Serdülőkori férfi mellduzzanat - endokrinológus

Tisztelt Doktornő! 19 éves férfi vagyok, eléggé későn érőn típus, körülbelül 16 évesen kezdtem serdülni. Ekkor, közel 3 és fél évvel ezelőtt észleltem, h mindkét mellbimbóm megduzzadt, és tapintásukra fájdalmat is éreztem. Utánaolvastam akkor, hogy mitől van a duzzanat, és mindenhol azt írták, hogy ez természetes folyamat, az ösztrogén okozza, és hogy a duzzanat magától el fog múlni, amint beáll a hormonháztartás. Most, hogy már közeledek a serdülőkor vége felé, semmi javulást nem tapasztaltam azon kívül, hogy a fájdalom megszűnt. A mellbimbóim továbbra is duzzadtak, ugyanakkor hidegre, vagy "dörzsölésre" teljesen összehúzódnak, ekkor olyan a mérete, mint régen. 1 évvel ezelőtt endokrinológushoz fordultam, volt hormon/ultrahang vizsgálatom is, amelyeken mindent rendben találtak. Az endokrinológus azt javasolta, hogy sportoljak, és el fog tűnni a duzzanat, és azt is mondta, hogy 2 lehetséges megoldás van: műtéti beavatkozás, illetve hormonkezelés. Műtéti beavatkozás azonban nem lehetséges, hiszen mind2 mellbimbóm összehúzódik hidegre. Több orvoshoz is fordultam, hogy írjanak valamilyen gyógyszert, de eddig senki nem írt fel semmit. Van, aki azért, mert nem akart, van aki azért, mert azt mondta minden hormonom rendben van, nem is igazán tud mit felírni erre. Azt szeretném kérdezni a Tisztelt doktornőtől, hogy ilyen mellduzzanatra van-e valamilyen alkalmazható és hatékony gyógyszer, esetleg hormontabletta, és hogy veszélyes-e hormontablettát íratni, milyen mellékhatásokkal járhat? Az is érdekelne, hogy mit lehetne tenni annak érdekében, hogy lemenjen a duzzanat, mert rendkívül zavaró, főként strandidőben. Abban már nem hiszek, hogy ez magától elmúlik, mert a tünet jelentkezésétől számítva körülbelül 1 évet szoktak mondani, hogy addig tart. Nálam már 3, 5 éve. Olvastam egy hasonló fórumon egy fiúról, akinek hasonló tünete volt, és 20 éves kora felett sem múlott el. Előre is köszönöm a válaszát!

WEBBeteg szakértő válasza emlőduzzanat férfi témában

Kedves kérdező!

 

Amennyiben nincs betegség a háttérben, mint ahogy írja is és ez ennyire zavaró önnek, plasztikai műtét jöhet szóba.

A mellizom erősítése is javíthat optikailag a megjelenésén.

 Üdvözlettel: Dr. Fáklya Mónika, endokrinológus, gyermekgyógyász

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szakértő
Dr. Fáklya Mónika, endokrinológus, gyermekgyógyász
Kérdés: 2009. július 07., 21:19 ;Megválaszolva: 2009. július 07., 21:19
Kérdések és válaszok: Endokrin betegségek
Gyógyszer abbahagyásának...
Jó napot! Érdeklődni szeretnék, hogy amennyiben valaki sokáig nagy dózisú szteroidot szed, majd azt hirtelen abbahagyja, milyen tünetei, illetve...
Szédülés, gyomorpanaszok
Tisztelt Doktor Nő! A problémám eléggé összetett. Több hónapja szédülés, nyaki fájdalom étvágytalanság, időnként éjszakai izzadás...
T4 helyett kombinált T3/T4 terápia...
Tisztelt Doktornő! Feleségem (42) pajzsmirigyét 15 éve eltávolították, azóta Eutyrox-ot szed, TSH szintje kontrollált. A kezelés dacára...
Cukoréhség
Tisztelt Doktor (nő/úr) Van egy 33 éves autista lányom, akiről február óta tudjuk hogy inzulinrezisztens is. Mindig rengeteg édességet evett, bár...
Inzulinrezisztencia?
Tisztelt Doktornő! 2022.10.26. napján 3 pontos inzulinrezisztencia vizsgálatot kértem. A vizsgálatra azért jelentkeztem, mert az elmúlt 4 hónapban 5...