• Pajzsmirigy túlműködés, rossz gyógyszer?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Egy vérvétel alkalmával kiderült, hogy túlműködik a pajzsmirigyem. Izotópos vizsgálaton is voltam, ahol az orvos gyógyszeres kezelést javasolt, és L-Thyroxin tablettát írt fel. A gyógyszer tájékoztatóján viszont azt olvasom, hogy "Ne alkalmazza a készítményt a pajzsmirigy fokozott működése esetén". Teljesen meg vagyok zavarodva, ezek szerint akkor nem is szedhetem? Lehet, hogy rossz gyógyszert kaptam? Félek elkezdeni az alkalmazását. Ráadásul még sosem szedtem gyógyszert állandó jelleggel, félek a mellékhatásoktól. Nagyon muszáj elkezdeni? Milyen következménye lehet, ha nem szedek semmit? Előre is köszönöm a segítségét! Barbara

        WEBBeteg szakértő válasza a pajzsmirigy túlműködés témában

        Kedves kérdező!
         
        Pajzsmirigy túlműködés esetén csak az ún. gátló-pótló kezelés alkalmazásakor írnak fel L-thyroxint. Ilyenkor viszont nem önmagában, hanem valamelyik pajzsmirigy hormon előállítását gátló szer mellett.(Metohyrin, Propycil) Ilyet kapott? Még egy esetet tudok elképzelni, azt ha ön nem izotópos vizsgálaton volt, hanem izotópos kezelésen. Ilyenkor előfordulhat, hogy az addigi túlműködő pajzsmirigy alulműködővé válik, de ezt előbb hormonvizsgálatokkal igazolni kell, csak azután adnak pajzsmirigy hormon kezelést.
        Véleményem szerint, mindenképpen beszéljen orvosával, mivel ilyen gyógyszert önmagában nem írunk fel pajzsmirigy túlműködés esetén, hisz az a panaszokat még rontaná. A túlműködő pajzsmirigyet viszont feltétlenül kezelni kell a kiváltó ok függvényében, megfelelő módon.
         

         Dr. Fáklya Mónika

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2009-02-22 16:26:44; Megválaszolva: 2011. szeptember 08., 07:33

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....
        Tisztelt Dr Tänczer Tímea, Metformin szedését javasolta orvosom menstruációs kimaradásaim és IR közeli vércukorszint eredményem miatt. Nehezen állt be, mikor tudom bevenni a Metformint úgy, hogy ne legyek rosszul a nap hátralévő részében....
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Ma voltam pajzsmirigy ultrahang vizsgálaton, szeretném, ha segítene az UH pajzsmirigy eredmény értelmezésében: " A pajzsmirigy jobb lebenye 30×14×10 mm. A bal lebeny 23×14×10 mm. Az isthmus 2 mm. A pajzsmirigy...
        Kedves Doktornő! 2016 decemberében teljes pajzsmirigy eltávolításom volt, papilláris carcinoma diagnózissal. 2017 júniusában radiójód terápiám volt. Azóta szinte folyamatosan 175 mg L-thyroxint szedek.Félévente járok kontrollra.De az...
        Tisztelt Szakértő! Feleségem idén 44 éves, és valószínűleg a korából adódóan hajelvékonyodást, és az arcán (főként bajusz környékén) pihésedést észlel. Hallottuk, majd olvastuk is, hogy nők számára készített fűrészpálma...
        Tisztelt Doktor nő/úr! Mellékletben csatolom a vérképemet! A segítségét szeretném kérni a kiértékelésben! A vérvétel a menstruáció 26. napján készült! Pajzsmirigy gyanuval és ir gyanuval kérték a vérképet! Azt szeretném tudni, a...
        Udvozlom.32eves no vagyok.Februarban volt joindulatu mell daganatom amit ki is mutottek.Fibrodemona volt.Most megint van ketto joindulatu elvaltozas ugyan abban a mellemben.egy 6*8 es 7*8mm-es.Fel evente kontrol.Illetve pajzsmirigy problema miatt szedek napi...
        Kedves Doktornő! Nekem Bradycardiám és szívdobogásom van, kb 8 hónapja, de nem Kardiológiai eredetű, mint kiderült.(Nincs Pacemakerem) Első körben a Pajzsmirigyre gondoltam, mint olvastam, hogy onnan is jöhet ez a probléma. Pajzsmirigy UH és...
        Tisztelt Doktor Úr / Doktor Nő! A kérdésem a következő lenne . 20 éves lány vagyok . Sosem voltam hízékony típus , viszont idén április óta feljött rám 18 kg. Emellett nagyon gyakoriak a hangulatingadozásaim ,illetve a menzeszem is 2 hete...
        Tisztelt Doktornő! Kislányom növekedési problémájával kapcsolatban szeretnék kérdést feltenni. 5,5 éves és 3 éve járunk endokrinológiai szakrendelésre amiatt, hogy a percentilis legalsó görbéje alatt van a magasságát illetően. A 3 év...