Máj rossz reakciója a helicobacter kezelésre

Tisztelt Doktorno/Ur! 1 hete Helicobacter pozitivitast allapitottak meg esetemben. Az orvos Duomox+Klacid+Lansacid gyogyszert irt fel. A Lansacid-tol nagyon fajt a gyomorszaj es Chlarithromycint meg egyaltalan nem birtam, iszonyu rosszulet, szedules, hanyinger, tobbszori hanyas, jobb borda alatti szeles sugaru fajdalom jelentkezett. Most kaptam helyette Lansoprazolt es Metronidazolt.Kerdesem mikor kezdjem el szedni ezeket, mivel a Chlarithromycin elhagyasa utan is ket nappal meg hanyinger es egyszeri hanyas jelentkezett? Hagyjak par nap szunetet es azt kovetoen? Egyaltalan van-e erre valami olyan gyogyszer, amit a maj jobban toleral? 1995-ben majnagyobbodassal 10 napot toltottem korhazban, azota nem volt vele problemam mostanaig.Koszonettel: Marta

WEBBeteg szakértő válasza gyógyszermellékhatás témában

Tisztelt Kérdező!

Hagyhat annyi szünetet nyugodtan, amíg teljesen regenerálódik a szervezete. Így akkor marad a Metronidazol+Amoxycillin (Duomox) . A hozzátehető savcsökkentőkből már szélesebb a paletta (a Lansacid és a Lansoprazol hatóanyaga azonos) , megpróbálhatja a pantoprazol készítményeket (Noacid, Nolpaza) . Fontos, hogy a kúra legalább 7 napig tartson folyamatosan.

Üdvözlettel,

Dr. Plósz János

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2008. december 06., 12:13; Megválaszolva: 2008. december 06., 12:13
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Gyógyszermellékhatás
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Családtagom Coryol nevű carvedilolt tartalmazó gyógyszert szed, mellette gyomorpanaszai vannak, a háziorvos azt javasolta...
Emésztési probléma, reflux
Kedves doktor úr! 38 éves, 2 gyermekes édesanya vagyok, gasztroenterológiai kivizsgálásom az elmúlt hónapban befejeződött. Rengeteg vizsgálaton...
Laboratóriumi értékelésben...
Kedves Doktor úr! A csatolt leleteimet szeretném Önnel értékelni, mert a laktózértékelést sajnos nem tudom értelmezni, a többi értékemnél úgy...
Étkezések utáni gyomorsav...
Tisztelt Dr. Plósz János! Étkezések után kisebb-nagyobb rendszerességgel jelentkezik gyomorégés, reflux, és sok esetben intenzív fejfájás is....
Epehólyag és egyéb problémák
Tisztelt Doktor Úr! Fiatal nő vagyok. Évek óta voltak kisebb hasmenéses panaszaim,kivizsgáltak,nincs semmi étel allergiám,tükrözés negatív lett...