• Pajzsmirigy

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! (dr Fáklya Mónika) Ismert kezelt M. Basedow, 45éves nő, mitr. prol., GERD, cr. pyelonephr. Mivel a pm. túlműködés számomra nem jár elviselhetetlen tünetekkel, a Metothyrin adagolását lecsökkentettem napi 1x1-re kb. nov. eleje óta, mivel többször is neut. csökkenéssel együttjáró szájüregi afták, hőemelkedés, hurutos tünetek jelentkeztek, orvoshozfordulás végül nem volt szükséges (nem volt magas láz). Tavaly a kezelés kezdetekor rákérdeztem a növekvő pm-re, azt a feleletet kaptam, hogy a TSH hatás miatt növekszik. Kérdésem: akkor most miért jelent gondot, ha a tegnapi vizsgálatkor mk.lebeny és az istmus vaskosabb, tömöttebb? TSH=0,026. Problémaként említeném a fogyás hiányát a túlműk. tavalyi jelentkezése óta, (ezért sem kapkodom be az előírt adagot, nem akarok széthízni) és esetleg a szívproblémaként jelentkező rendszertelen szívverést(extrák). Csontritkulásra Ca+D vit.-t szedek heti 1x1-t. Számíthatok-e esetlegs további problémákra, vagy lassan le fog csengeni ez a túlműködési hullám (2008.06.25én diagnosztizálták). Köszönettel Kata

        WEBBeteg szakértő válasza a pajzsmirigy témában

        Kedves kérdező!
         
        Véleményem szerint nem teszi jól, hogy nem követi az orvosa tanácsát. A Metothyrin mellékhatás jelentkezése mindíg komolyan veendő. Gyógyszerváltás, esetleg egyéb therápiás megoldások jönnek ilyenkor szóba. A pm. túlműködés kezelésekor a betegek természetesen híznak néhány kilogramot, de ez nem valódi hízás, hanem a normál testsúly visszanyerése, ami a pm. túlműködés során lecsökkent. Inkább figyeljen az étrendjére a hízás megakadályozása miatt, mintsem ne szedje  be a megfelelő gyógyszeradagot. Hiszen így fenntartja a betegségét.
        Ezért vannak az "extrái" és a csontritkulásnak sem tesz jót a fokozott pm. működés. Ha nem szedi a gyógyszert, nem fog meggyógyulni.
        A pajzsmirigy túlműködés önmagában is pm. megnagyobbodással szokott járni, és a pm. szerkezete is megváltozik. Ha a beteg esetleg túl sok pajzsmirigyhormon képzést gátló gyógyszert kap, és a TSH magas lesz más mechanizmussal, de szintén pm. megnagyobbodást okoz. De ezt a gondozás során követik és nem szokott kialakulni. Tehát mind az alul- mind a túlműködő pajzsmirigy lehet nagy.
         

        Üdvözlettel: Dr. Fáklya Mónika, endokrinológus, gyermekgyógyász

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2009-05-02 21:04:30; Megválaszolva: 2011. szeptember 27., 16:11

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        1986 óta szedem az L-Thyroxint. 1 éve )föleg éjszakánként görcsöl a lábam, néha szinte elvisrlhetetlenül. Ön szerint ezt az L-Th. Okozza, s ha igen, helyettesithetö-e másik gyogyszerrel? Válaszát elöre is köszönöm! Edit
        Kedves Doktorur/Doktornő! 31 éves nő vagyok, a jobb petefészkemet eltavolitottak 2 éve cysta miatt. Voltam inzulin rezisztencia vizsgálaton, aminek eredménye feltételezhetően pozitiv, foglaltam endokrinológushoz időpontot, most várok. A...
        Laboreredmenyem tsh: 0,39 T4 0,91 ng/dL T3 2,96 pg/mL Ezen ertekek utalhatnak pajzsmirigy problemara? Kell velemfoglalkozni? Koszonettel
        Születés: 1990. 1991-ben egyes tipusú diabétesz, pumpával kezelt. 2016. április 17. – első gyermek születése (1 eves koráig szoptattam) 2018. április 29. – második gyermek születése (jelenleg is szopik) 2016. 09. 27.-én laborban: - TSH...
        T. Doktor Nő/ Úr! Szeretném megkérdezni, hogy feleségem vérképében a következő csillagos eltérést tapasztaltuk. Basophil 1.2% 600 TSH 6,670mIU/L Azt a tájékoztatást kaptuk, hogy pajzsmirigy működési gond van s Szelén szedését...
        Tisztelt Doktornő /úr, A véleményét szeretném kikérni az alábbi cukor / inzulin terheléses vizsgálatom eredményével kapcsolatban. A vizsgálat okai a következők voltak: - policiszta - két éve nem esek teherbe - pattanások az arcon -...
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....
        Tisztelt Dr Tänczer Tímea, Metformin szedését javasolta orvosom menstruációs kimaradásaim és IR közeli vércukorszint eredményem miatt. Nehezen állt be, mikor tudom bevenni a Metformint úgy, hogy ne legyek rosszul a nap hátralévő részében....
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Ma voltam pajzsmirigy ultrahang vizsgálaton, szeretném, ha segítene az UH pajzsmirigy eredmény értelmezésében: " A pajzsmirigy jobb lebenye 30×14×10 mm. A bal lebeny 23×14×10 mm. Az isthmus 2 mm. A pajzsmirigy...
        Kedves Doktornő! 2016 decemberében teljes pajzsmirigy eltávolításom volt, papilláris carcinoma diagnózissal. 2017 júniusában radiójód terápiám volt. Azóta szinte folyamatosan 175 mg L-thyroxint szedek.Félévente járok kontrollra.De az...