• Has bal oldala szúr antibiotikum kúra után

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Doktor Úr/Nő, 4 hete egy átment rajtam egy hányós - hasmenéssel járó fertőzés, és a harmadik napon, mikor minden tünet megszűnt, a visszamaradt hasszúrással orvoshoz mentem. Székletmintát küldtem, ami negatív lett, de addig is 3 napig napi 2x2 Normixot szedtem, Enterol probiotikummal. MIvel a gyógyszertárban nem volt tablettás változat, ezért por formájában szedtem. Azóta a hasam folyamatosan puffad, jobb oldalon köldök magasságában -  a köldök horizontális vonalában  tompa, néha szúró, általában kellemetlen fájdalom gyötör, ami néha kisugárzik a lágyékhoz. Nem köthető étkezéshez, szokásokhoz, mozgáshoz, van hogy fél napig egyáltalán nincs tünet.. A doktor azt mondja valószínűleg lokális bélgyulladás, ami magától is múlhat, ha nem vagyok lázas, nincs hasmenés, hányás, akkor nincs nagy probléma.  Múlt héten eszembe jutott, hogy a probitokumot én a számba öntve szedtem, nem oldottam fel vízben, így péntek óta újra szedem az enterolt már tablettás formában, de nem segített. Tudna segíteni mi legyen a gond? Biztos, hogy bél, nem lehet máj vagy vese, vagy bármi más? Kövessek valamilyen diétát, házi gyulladáscsökkentőkkel próbálkozzak, pihentessem, vagy csináljam újra a Normix kúrát ezúttal hoszabb ideig? Köszönettel, Lajos 

        Dr. Plósz János válasza a hasi dyscomfort témában

        Ha jelenleg csak a puffadás és a dyscomfort-fájdalom van, szerintem a kúra más típusú probiotikummal való kiegészítése (Progastro825, Bonolact, Protexin) illetve panaszvezérelten Meteospasmyl, Duspatalin vagy Otilonium használata mellett jó eséllyel megszűnhet. Diétában a gyakori, kis étkezések, a nehéz, fűszeres ételek kerülése jön szóba. Ha a panasz pár héten belül nem szűnik, akkor érdemes tovább vizsgálódni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2020. március 30., 15:48; Megválaszolva: 2020. március 31., 13:56

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm! 29 éves, átlagos testalkatú, irodista nő vagyok, nem különösebben stresszes élettel (abszolút átlagos stresszhatások érnek, semmi kirívó). 2019. december óta szenvedek analis fissuraval. Mivel hétköznapi dolognak mondható,...
        Két epekövem van (19 és 22 mm). A kisebbik kő a hydropsos epehólyag nyakában van. Subacut gyulladás lehetséges. Lépnagyobbodás 167 mm, a lépkapuban 58 mmm. A vörösvérsejtek száma 8-as. A két hete keletkezett fájások (nem görcsös...
        Jonapot kívánok! 29 éves férfi vagyok 183 cm 78 kg. Étkezés után nagyon erős hasi fájdalom gyötör, valamikor annyira hogy fel sem bírok kelni legtöbbször köldök körül vagy bal bordaív alatt vagy ritkán jobb de soha nem egyszerre fáj...
        Tisztelt Doktor úr! Január óta dietazom, 2kicsi gyermekem van, a terhessegek alatt felszedtem kb15kgot ezektől szerettem volna megszabadulni, dietaba kezdtem és rendszeresen sportolok így sikerült is ez idő alatt nagy nehezen 8kgtol megszabadulni....
        Tisztelt Doktor Úr! Problémáimmal az elmúlt hónapban gasztroenterológus szakorvoshoz fordultam. A szakorvos laborvizsgálatokra küldött. A mostani helyzetre tekintettel, sajnos minden vizsgálatot még nem sikerült megcsináltatnom,...
        Kedves Dr Plósz János! Előző kérdésemmel kapcsolatban ( link https://m.webbeteg.hu/orvos-valaszol/emesztorendszer/163224 ) Nem tudok dupla dózist szedni, pár alkalommal éppen ez váltotta ki a hányigert. De akkor hamar elmúlt, kb fél nap alatt. A...
        Végbelemnél erős fájdalmam van szúrós és görcsös. Hasmenésem van, székletem mintha nyálkás volna barna és sötétebb barna.Székletemben és vizeletemben vért nem látok szabad szemmel.Prosztatafelől is fájdalmat érzek vizelésem gyengébb...
        Tisztelt Dr Plósz János! A problémám az, hogy időszakonként visszatérő hányingerrel küzdök.Januarban volt az első, akkor is pár napig tartott, majd egy-egy napra előjött minden hónapban,de egy hete napokig tartott megint.Konkretan nem tudom...
        T.Doktor Úr! Pár hete iszonytos puffadás,telítettség érzés,felhasi fájdalom miatt írtam.Gyomor motilitást fokozó gyógyszert javasolt,hadználom is a Cerucalt ha nagyon muszáj.Viszont azóta a tüneteimhez még hozzájött az hogy evés után...
        Tisztelt Doktor Úr! Pár hete panaszkodtam iszonyú puffadásra.felhasi fájdalomra,telítettség érzésre.Tanácsa alapján Cerucalt veszek be ha már nagyon kivagyok.Sajnos a fenti panaszok mellé néhány napja más is társul:közvetlenül evés után...