Pajzsmirigy alulműködés kezelése

Kedves Doktor Úr/Doktornő! A sikertelen gyermekáldás miatt a nőgyógyász orvos megvizsgálta a pajzsirigy értékeket is. Az értékek a következők voltak: TSH 2, 94, TPO AT 440, Humán thyreoglobulin 424, 3 (fT4-et nem mértek) . Felkerestem egy endokrinológust, L-Thyroxin 50-et kellett elkezdenem szedni, napi 1-et. Két hónap elteltével újabb vérvétel eredménye: TSH 1, 65, fT4 15, 45 (a másik két eredményt is levették de az eredménye még nincs meg) . A két hónap alatt voltam UH-on is, ahol azt mondták, a pajzsmirigy kép nem tiszta de nem utal göbre vagy bármi kóros eltérésre. Úgy tűnik, gyulladásról lehet szó, de azt sem tudták egyértelműen megmondani (UH vélemény: a látott kép nem utalhat thyreoiditis-re) . A gyógyszert most 2, 5 hónapja szedem, azonban az elmúlt 2-3 hétben a gyógyszer néhány mellékhatását megfigyeltem magamon. Legjellemzőbb a mellkasi fájdalom, idegesség, ingerlékenység. A terheléses EKG vizsgálat teljesen ép szivet mutatott. Azonban az aggodalmam most újra nőtt, mert úgy tűnik a menstruációs ciklusomat is kezdi felborítani. Az egyre erősödő mellkasi fájdalom miatt a gyógyszer adagot 2*0, 5 adagban kell beszednem. A fájdalmak enyhültek, de még vannak. Kérdezném: Miért jöhettek elő 2 havi gyógyszerszedés után a mellékhatások? Valóban igaz, hogy nem szabad abbahagynom a gyógyszert mert akkor felmegy a pajzsmirigy hormon és újra alulműködik? Két hónap múlva lesz az 5.lombik beültetésem, a gyógyszer nem befolyásolja a beültetés eredményességét? Aggódom az esetlegesen felboruló menstruációs ciklus miatt és nem tudom, ez mit okozhat a lombikkezelés alatt. Ön szerint valószínüleg életem végéig szedni kell ezt a gyógyszert? Elnézést, hogy a levél kicsit hosszú lett. Segítségét előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza pajzsmirigygyulladás témában

Kedves kérdező!

Jelenlegi TSH és fT4 értéke normális. (bár norm. tartományt és mértékegységet nem írt, feltételezem, hogy az fT4 pmol/ml- ben van) . TPO antitest magasnak tűnik (bár sem mértékegységet, sem norm. tartományt nem írt itt sem) ez pajzsmirigy gyulladásra jellemző.

A panaszok lehetnének gyógyszermellékhatások, de a hormonértékek ezt nem támasztják alá. Mindenesetre a menses felborulása miatt vissza kellene mennie kontrollra.

A pajzsmirigy krónikus autoimmun gyulladásos betegsége miatt elképzelhető, hogy élete végéig kell majd gyógyszert szednie. de mivel kezdeti TSH értéke sem volt magas lehet, hogy terhessége után nem lesz szükség rá. (Újabban a TSH-t 2, 5-ig tartják jónak terhességnél, feltételezem ezért indult önnél kezelés, hisz az fT4 nem volt ismert)

Dr. Fáklya Mónika endokrinológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2008. december 23., 13:09; Megválaszolva: 2008. december 23., 13:09
Kérdések és válaszok: Endokrin betegségek
Prolactin és mellékvese
Tisztelt Dr. Nő! 25 éves férfi vagyok! Az elmúlt 1 évben 17 kg-t fogytam. 2014-ben véletlen kerültem endokrinológushoz nagy fejfájások miatt....
Fülcsengés hormonális gondoktól?
Tisztelt Doktor (nő)! Nagyon stresszes időszak után (családi gondok, nagyszülő halála, covid betegség) nem jött meg a menstuációm, a...
Szelén szedése
Kedves Doktornő! Eddig Béres Vital szelént szedtem, amit autoimmun pajzsmirigybetegségre javasoltak anno. Most nem lehet kapni, ezért egy patika által...
Jód tartalmú magzatvédő vitamin
Tisztelt Doktornő, Szubklinikus pajzsmirigy alulműködésre 2 hónapja 25 mg Eutirox-ot szedek, mert szeretnék teherbe esni. (TSH enyhén emelkedett...
Pajzsmirigy antitest érték
Kedves Doktornő! Pajzsmirigy érték vizsgálatokat végeztettem, mely értekek a következők: -TSH: 1,46 ref: 0,35-4,9 -T3: 4,1 ref: ...