• Candida

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Az lenne a kérdésem, hogy mik a Candida által okozott leggyakoribb tünetek?

        WEBBeteg szakértő válasza a Candida témában

        Előre bocsátanám, hogy ez a gomba normális körülmények között más baktériumokkal és gombákkal együtt egészséges egyensúlyban él a szervezetben. Ha azonban meggyengül az immunrendszer, megnő az esély a candidiasis-nak nevezett betegség kialakulására.
        Leggyakrabban a szájban, a gyomor-béltraktusban és a hüvelyben találkozhatunk kóros elszaporodásával.
        A panaszok is rendkívül sokfélék lehetnek. Ilyenek a hasmenés, vastagbélgyulladás, has és fejfájás, impotencia, prosztatagyulladás, mellkasi égő fájdalom (nyelőcső), akne, éjszakai verejtékezés, tűrhetetlen viszketés, kellemetlen lehelet, végbélviszketés, égő nyelv, fehér foltok a nyelven és a szájban, hüvelyváladékozás, hüvelygyulladás, izületi gyulladás. Hangsúlyozandó, hogy a candidiasis egészséges emberben csak úgy nem alakul ki, mindenképpen immunrendszeri gyengeség kell hozzá (autoimmun betegség, antibiotikum kúra, tumoros alapbetegség stb).

        Dr. Plósz János, gastroenterológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szerkesztőség
        Orvos Itt kérdezhet

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-03-11 19:08:24; Megválaszolva: 2011. július 27., 16:42

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktor Úr! Gluténérzékenység gyanújával több vizsgálaton is átestem. A tüneteim, változó néha nyálkás széklet, hasmenés. Több vérvételen voltam glutén és különböző étel allergia vizsgálaton. Eddig minden eredmény...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! A következő panaszokkal fordulok Önhöz. Körülbelül 2-3 hónapja kezdődtek a gondok... sűrűn előforduló puffadás, erős hasfájás, bal oldalon a bordák alatt is jelentkezett fájdalom, émelygés, büfögés,...
        Tisztelt Webbeteg! Nagyhából 10 éve szedek napi 2x1 protonpumpa gátlót. Ritkán cserélgetve is van (pantoprazolról rabeprazolra és vissza). A kérdésem az lenne, hogy van-e rá mód hogy ilyen hosszú idő után valahogy el tudjam hagyni a...
        Tisztelt Doktor Úr! Kb. 2 napja nyálkás a székletem. Dobhártyaműtét után vagyok, rettentő sok stresszel. Műtét utáni elsőnap nem aludtam semmit, izomrángásaim voltak. Volt székletem, de olyan volt, mint egy száraz tégla. Másnap emiatt...
        Tisztelt Doktornő/ Doktor úr. Párom állapotával kapcsolatban szeretnék kérni segítséget, illetve iránymutatást. Az egész történet herefájdalommal indult, urológia, prosztatagyulladás, erős antibiotikumok, majd miután a fájdalom már a...
        Üdv! Érdeklődnék hogy mit tegyek a rendszeres hashajtó szedés után? A súlyom miatt szedtem mert regetegen piszkaltak miatta. De elhatároztam hogy leszokom róla..Mit tanácsol? Orvosi vizsgálat kivételével..Mit vegyek szedjek egyek illetve igyak?...
        Kedves Doktornő! Fruktóz malabszorpcióm van 3 éve, 51 ppm-es értékkel. Már kis mennyiségtől (1-2 gramm) is súlyos tüneteim vannak. Korábban meg bírtam enni picit nagyobb mennyiséget, most már szinte semennyit és a tüneteim is egyre...
        Bizonytalan tüneteim vannak. Kezdetben úgy gondoltam, hogy az emésztésem nincs rendben, ezért diétáztam. Mivel a panaszaim nem változtak, ezért mozgásszervi eredetűnek véltem, és pihentettem. Mivel a panaszaim már két hete változatlanul...
        Tisztelt Doktor Úr!Decemberben újra előjöttek az aranyeres panaszok:élénkpiros vér, enyhe szúró fájdalom székeléskor. Elkezdtem szedni a DIO-PP tablettát mert előtte is az múlasztotta el a panaszokat. Vérzés elmúlt, fájás enyhült, de nem...
        Kedves Dr Plósz János! Többször írtam már Önnek hasi panaszaim miatt amik szept.20a óta tartanak. Hasmenéssel,hányással kezdődött,minimális lipáz emelkedés laborban. Azóta számos vizsgálaton túl vagyok. Laborok (amikben eltérés nincs...