• Pajzsmirigy gyulladás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő!
        2008 novenberében hypothyreosist diagnosztizált a háziorvosom(TSH: 34.4 - FT4: 11.23).
        Első 2 hétben 2x 100ug majd utánna 100ug L-Thyroxint kellett szednem. 3 hónapig jó volt a közérzetem, majd kb 1 hónapja hirtelen 5kg-ot fogytam. Erősen dobogott a szívem, kézremegésem volt, és feszült-ingerlékeny lettem. Visszamentem a háziorvoshoz, aki labor után (TSH: 2.71) a gyógyszer további szedését javasolta. Egy hetet kihagytam, majd újra szedni kezdtem változatlan adagban. Egy hét után újra jelentkeztek a tünetek. Elmentem endokrinológushoz(magánrendelésre). A nyaki ultrahang normális szerkezetű pajzsmirigyet mutatott. Az endokrinológus szerint, lehetséges, hogy egy fertőzés következtében csökkent a pajzsmirigyműködésem, és most lassan regenerálódik. A TSH értékemről elmondta, hogy az lomha működésű hormon, és lehet, hogy folyamatosan csökken, és a labor csak egy pillanatnyi állapotot mutat. Az adagomat lecsökkentette 25ug-ra. Minden esetre 4 hét múlva lesz még labor(TSH, T4, antiTG, antiTPO). A neten nem találtam utalást ilyen esetre. Ön szerint is van esélyem a gyógyulásra?
        Tisztelettel
        Tóth Tamás

        WEBBeteg szakértő válasza a pajzsmirigygyulladás témában

        Kedves kérdező!
         
        Panaszai a gyógyszer túl magas adagjára utalhattak, ezt a TSH nem erősítette meg, de az orvosa jól mondta, ez egy "lusta" hormon. Az adag csökkentése után, amennyiben a TSH nem emelkedik meg kórosan, eldől a kérdés. 

         

         

         Dr. Fáklya Mónika

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2009-03-18 10:42:07; Megválaszolva: 2011. szeptember 15., 09:33

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Kislányom 4 éves, tavasszal észrevettük, hogy elkezdett hízni. Addig kimondottan vékony kislány volt. Étkezési szokásai nem változtak.Nem édesszájú, édességet ritkán eszik, és csak vizet iszik. Először...
        1986 óta szedem az L-Thyroxint. 1 éve )föleg éjszakánként görcsöl a lábam, néha szinte elvisrlhetetlenül. Ön szerint ezt az L-Th. Okozza, s ha igen, helyettesithetö-e másik gyogyszerrel? Válaszát elöre is köszönöm! Edit
        Kedves Doktorur/Doktornő! 31 éves nő vagyok, a jobb petefészkemet eltavolitottak 2 éve cysta miatt. Voltam inzulin rezisztencia vizsgálaton, aminek eredménye feltételezhetően pozitiv, foglaltam endokrinológushoz időpontot, most várok. A...
        Laboreredmenyem tsh: 0,39 T4 0,91 ng/dL T3 2,96 pg/mL Ezen ertekek utalhatnak pajzsmirigy problemara? Kell velemfoglalkozni? Koszonettel
        Születés: 1990. 1991-ben egyes tipusú diabétesz, pumpával kezelt. 2016. április 17. – első gyermek születése (1 eves koráig szoptattam) 2018. április 29. – második gyermek születése (jelenleg is szopik) 2016. 09. 27.-én laborban: - TSH...
        T. Doktor Nő/ Úr! Szeretném megkérdezni, hogy feleségem vérképében a következő csillagos eltérést tapasztaltuk. Basophil 1.2% 600 TSH 6,670mIU/L Azt a tájékoztatást kaptuk, hogy pajzsmirigy működési gond van s Szelén szedését...
        Tisztelt Doktornő /úr, A véleményét szeretném kikérni az alábbi cukor / inzulin terheléses vizsgálatom eredményével kapcsolatban. A vizsgálat okai a következők voltak: - policiszta - két éve nem esek teherbe - pattanások az arcon -...
        Tisztelt Doktornő! Pár hónapja arra lettem figyelmes, hogy enyhén fájnak a mellbimbóim és az utóbbi időmben gyakoribbá vált ez az érzés. Továbbá csökkent a libidóm is. Ezért felkerestem egy urológus szakorvost, akitől kértem egy...
        Kedves Doktor nő! Múlt hónapban kezdődtek a tüneteim (fáradtság, gyengeség, szédülés, remegés, pánik, alvásproblémák) és a Feleségem tanácsára aki Ir-es elmentem terheléses vércukor és inzulin mérésre. Súly 67kg Magasság...
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....

      • Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés