• Súlygyarapodás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő!/Tisztelt Doktor Úr!

        Kérném szíves válaszát, tanácsát az alábbi problémám kapcsán!

        2009. január 19-én abbahagytam a Lindynette20 fogamzásgátló szedését 3,5 év folyamatos szedés után, mivel a vérzésem nagyon gyenge, alig 1 napos volt decemberben és januárban is. A szedés befejezéséről természetesen beszéltem a nőgyógyászommal is, aki 3 hónapos szedési szünetet javasolt.

        Tulajdonképpen már decemberben is éreztem enyhe súlygyarapodást, amit nem igazán tudtam megmagyarázni, mert nagyon vigyázok a testsúlyomra, naponta 45 percet futok, az étkezésekre is nagyon odafigyelek. Terhességi tesztet csináltam 3 egymást követő héten, mindegyik negatív lett.

        Viszont mióta a fogamzásgátló szedését abbahagytam (2009.01.19), azóta 2,5 kg-val nőtt a testsúlyom, és úgy érzem, hogy ez korántsem normális dolog. Az étkezésekre ugyanúgy odafigyelek, ugyanúgy sportolok nap mint nap, ennek ellenére szinte folyamatosan nő a súlyom. Már most nagyon kiborít ez az egész, hiszen korábban 75 kg-ról sikerült lefogynom 61,5 kg-ra, és borzasztóan bánt, hogy most is ugyanúgy odafigyelek magamra, mégis hízok. Ma reggel ismét csináltam egy terhességi tesztet, de az is negatív lett. Úgy vettem észre, hogy a súly a csípő-has-fenék részre jön fel.

        Fogalmam sincsen, hogy mit kéne tennem, mire véljem ezt a kialakult állapotot, folyamatosan magamat hibáztatom és bűntudatot érzek. Azt sem tudom, milyen irányba kéne elindulnom, hogy a dolog végére járhassak, hogy mitől van ez nálam.

        Igaz, hogy sokat vagyok fáradt, fázós vagyok, rengeteget szédülök, nagyon gyengének érzem magam, sokszor már délután 2 órakor legszívesebben pihennék, ennek ellenére mindig erőt veszek magamon és lefutom a napi 45 percet. Gyakran jön rám olyan jellegű szédülés, mintha fejbe vágnának, olyan érzés, mintha kimenne a lábam alól a talaj. Ez pár másodpercig tart, majd elmúlik. Viszont ezek a tünetek akkor is fennálltak, mikor még szedtem a Lindynette20 tablettát.

        Kérem Önt, szíveskedjen nekem tanácsot adni, merre induljak el, hogy a problémám okát megtaláljam!

        Hálásan köszönöm segítő tanácsadását!

        Tisztelettel:

        Brigitta

         

        WEBBeteg szakértő válasza a súlygyarapodás témában

        Kedves Brigitta!

        Fázékonysága, hízékonysága és folytonos fáradtságérzése felveti pajzsmirigy betegség lehetőségét. Javaslom, keressen fel endokrinológiai szakrendelést ahol ezt ki tudják zárni. Amennyiben a pajzsmirigy alulműködik, hormonpótlással szépen korrigálható.
        Mindenesetre ha nem is derül ki hormonprobléma ne veszítse el a kitartását a mozgás és a tudatos táplálkozás iránt, ezek nagyon fontosak, és hosszú távon sikerre is vezetnek.

         Dr. Fáklya Mónika

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2009-02-23 16:16:28; Megválaszolva: 2011. szeptember 08., 08:46

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Születés: 1990. 1991-ben egyes tipusú diabétesz, pumpával kezelt. 2016. április 17. – első gyermek születése (1 eves koráig szoptattam) 2018. április 29. – második gyermek születése (jelenleg is szopik) 2016. 09. 27.-én laborban: - TSH...
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....
        Tisztelt Dr Tänczer Tímea, Metformin szedését javasolta orvosom menstruációs kimaradásaim és IR közeli vércukorszint eredményem miatt. Nehezen állt be, mikor tudom bevenni a Metformint úgy, hogy ne legyek rosszul a nap hátralévő részében....
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Ma voltam pajzsmirigy ultrahang vizsgálaton, szeretném, ha segítene az UH pajzsmirigy eredmény értelmezésében: " A pajzsmirigy jobb lebenye 30×14×10 mm. A bal lebeny 23×14×10 mm. Az isthmus 2 mm. A pajzsmirigy...
        Kedves Doktornő! 2016 decemberében teljes pajzsmirigy eltávolításom volt, papilláris carcinoma diagnózissal. 2017 júniusában radiójód terápiám volt. Azóta szinte folyamatosan 175 mg L-thyroxint szedek.Félévente járok kontrollra.De az...
        Tisztelt Szakértő! Feleségem idén 44 éves, és valószínűleg a korából adódóan hajelvékonyodást, és az arcán (főként bajusz környékén) pihésedést észlel. Hallottuk, majd olvastuk is, hogy nők számára készített fűrészpálma...
        Tisztelt Doktor nő/úr! Mellékletben csatolom a vérképemet! A segítségét szeretném kérni a kiértékelésben! A vérvétel a menstruáció 26. napján készült! Pajzsmirigy gyanuval és ir gyanuval kérték a vérképet! Azt szeretném tudni, a...
        Udvozlom.32eves no vagyok.Februarban volt joindulatu mell daganatom amit ki is mutottek.Fibrodemona volt.Most megint van ketto joindulatu elvaltozas ugyan abban a mellemben.egy 6*8 es 7*8mm-es.Fel evente kontrol.Illetve pajzsmirigy problema miatt szedek napi...
        Kedves Doktornő! Nekem Bradycardiám és szívdobogásom van, kb 8 hónapja, de nem Kardiológiai eredetű, mint kiderült.(Nincs Pacemakerem) Első körben a Pajzsmirigyre gondoltam, mint olvastam, hogy onnan is jöhet ez a probléma. Pajzsmirigy UH és...
        Tisztelt Doktor Úr / Doktor Nő! A kérdésem a következő lenne . 20 éves lány vagyok . Sosem voltam hízékony típus , viszont idén április óta feljött rám 18 kg. Emellett nagyon gyakoriak a hangulatingadozásaim ,illetve a menzeszem is 2 hete...