Gasztro?

Tisztelt DoktorÚr

37 éves vagyok. Az lenne a kérdésem, hogy mi okozhat a bal bordaív alatt fájdalmat?

Már régóta vannak panaszaim, gyaktan fáj a hasam, és a székletem is nagyon rendszertelen.Szinte minde alkalommal csak manuális segítséggel sikerül.Egy ideje majdnem állandó fájdalmat érzek a bal oldali bordaív alatt, ha lehajolok akkor néha olyan erősen fáj, hogy felállás után fél-egy percig csak pihegek.Néha úgy érzem, mintha átszúrnának egy dárával.Ennek a fájdalomnak a helyétől lejjebb (én úgy gondolom a vastagbél lehet)gyakran erős fájdalmat érzek amikor áthalad a béltartalom, bélgáz.

Elég sok gyógyszert szedek: Medrol:8mg, Adexor MR 2*1, Pentoxyl Ep 2*1, Venoruton 2*1, Rutascorbin 2*1, Huma-folacid 2*1,  Omeprazol, Kálium 1.000 mg 3 naponta, D3 vit, Lecitin.

Betegségeim: NDC, Raynaud sy, TOS.

Már elég sok fájdalomcsillapítót és gyulladáscsökkentőt beszedtem, mióta a medrlt szedem azóta nem kellett szednem, most csökkentve lett a Medrol adag és úgy néz ki, hogy kell mellette szednemgyulladáscsökkentőt is.Nem tudom mit csináljak? El merjem kezdeni így, hogy fáj a hasam?

Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel: Tünde

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza a hasi fájdalom témában

Panaszát okozhatja a súlyos fokú székrekedés illetve a széklet pangása a vastagbélben. A bal bordaív alatt a vastagbél elég éles kanyarulatot vesz, az ezen való nehezített széklet-passzázs provokálhatja tüneteit (sajnos a kollagenózisok is súlyosbíthatják a motilitászavart). Ennek megoldása a széklet rendezése. Ehhez megfelelő rost- és folyadékbevitel, rendszeres, intenzív testmozgás alapvető. A széklet lágyítására a Mucofalk Orange vagy a Laevolac szirup alkalmas. A manuális segítséget glicerines kúp használata válthatja ki. Átmenetileg enyhe hashajtók is szükségessé válhatnak (Dulcolax). A nem szteroid gyulladáscsökkentők sajnos szinte törvényszerűen gyomor-bélnyálkahártya károsodást okoznak mellékhatásként, így szedésüket nem javaslom (tartósan semmiképpen).

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Plósz János, gasztroenterológus
Kérdés: 2010. február 21., 18:25; Megválaszolva: 2010. február 21., 18:25
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Érdeklődés
Olyan problémám van, hogy amikor izzadó, erős fekália szag érezhető.Esetleg lehet e ez valamilyen bélproblémától?.
Bélrendszeri probléma
Tisztelt Dr.Plósz János! Magas lactulose miatt szedtem Normixot, majd probiotikumot. Önnél voltam vizsgálaton, irritabilis bél syndromát állapított...
Gastroenterológiai szövettani lelet
Kedves Doktornő!Gyomortükrözésem volt októberben és a szövettani eredményt most kaptam meg a hàziorvostol mert a jàrvàny miatt nem rendel a...
Mit jelent ez a lelet?
Tisztelt Doktor Ur! Az alabbi problemaval fordulnek Onhoz. 5-6 nap jobboldali alhasi fajdalom utan elmentem a helyi sbo-ra, ahol nagyon korrektul...
Jobb oldali hasi fájdalom és...
Tisztelt Doktornő! A véleményére lennék kiváncsi. A panaszok hirtelen jöttek, 9 hónapja és azóta krónikussá váltak. Tüneteim jobb oldali hasi...