• Szőrösödés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdvözlöm! Én asztmás-allergiás 23 éves lány vagyok. Régebben Berodualt, most fostert és xyzal-t szedem. Három és fél évig szedtem fogamzásgátlót ( lyndinette20at), ezalatt híztam 10 kg-ot főleg hasra ( 68 kg )amit idén március elején abbahagytam, mert alvászavarok léptek fel és enyhe szőrösödést tapasztaltam a hasamon, ami mára nagy gonddá fejlődött arc, has, mellkas részen. A fülem mögött lassan 2 éve van egy pajzsmirigymegnagyobbodás, ami egyszer egy vérvétel után eltűnt 1-2 hétre, majd visszafejlődött.A látásom eddig tökéletes volt, most hirtelen szemüveg kell ( 1.75-ös jobb 0,5-ös bal) Laboreredményeim: Prolactin: 172 mU/l, FSH 9.7 U/l, LH: 40.30 U/l, Progeszteron: 5.5 nmol/l, Estradiol: 1085.0 pmol/l, Testosteron: 1,8 nmol/l, DHEA-szulfát 9.00 umol/L, bilirubin:32.1 umol/l, CRP ultraszenzitív 6,8mg/l, Sat. koefficiens 48%, 3 hónapja 19% volt, TVK 71%, mon: 9,6%. A vasam 33.9 umol/l lett...? Az EEG vizsgálat eredménye: Mérsékelten dysrithmiás görbe spontán tevékenység alatt, majd terhelésre is generalizált lassulás látható, irritatív jel nélkül. A nőgyógyász cipromyx fog.gátlót írt fel a probléma orvoslására.Ciklusom jó. A kérdésem az lenne, hogy ezekből az adatokból látható- e valamiféle probléma, ami a szőrösödést okozhatja?? Köszönöm válaszát, elnézést a hosszért.

        WEBBeteg szakértő válasza a szőrösödés témában

        Kedves kérdező!
         
        A pajzsmirigy a nyak alsó részén helyezkedik el, nem a fül mögött. Amit érez, az valószínűleg nyirokcsomó duzzanat, ezért is változik a nagysága.
        A fogamzásgátló önmagában ne okoz elhízást, csak ha többet is eszünk. Az elhízás viszont vezethet fokozott szőrnövekedéshez, miután kiválthat egy ún. polycystás petefészek szindrómának nevezett állapotot. Erre a legjobb gyógymód az életmódváltás, testsúlycsökkentés súlyosabb esetben gyógyszeres, vagy egyéb kezelés.
        Laboreredményei alapján sem zárható ki ez a betegség, mert több hormoneredménye is a kóros tartományba esik. Mivel más hormonális problémat is ki kell zárni, keressen fel mindenképpen endokrinológiai szakrendelést.
         

         Dr. Fáklya Mónika endokrinológus

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2008-11-27 22:01:17; Megválaszolva: 2011. augusztus 17., 09:46

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Kislányom 4 éves, tavasszal észrevettük, hogy elkezdett hízni. Addig kimondottan vékony kislány volt. Étkezési szokásai nem változtak.Nem édesszájú, édességet ritkán eszik, és csak vizet iszik. Először...
        1986 óta szedem az L-Thyroxint. 1 éve )föleg éjszakánként görcsöl a lábam, néha szinte elvisrlhetetlenül. Ön szerint ezt az L-Th. Okozza, s ha igen, helyettesithetö-e másik gyogyszerrel? Válaszát elöre is köszönöm! Edit
        Kedves Doktorur/Doktornő! 31 éves nő vagyok, a jobb petefészkemet eltavolitottak 2 éve cysta miatt. Voltam inzulin rezisztencia vizsgálaton, aminek eredménye feltételezhetően pozitiv, foglaltam endokrinológushoz időpontot, most várok. A...
        Laboreredmenyem tsh: 0,39 T4 0,91 ng/dL T3 2,96 pg/mL Ezen ertekek utalhatnak pajzsmirigy problemara? Kell velemfoglalkozni? Koszonettel
        Születés: 1990. 1991-ben egyes tipusú diabétesz, pumpával kezelt. 2016. április 17. – első gyermek születése (1 eves koráig szoptattam) 2018. április 29. – második gyermek születése (jelenleg is szopik) 2016. 09. 27.-én laborban: - TSH...
        T. Doktor Nő/ Úr! Szeretném megkérdezni, hogy feleségem vérképében a következő csillagos eltérést tapasztaltuk. Basophil 1.2% 600 TSH 6,670mIU/L Azt a tájékoztatást kaptuk, hogy pajzsmirigy működési gond van s Szelén szedését...
        Tisztelt Doktornő /úr, A véleményét szeretném kikérni az alábbi cukor / inzulin terheléses vizsgálatom eredményével kapcsolatban. A vizsgálat okai a következők voltak: - policiszta - két éve nem esek teherbe - pattanások az arcon -...
        Tisztelt Doktornő! Pár hónapja arra lettem figyelmes, hogy enyhén fájnak a mellbimbóim és az utóbbi időmben gyakoribbá vált ez az érzés. Továbbá csökkent a libidóm is. Ezért felkerestem egy urológus szakorvost, akitől kértem egy...
        Kedves Doktor nő! Múlt hónapban kezdődtek a tüneteim (fáradtság, gyengeség, szédülés, remegés, pánik, alvásproblémák) és a Feleségem tanácsára aki Ir-es elmentem terheléses vércukor és inzulin mérésre. Súly 67kg Magasság...
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....

      • Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés