gilbert

Az lenne a kérdésem, hogy Gilbert-kóros nő szedhet fogamzásgátló tablettát? A megemelkedett összbilirubin szint Gilbert betegséget jelez, vagy van más tünete is? Válaszát előre is köszönöm.Ibolya

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Boros Miklós válasza Gilbert-kór, témában

Gilbert-kór esetén bármilyen, a májat terhelő szer rontja az epeelválasztást, fokozva a bilirubin-szint emelkedést. Így a fogamzásgátló tabletta szedése nem javasolt. A Gilbert-kór az epeelválasztás veleszületett zavarát jelenti, de jóindulatú betegség, az átmeneti enyhe sárgaságon kívül mást nem okoz (ezt éhezés, fizikai megterhelés, májkárosító anyagok bevitele válthatja ki) .Üdvözlettel: Dr. Plósz János, gasztroenterológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. november 09., 13:21; Megválaszolva: 2009. november 09., 13:21
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Emésztési panaszok
Kedves Doktor Úr, 30 éves férfi vagyok egy minimális túlsúllyal. Tavaly tavasszal jelentkeztek először a tünetek,amelyek puffadás;laza, enyhén...
Koronavírus veszélyeztetett?
Tisztelt Doktor Nő/Úr! 27 éves lány vagyok,Gilbert-szindrómám van,az lenne a kérdésem hogy koronavírus járványban veszélyeztetettek közé...
Segítség
Tisztelt doktornő /doktor úr! Tanácsot szeretnék kérni. 2018 nyár végén stresszesebb lettem, magányos voltam. Előjött nálam egy pánikroham...
Gilbert
Tisztelt Doktornő / Doktorúr! Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy - nem nagy mennyiségű - alkoholfogyasztás után másnap este, vagy harmadnap...