• Pajzsmirigybetegség

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Elküldött a háziorvosom egy vérvételre és ott kiderült a TSH értékem 7.99. Majd továbbküldött ultrahangra, és a leletemen ez áll, ami nagyon aggaszt: - a jobb lebenyben a felső harmadban 6mm-es környezeténél kissé echoszegényebb jól határolt göb látható. A bal lebeny homogén.- Szeretném tudni hogy most mi lesz velem, megműtenek vagy gyógyszeres kezelés... Igaz van beutalóm az endokrinológiára de az még soká lesz. Sajnos felénk nem foglalkoznak az ember egészségével.Várom mielőbbi válaszát! Tisztelettel, Rozália

        WEBBeteg szakértő válasza a pajzsmirigy témában

        Kedves Rozália!
         
        TSH értéke magasabb, e miatt fT4 meghatározás is szükséges pajzsmirigy ellenes antitestek vizsgálata mellett. Ebből a pontos ok kideríthető. Ennek ismeretében gyógyszeres kezelést fog kapni.
        A pajzsmirigy kicsi göbje követést igényel. Tudni kell, hogy a pajzsmirigyben nagyon gyakran alakulnak ki apró göbök, kis cysták, de ha ezek nem növekednek és nem befolyásolják a pm. működését teendőt nem igényelnek. 1 cm alatti méretnél különösebb vizsgálatot sem szoktunk indikálni, ha nincs egyéb gyanús lelet. Egyenlőre aggodalomra nincs oka.


         

        Üdvözlettel: Dr. Fáklya Mónika, endokrinológus, gyermekgyógyász

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2009-05-02 21:01:02; Megválaszolva: 2011. szeptember 27., 14:11

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        1986 óta szedem az L-Thyroxint. 1 éve )föleg éjszakánként görcsöl a lábam, néha szinte elvisrlhetetlenül. Ön szerint ezt az L-Th. Okozza, s ha igen, helyettesithetö-e másik gyogyszerrel? Válaszát elöre is köszönöm! Edit
        Kedves Doktorur/Doktornő! 31 éves nő vagyok, a jobb petefészkemet eltavolitottak 2 éve cysta miatt. Voltam inzulin rezisztencia vizsgálaton, aminek eredménye feltételezhetően pozitiv, foglaltam endokrinológushoz időpontot, most várok. A...
        Laboreredmenyem tsh: 0,39 T4 0,91 ng/dL T3 2,96 pg/mL Ezen ertekek utalhatnak pajzsmirigy problemara? Kell velemfoglalkozni? Koszonettel
        Születés: 1990. 1991-ben egyes tipusú diabétesz, pumpával kezelt. 2016. április 17. – első gyermek születése (1 eves koráig szoptattam) 2018. április 29. – második gyermek születése (jelenleg is szopik) 2016. 09. 27.-én laborban: - TSH...
        T. Doktor Nő/ Úr! Szeretném megkérdezni, hogy feleségem vérképében a következő csillagos eltérést tapasztaltuk. Basophil 1.2% 600 TSH 6,670mIU/L Azt a tájékoztatást kaptuk, hogy pajzsmirigy működési gond van s Szelén szedését...
        Tisztelt Doktornő /úr, A véleményét szeretném kikérni az alábbi cukor / inzulin terheléses vizsgálatom eredményével kapcsolatban. A vizsgálat okai a következők voltak: - policiszta - két éve nem esek teherbe - pattanások az arcon -...
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....
        Tisztelt Dr Tänczer Tímea, Metformin szedését javasolta orvosom menstruációs kimaradásaim és IR közeli vércukorszint eredményem miatt. Nehezen állt be, mikor tudom bevenni a Metformint úgy, hogy ne legyek rosszul a nap hátralévő részében....
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Ma voltam pajzsmirigy ultrahang vizsgálaton, szeretném, ha segítene az UH pajzsmirigy eredmény értelmezésében: " A pajzsmirigy jobb lebenye 30×14×10 mm. A bal lebeny 23×14×10 mm. Az isthmus 2 mm. A pajzsmirigy...
        Kedves Doktornő! 2016 decemberében teljes pajzsmirigy eltávolításom volt, papilláris carcinoma diagnózissal. 2017 júniusában radiójód terápiám volt. Azóta szinte folyamatosan 175 mg L-thyroxint szedek.Félévente járok kontrollra.De az...