Lassan növekedik a gyerek - kellenek vizsgálatok?

Kedves Doktornő! Van nekünk egy édes, cukorfalat három éves kisfiúnk, aki jelenleg 92 cm, 11, 5 kg és 22-es lábméretű (! ) . Január és április között óta egy centit sem nőtt. 56 cm-rel született, 3820 kg-mal, igény szerint szoptatott baba volt és sokáig, több mint két éves koráig kapott anyatejet. A hozzátáplálást 6 hónaposan megkezdtük, jó evő, kevéssé válogatós kisgyerek lett belőle: zöldséget, gyümölcsöt, húst szívesen fogyaszt és a bölcsiben is legtöbbször azt mondják, hogy jó étvággyal eszik. Viszont nagyon lassan fejlődik. A férjem 183 cm, én 168 cm, mindketten későn érők voltunk, a háziorvos mindig azt mondja, hagyjam békén a gyereket, ő ilyen, ez alkati dolog, de én időről időre megijedek, hogy vajon normális ütemben történnek-e vele a dolgok. Csodálatosan beszél, elképesztő esze van (korát meghaladó) , és nyugodt, jó szociális környezetben él, mellette senki nem dohányzik (nagyszülők sem) . Ön mit gondol, tegyem-e ki vizsgálatoknak? És ha igen minek? És hova menjünk? (Budapestiek vagyunk.) Ami még fontos lehet, hogy 4db tejfoga lukas, erre is inkább azt a választ kaptuk, hogy genetikai örökség, de mivel fogorvoshoz elég sokat jártunk az elmúlt egy évben, fölösleges orvosi vizsgálatoknak semmiképp nem szeretném kitenni. Válaszát előre is köszönöm!

Dr. Fáklya Mónika válasza Növekedési probléma témában

Tisztelt kérdező!

Érdemes elvinni a kisfiát gyermekendokrinológiai vizsgálatra, hogy megnézzék nincsen-e vmi szervi, hormonális vagy felszívódási probléma a háttérben.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Fáklya Mónika
Dr. Fáklya Mónika endokrinológus, gyermekgyógyász
Kérdés: 2017. március 25., 12:16; Megválaszolva: 2017. április 05., 22:11
Kérdések és válaszok: Endokrin betegségek
Gyógyszer abbahagyásának...
Jó napot! Érdeklődni szeretnék, hogy amennyiben valaki sokáig nagy dózisú szteroidot szed, majd azt hirtelen abbahagyja, milyen tünetei, illetve...
Szédülés, gyomorpanaszok
Tisztelt Doktor Nő! A problémám eléggé összetett. Több hónapja szédülés, nyaki fájdalom étvágytalanság, időnként éjszakai izzadás...
T4 helyett kombinált T3/T4 terápia...
Tisztelt Doktornő! Feleségem (42) pajzsmirigyét 15 éve eltávolították, azóta Eutyrox-ot szed, TSH szintje kontrollált. A kezelés dacára...
Cukoréhség
Tisztelt Doktor (nő/úr) Van egy 33 éves autista lányom, akiről február óta tudjuk hogy inzulinrezisztens is. Mindig rengeteg édességet evett, bár...
Inzulinrezisztencia?
Tisztelt Doktornő! 2022.10.26. napján 3 pontos inzulinrezisztencia vizsgálatot kértem. A vizsgálatra azért jelentkeztem, mert az elmúlt 4 hónapban 5...