• Gyomorsav panaszok

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Úr/Nő!

        Édesapámnak gyomorsav túltengése van, erre Apo-Famotidum nevű gyógyszert kap. Ennek ellenére túl sok a sav panaszokat okoz nála, maró érzés a nyelőcsőben, gyomorégés, gyomorfájás. Egy hónapnyi időre a háziorvos protonpumpa gátlót írt fel, de mikor abbahagyta a szedést visszatértek a panaszai. Érdeklődöm, hogy gyógyvizeket fogyaszthatna-e savcsökkentés céljából. Ezek a nátrium-hidrogénkarbonátot, ként, kálciumot tartalmazó gyógyvizek befolyásolják-e az egyéb gyógyszerei felszívódását (szed: Astrix, Simvagamma, Tenox, Enalapril, Chinotal, Coryol, Pirabene), A gyógyvíz nem emeli meg a vérnyomását, mert ásványi sókat tartalmaz?

        Vannak- e természetes anyagok a sok gyümölcs és zöldség fogyasztáson kívül, ami előnyös lenne? Igaz- e hogy a növényi olajok a gyomornyálkahártyát is védik? Minden gyümölcs jó hatású-e, a gréfrúit és a paradicsom fogyasztható-e. Van- e speciális diéta, hogyan juthatunk hozzá? A teljeskiörlésű gabona fogyasztása javasolható? e? A gyógyszertárban kapható vény  nélküli szerek pl Rennie alkalmazhatóak-e a fenti gyógyszerek mellett? Kértük, a háziorvost, hogy az Apo-Famotidin helyett a Zantac-ok írja fel, mert azt tapasztaltuk, hogy az jobban hat, a panaszok megszünnek, de azt monta, csak az az orvos cserélheti le az édesapám gyógyszereit aki felírta. Az Apo-Famotidint az a kórházi orvos írta fel, a korábban szedett Zantac helyett, aki agyvérzése után az édesapámat kezelte 2 évvel ezelőtt. Most vissza kell mennünk a kórházi osztályra és ott megkeresni a belgyógyászt, hogy szeretnénk változtatni a gyógyszeren? A háziorvostól egy nyomtatványon nem kérhetjük, hogy vállaljuk a drágább készítmény kifizetését, úgy tudom van egy ilyen nyomtatvány a betegek részére.

         

        Köszönettel:

        Kovács Katalin

         

         

        WEBBeteg szakértő válasza a gyomorsav témában

        Kedves Kérdező!

        Ha erős, savtúltengéshez köthető panaszai vannak, a protonpumpa-gátló terápia tartósan is alkalmazható. A gyógyvizek, megfelelő mennyiségben fogyasztva nem okoznak magasvérnyomást (a vese a felesleges ionokat kiüríti, illetve a vérnyomás-emelésben főleg a konyhasó (NaCl) játszik szerepet. A Salvus-vizes ivókúrával számos betegemnek van kedvező tapaszatalata. A gyógyszerek felszívódását sem befolyásolják érdemileg. 
        A háziorvos saját hatáskörben is lecserélhetné a gyógyszert, és igen, létezik ilyen űrlap, amelyen nyilatkozhat a beteg, hogy vállalja az eredeti készítménnyel járó többletköltséget. A teljes kiörlésű gabona fogyasztása az emésztést és a bélpassage-t segíti. Speciális diétát mondani nem tudok, a magam részéről csak a nagyon fűszeres, nagyon csípős ételektől való tartózkodást javaslom. A Rennie a gyomorban épp jelen lévő savat közömbösíti, savgátló gyógyszer szedése nélkül visszacsapásos savtermelés fokozódást okozhat.

         

        Üdvözlettel: Dr. Plósz János, gasztroenterológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Plósz János, gasztroenterológus
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-04-23 18:54:08; Megválaszolva: 2011. szeptember 27., 09:16

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves címzett ! Tegnapi napon átestem első gyomortükrözésen! Gyakori köldökfeletti hasi fájdalom, hányinger, váltakozó (székrekedés, hasmenés) puffadás, feszítő érzés miatt kellett a vizsgálat ! Savat nem észlelek, ételtől,...
        Tiszteletem! Már hetek óta mindennap gyomorfájással és gyomor égésre ébredek. Majd savas böfögés, étvágytalanság, hányinger kíséri. 3 éve voltam gyomortükrözésen ,akkor megállapították ,hogy elváltozás van a gyomorfalamon....
        Tisztelt Doktornő /Doktor Úr! Crohn beteg vagyok. Rengeteg epekövem van. Múlt héten vacsora után, nagyon görcsöltem, ami a lapockámba sugárzott, fájt a hasam, a fejem, hányingerem volt, annyira rosszul voltam, hogy még szédültem is. Ezzel...
        Tisztelt Doktor Úr! Előre is elnézést kérek a megfogalmazásért. Elvégzem a "nagy dolgomat" a mosdóban, majd tisztára törlöm magam ott. Azonban később 1-2 óra elteltével, mikor megyek "kis dolgot" intézni, észreveszem, hogy a bugyim "nagy...
        Üdvözlöm! Körülbelül egy hónapja kezdődtek rosszulléteim. Megváltoztak a székelési szokásaim, naponta többször is van székelési ingerem,ami egyszer csak rám tör, görcsöl a hasam, fáj a derekamnál, hányingerem van, elhagy minden erőm,...
        Tisztelt Doktornő! 41 éves nő vagyok. Hobbi szinten sportolok,futok. Évente ellenőriztetem a vérképem, és a mostani leletemmel kapcsolatban szeretnék kérdezni,amiben megemelkedett Lipáz értéket mért a labor. (87 U/L). Tavalyi mérésnél is...
        37 éves nő vagyok. Kb.2 éve vannak jobb alhasi panaszaim, köldök magasságától egész ágyékig feszítő érzés, kisebb-nagyobb szurkálás és hasonlók. 3 hónappal ezelőttig a dolog nem volt jelentős, volt hogy hetekig-hónapokig nem is...
        Jó napot kívánok! 41 éves férfi vagyok túlsúllyal (kb 115 kg), június végén voltam proctológusnál, aranyérrel diagnosztizált. Végbélrák szűrése is megtörtént, negatív lett. Ezt követően diszkomfort érzésem lett/van a bal oldalamon,...
        Kedves Dr Plósz János! Előző kérdésemhez - https://m.webbeteg.hu/orvos-valaszol/emesztorendszer/164045 - A 3.Normix kúrát kezdtem meg, ami jó a sibora, és dietazom (fodmap) plusz utána a ProGastro, miért nem múlik ez akkor? Valamint a...
        Kedves Dr Plósz János! December elején kaptam Rabemant refluxos tünetekre. Januárban jelentkezett először egy furcsa feszülő érzés az egész hasamban, majd gyógyszert váltottunk, ez el is múlt. Utána hónapokig szedtem Esomeprazolt és...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések