebb-nagyobb megszakításokkal szedtem a bromocriptint, amely mindig levitte ugyan a fent említett hormonszintet, de soha nem szüntette meg a hajhullást, bőrproblémákat.

A legutóbbi vizsgálat során a prolaktin mellett megnéztük a TSH-szintet is, amely 3.56 mIU/L volt. Ezt a kezelőorvos magasnak ítélte,  ezért szednem kellett naponta egy Letroxot, amely 3 hónap múlva levitte a TSH-t 0.08 miU/L-re. (A prolactin maradt 830 miU/L, ezért most újra elkezdtem a bromocriptin szedését) . Viszont a kezelőorvos szerint továbbra is szednem kellene a Letroxot is felére csökkentett adagban. Kérdésem az, hogy nem lenne-e jobb elhagyni a Letroxot, ha már így is ennyire lecsökkentette a TSH-t, kiderült, hogy nem a pajzsmirigy okozza a magas prolactint (mennem kell MR-vizsgálatra) , továbbá az utóbbi időben folyamatosan feszül a pajzsmirigy, amely a gyógyszer szedése előtt egyáltalán nem volt jellemző. (A pajzsmirigy UH -melyet a Letrox szedése után 3 hónappal végeztünk el- inhomogénnek mutatta mindkét lebenyt, és találtak egy 5mm-es göböt is) . Tehát nem tudom, hogy nem árt-e többet ez a gyógyszer, mint amennyit használ.

Várom szíves válaszukat.

Köszönettel

MM   

 

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza pajzsmirigy témában

Kedves kérdező!

 

Önnek ún. subklinikus pajzsmirigy alulműködése van. Ennek a hátterében állhat pl.gyulladás, de jódhiány is. A kezelés eltérő. Ilyenkor pajzsmirigy ellenes antitest vizsgálat javasolt és ha megvan az ok, annak függvényében vagy hormonkezelés, vagy jódpótlás válhat szükségessé.

Érdemes ezzel foglalkozni, endokrinológus felkeresését javaslom.

 Üdvözlettel: Dr. Fáklya Mónika, endokrinológus, gyermekgyógyász

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Fáklya Mónika, endokrinológus, gyermekgyógyász
Kérdés: 2009. július 06., 11:05; Megválaszolva: 2009. július 06., 11:05
Kérdések és válaszok: Endokrin betegségek
Pajzsmirigy,nyirok csomók
Kedves Doktor Úr! Kicsi szorító érzést éreztem a nyakamban és az éreztem,hogy kicsit fájnak a nyák mirigyeim és a fül alatt. Voltam fül orr...
Szputnyik - Hashimoto
Tisztelt Doktornő! Hashimotóm van, Letroxot szedek (felet a 25 mg-ból) . Április 9-én Szputnyik oltást kaptam, a háziorvosom engedélyével. Kis lázam...
Inzulinrezisztencia? Esetleg...
Tisztelt Doktornő/ Doktor Úr! 27 éves vagyok, 172 cm, 77 kg. Februárban voltam laboron, ahol picit magas: 6,2 volt az éhgyomri glukózom....
Pajzsmirigy lelet
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! A mai napon voltam vérvételen, ahol az alábbi pajzsmirigy működésre vonatkozó leletet kaptam. PROTHROMBIN: ...
Inzulinrezisztens vagyok?
Kedves Doktornő! Múlt héten jártam terheléses inzulinrezisztencia vizsgálaton, és a következőek az eredményeim: Glükóz: 5,1 Glükóz 60...