Epehólyag gyulladást okozhatnak gyógyszerek is?

Kedves dr. Úr/ Hölgy! 1 hete voltam hasi UH-n, köveket nem találtak..de a gasztro diagnózis szerint epehólyag gyulladásom van... Ezelőtt még sosem volt.Lázam nem volt, de magas vérnyomás, szédülés, puffadás, görcs, égő érzés, hidegrázás, verejtékezés igen. Létezik, hogy tényleg gyógyszerek okozták? Nem lehet, hogy az UH téved és mégis van kő? Szedettek velem aflamint az izületemre, majd kaptam a refluxra is noacidot, a szédülésre betarevint, néha a fejfájásra advilt... Ezeket szedtem... Illetve az a kérdésem, hogy az epehólyag gyulladás kb mennyi idő alatt múlik el...? Erre most Curam Duo-t kaptam és Rowacholt.. Meg szedem a Protexin bélvédőt mellé. A reflux gyógyszert is letettem, savra salvus vízet és este lefekvéskor egy szem quamatelt szedek, de ezt is elszeretném hagyni idővel... A fejfájás és az izületi gyógyszereket is szintén elhagytam. Válaszát megköszönve: Éva

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Plósz János válasza a epehólyag gyulladás témában

A gyógyszerek szerteágazó mellékhatást okozhatnak, de epehólyag-gyulladás ritkaságnak számítana. Az epehólyag-gyulladás jellegzetes laborleletekkel (gyulladásos paraméterek, GGT, AP emelkedés) illetve ultrahang-képpel jár (vaskosabb, vizenyős fal), valamint a klinikai tünetek sem feltétlenül egyeznek az Önével (láz, jobb bordaív alatti fájdalom, hányinger, hányás). Az ultrahang, epekövesség megítélésében jó módszer, majdnem 100%-os biztonságú.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. május 01., 13:04; Megválaszolva: 2014. május 04., 07:39
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Emésztőrendszer probléma
Tisztelt doktor nő! Szeretnék érdeklődni egy egészségügyi problémám végett, az általam elfogyasztott étel átmegy rajtam, folyamatosan híg a...
Emésztési zavarok.
Tisztelt doktor úr. Több éve vannak emésztési zavarok ( puffadás,terhelő érzés,) a duspatalint szedem már egy jó féléve ,egy hangyányit jobb is...
Végbél tájékán furcsa erzes
Tisztelt Doktor Úr! Egy hete székrekedésem volt. Székletben vért nem láttam, csak keményebb volt az átlagostól. Utána olyan érzésem volt, mintha...
Gyomor helyreállítása.
Üdvözlöm! Rengeteg fűszer, főleg Cayenne bors okozta gyomor nyálkahártya felmaródást, hogyan lehet visszafordítani? És alkalmazható e a...
Vélemény kérés
Üdv! Gyomorkapszulás vizsgálatom volt, melyből kiderült apróbb fekélyek látszódnak a vékonybél végén. Kaptam egy gyomorsav lekötőt, ami a...