Rosszabbodott a gyógyszer hatására az acne

Tisztelt Doktornő! 1, 82 nmol/l később (2 hónap) 1, 6 nmol/l teszteszteronszint, valamint 13, 72 umol/l DHEA-S miatt felírt az endokrinológus szakorvos Verospiront (mivel gyereket szeretnék) . A doktornő azt mondta ez megszünteti a kozmetikai tüneteimet (acne, fokozott szőrösödés... stb. de mivel a progeszteronszintem jó, így nincs befolyással a teherbeesésre) December óta szedem a gyógyszert, azonban a kozmetikai tüneteim rosszabbodtak. Acne a kis és a nagy szeméremajkaim között is kijött, ami gyulladt és fájdalmas is. Valamint fokozódott a reggeli hányingerem étkezés előtt (nem vagyok terhes) , az izmaim rendszeresen fájnak, a karomon be is gyulladnak. Ízületi fájdalmaim is nagyobbak mint amit az időjárás változáskor szokott. Valami mindig gyulladásban van a szervezetemben. Mivel nem olyan kiemelkedőek az eltérések, nem lehetne valami homeopátiás szerrel helyettesíteni ezt a gyógyszert, vagy diétával helyrebillenteni a hormonszintem? Esetleg kérjek másik gyógyszert?

Dr. Fáklya Mónika válasza acne témában

Tisztelt kérdező!

Javaslom, hogy menjen vissza az orvosához, és mondja el neki a panaszait. Az emelkedett DHEA-S hátterét érdemes lenne kivizsgálni, mielőtt bármilyen kezelést kap. Ez nem tudom, hogy megtörtént-e. Ha nem, akkor érdemes másik endokrinológus szakvéleményét kikérni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Fáklya Mónika
Dr. Fáklya Mónika endokrinológus, gyermekgyógyász
Kérdés: 2013. január 05., 20:55 ;Megválaszolva: 2013. január 10., 09:43
Kérdések és válaszok: Endokrin betegségek
Mi lehet a gond?
Tisztelt Dr. Nő/Úr! Az utóbbi fél évben úgy érzem nincs minden rendben velem. A bőrömön pattanások jelentek meg, holott korábban sosem...
Pajzsmirigy laboreredmény
Üdvözlöm, Laboreredményem a következő: TSH - eredmény: 2,5700 mU/l (referencia tartomány: 0,4000 - 4,0000) Szabad T4 - eredmény 14,80 pmol/l...
Nornalis érték ?
Tisztelt Doktornő! Hónapok óta nyomást, csomót érzek a nyakamban, illetve enyhén be van a torkom is gyulladva. Voltam orvosnál, pajzsmirigyre vagy...
Hashimoto - babavállalás
Tisztelt Doktornő, évek óta ismert Hashimoto és IR. Diéta és mozgás mellett IR sokat javult, gyógyszert sem kellett szednem. A pajzsmirigyet évek...
Pajzsmirigy UH lelet
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Édesanyám az alábbi pajzsmirigy ultrahang leletet kapta. Sajnos javaslatot, és diagnózist nem tartalmaz , amit a háziorvos sem...