Aggasztó vérkép

Jó napot kívánok!

A napokban laborvizsgálatra küldtek, mert másfél éve tartó állandó böfögésemnek nem találjuk at okát. Voltam már gyomortükrözésen is (másfél évvel ezelőtt) , valami kis gyulladást találtak és kaptam is rá gyógyszert, amit csak kúraszerűen akkor kellett szednem. Az akkori vérképem rendben volt.

Most Kb 3 hétig szedtem a Pantoprazol 1 A Pharma 40mg tablettát, és ekkor történt a vérvétel, aminek az eredménye megijesztett.

Glukóz: 3.8 / Vas: 30.4 / Összkoleszterin: 6.1 / HDL koleszterin direkt: 1.33 / LDL koleszterin: 3.91 / GOT (ASAT): 32 / GPT (ALAT): 57 / GGT: 73  Totál bilirubin: 18 / Alkalikus foszfatáz: 113 / Vvt sülly.: 20 / Vvt sülly. 2 óra: 46

Vizelet rendben, és a vérkép többi eredménye is a Ref. tartományon belül van.

Sosem szedtem fogamzásgátlót, nem dohányzom, csak családi események (névnap, szülinap) alkalmával iszom kevés alkoholt, és nem szedek tartósan semilyen gyógyszert. Az lenne kérdésem, hogy a Pantropazol okozhatta-e ezeket az eredményeket? Ha viszont nem, akkor mi oka lehet és kell-e aggódnom egy komolyabb betegség kialakulásától?

Köszönettel várom válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza böfögés témában

Kedves Kérdező!

A glukóz normális érték, a vas is épp a felső határon van, tehát nem tartom kórosnak az eltérést. A koleszterin-szint közepes mértékben emelkedett, ez részben az étkezéssel bevitt, részben a máj által termelt koleszterin, mely ha zsír- és koleszterinszegény diéta, testmozgás mellett nem csökken megfelelően, akkor gyógyszeres terápiát igényelhet. GOT, bilirubin, alkalikus foszfatáz rendben. A GPZ és a GGT érték enyhén emelkedett, mely lehet a gyógyszerszedés eredménye, de én inkább májelzsírosodás következményének tartanám (az emelkedett koleszerin-érték ismeretében) . Javaslom, tartson koleszterin- és zsírszegény diétát, végeztessen hasi ultrahangos vizsgálatot, szedjen halolaj-kapszulát, esetleg májvédő szereket (máriatövis, articsóka) , majd 3 hónap múlva kontrolláltassa meg a laboreredményeket.Üdvözlettel: Dr. Plósz János, gasztroenterológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Plósz János, gasztroenterológus
Kérdés: 2009. július 29., 10:07; Megválaszolva: 2009. július 29., 10:07
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Epevezeték
Tisztelt Doktor Úr! Epevezeték problémával szeretnék kérdezni. 6 hónapja jobb oldali hasi...
Mi okozhatja a reggeli híg székletet?
Jónapot Kívánok! Az utóbbi időben reggelente rendszeresen lágy a székletem, amivel azt gondoltam hogy nincs is probléma, hiszen egy ápoló rokonom...
Fájdalom a jobb felhasban
Kedves Doktor Úr! Refluxos vagyok, folyamatosan szedem a Nexiumot, emellett is vannak eróziók, de ezzel jól vagyok, nélküle gyomorvérzés volt. H...
Savcsökkentő szedése
Tisztelt Doktor úr! Az 1 hónnappal ezelőtti gyomortükrözés után az orvos 2X40mg Esomeprazol Actavis szedését írta fel. 3 hét után a...