Gyomor problémák antibiotikum miatt

Tisztelt Doktor úr! Három hónappal ezelőtt náthás tüneteim csökkentésére bevettem 2 db 250mg-os azithromycin tartalmú antibiotikumot az orvos tanácsára. Körülbelül fél óra múltál elkezdtem hányni. Miután kihánytam a gyomortartalmam, nagy, mennyiségű vért hánytam, kb 2dl. A sürgősségin kaptam vénásan sós oldatot és controlocot. Ezen felül megpróbáltak megszondázni, de ez nem volt lehetséges. Volt tüdőszűrő vizsgálatom, fül orr gégészeti vizsgálaton és hasi ultrahangon, megnézték, hogy van-e székletemben vér, de nem volt, és a többi lelet is negatív lett. Elkezdődött nálam egy folyamatos testsúly vesztés, 3 hónapja 106 kg voltam mára csak 90 kg mind ez 3 hónap alatt. Folyamatosan hasmenésem van, mind ez rossz közérzettel párosul és gyomorsav többlettel. Elkezdtem controloc tablettát szedni orvos javaslatára napi egy szemet (40mg). A gyomorsav elmúlt viszont a hasmenés nem és a fogyás is folyamatos. Közben készítettek gyomortükrözést, aminek az eredménye negatív lett. Az orvos azt javasolta, hogy hagyjam abba a controloc tabletta szedését és minden rendben lesz, 52 napig szedtem. jelenlegi állapotom még mindig hasmenésem van, folyamatosan vesztek a súlyomból és minimális gyomorsavam van. Elég sűrűn vérzik az orrom, de a vérnyomásom normális (137/85/93.) Reggelente tapasztalok barnás váladékot, ami a tokomból jön és sokáig volt benne minimális friss vér is ez mostanra elmúl, 3 éve nem dohányzom. Biztos vagyok benne, hogy valami nem stimmel viszont minden leletem negatív. Nem érzem magam egészségesnek.

Dr. Plósz János válasza Postantibiotikus hasmenés témában

A hasmenés miatt széklettenyésztést (Clostridium difficile toxin is) érdemes végeztetni, mert a panaszt antibiotikum asszociált vastagbél-gyulladás is okozhatja. Ha a gyomortükrözés negatív volt, akkor ezen a területen súlyos probléma nem lehet. Negatív tenyésztés esetén vastagbél-tükrözés is szóba jön. Addig is érdemes pre- és probiotikumot tartósan használni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2015. március 14.

Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések

Hasmenés, alhasi fájdalom negatív...
Tisztelt Doktor Úr! 22 éves fiú vagyok. Az utóbbi 3 hónap során előjött nálam egy urológiai probléma, feltehetőleg gyulladás, emiatt alhasi fájdalom is. A...
Augmentin után Normix?
Tisztelt Főorvos Úr! Gyulladás miatt az elmúlt 1,5 hónapban Azi-Sandoz és Augmentin terápiában részesültem. Az Augmentint múlt héten hagytam abba. Már a kúra...
Lehet daganat
ÜDVÖZLÖM DOKTOR ÚR Kérdésem a következő, a fogorvosi kezelés követően kaptam Cefzil 500 mg 5 nap utána azonnal Azi Sandoz 500 mg 3 nap utána hasmenés 3-4 szer...
Hasmenés antibiotikum
Tisztelt Doktornő! 2020. március 1-én hugyúti fertőzésre Nolicin 400 mg tablettát szedtem 10 napig, már az antibiotikum kúra alatt is jelentkezett hasmenés...
Aspecifikus belgyulladas
Kedves Dr Ur 33 eves ferfi vagyok Panaszaim ezelott 2 honappal kezdodtek, egy reggel nagyobb, mennyisegu nyalkat eszleltem a szekletemben (azelott valo nap...
Híg széklet
Tisztelt Doktor Úr! Kb. 2 hete kezdtem el szedni torokfájásra Zinnatot. A torokfájásom elmúlt, de a 3. nap után elkezdett a hasam menni. Szedtem...