Májbetegség?

Férjem 15 éve alkohol miatt került kórházba. Azóta nem ivott egyáltalán. Májfunkciós értékei rendeződtek. Most kb. 4 éve depressziós, gyógyszereket szed./Velaxin 75 mg, ill. 150 mg. Rivortil 2mg, korábban Thiapridal / Legutóbbi májfunkciós értékei GPT 60, Gamma GT 398, Alk.foszfatáz 501, Fehérvérsejt 12, 8. Cokorbeteg is, kap rá gyógyszert /Meforál/Szeretném tudni, hogy ez utal-e valamilyen más betegségre?

Dr. Plósz János válasza májfunkció témában

A Velaxin cholesterinszint-emelkedést okozhat, mely főként cukorbetegség mellett következményes máj-elzsírosodással, enzimérték- emelkedéssel járhat. A Rivotrilnak és a Meforalnak nincs ilyen jellegű mellékhatása. Javaslom, rendszeresen kontrollálják a férje cholesterin-szintjét, illetve tartson cholesterin- és zsírszegény diétát, valamint használjon máriatövis-kivonatot vagy articsóka-készítményeket májvédelemre.Üdvözlettel: Dr. Plósz János, gasztroenterológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. október 29., 16:10 ;Megválaszolva: 2009. október 29., 16:10
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Mennyire súlyos?
Üdvözlöm. A testvérem aug-i vérképe nem jó szerintünk de a háziorvos sehova nem küldi tovább.Ennek már 3 hónapja.Gyakran érzi magát fáradtnak...
Labor
Magas a GPT. Zavaros a látásom és néha sárgás a szemem. Lehet összefüggés? Karbamid 7, 9 GPT 84 Gamma-GT 51 HDL 1, 15 Triglicerid 2...
GGT, GPT magas, triglicerid enyhén...
Kedves Doktor, 27 éves férfi vagyok, és megjött a részletes labor leletem a mai napon. GOT: 37 U/L GPT: 68 U/L GGT: 76 U/L Triglicerid: 2...
Hogyan védhetem meg a májat?
Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Férjemnek másfél éve májusban 2 Grand mal epilepsziás rohama volt, két órás különbséggel. Azóta reggel 200 mg...
Laboreredmények: daganat is állhat a...
Tavaly emelkedettek voltak a májfunkciós ereményeimGPT60U/l, GOT26U/lGGT 63U/l, alkalikus foszfatáz 297U/L.Hasi UH-n voltam, epekövet diagnosztizáltak...